#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę
Strażak, lekarz czy… prezydent? Lista zawodów, o których marzą dzieci jest długa, a nowe pozycje pojawiają się na niej niemal co chwilę. By przybliżyć najmłodszym charakter pracy w różnych zawodach, z inicjatywy Fundacji „Wawel z Rodziną” powstał #DobraRobotaChallenge. W wyzwaniu tym, dorośli przybliżają dzieciom specyfikę swojej pracy w krótkich materiałach wideo. Autorzy filmów nominują kolejnych uczestników, zaś najmłodsi widzowie mogą wskazać zawody, o których chcieliby dowiedzieć się więcej.
Skąd pomysł na inicjatywę? Epidemia koronawirusa w tym roku zmieniła sposób pracy w wielu zawodach i wzbudziła zainteresowanie licznymi profesjami. Z kolei zbliżający się koniec roku szkolnego zawsze skłania do zastanawiania się nad wyborem przyszłego zawodu.
Pierwsze materiały wideo w #DobraRobotaChallenge przygotowali już m.in. aktor Tomasz Schimscheiner, dziennikarz radiowy Irek Jakubek i pisarka Beata Ostrowicka, a na liście nominowanych znalazł się m.in. Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Twórcy akcji stawiają na autentyczność – filmiki przygotowywane są bezpośrednio przez samych autorów, bez skomplikowanego montażu.
Materiały wideo, które twórcy zamieszczają na swoich profilach w mediach społecznościowych, oznaczone są #DobraRobotaChallenge. Korzystając z serwisu dobrarobota.wawel.com.pl, najmłodsi mogą także wskazać, o jakich zawodach chcieliby usłyszeć w kolejnych odsłonach akcji.
#DobraRobotaChallenge to inicjatywa firmy Wawel i Fundacji „Wawel z Rodziną”, wśród priorytetów której znajduje się m.in. pomoc w edukacji najmłodszych i promowanie dobrych postaw wśród dzieci.
„Dzieci są dla nas najważniejsze. Najlepsze, co mogą zrobić dorośli, to pomóc im w wyborze ścieżki życiowej. Poprzez akcję, chcemy przybliżyć dzieciakom różne zawody i pomóc wybrać ten naprawdę wymarzony” - mówi Tomasz Schimscheiner, aktor i prezes Fundacji „Wawel z Rodziną”.
Akcja ma charakter otwarty, do udziału w inicjatywie twórcy zapraszają każdego, kto chce pokazać najmłodszym swój zawód „od kuchni”. Wystarczy przygotować krótki materiał wideo prezentujący zwykły dzień pracy, oznaczając go hashtagiem #DobraRobotaChallenge.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.