Czynniki sukcesu cyfryzacji placówek medycznych
Technologie cyfrowe odgrywają ważną rolę w sprostaniu wyzwaniom współczesnego świata. Dotyczy to także placówek medycznych zwłaszcza, że podczas pandemii niezbędne stało się zapewnienie pacjentom dostępu do świadczeń zdrowotnych online, a menedżerom możliwości zdalnego zrządzania organizacjami.
Umawianie wizyt za pomocą aplikacji, teleporady, czaty ze specjalistami, elektroniczne recepty
i zwolnienia, zdalne monitorowanie parametrów zdrowotnych, czy też zdalna koordynacja niektórych zabiegów, to główne kierunki rozwoju telemedycyny ważne dla pacjentów i lekarzy. Ponadto
z perspektywy menedżerów równie istotne jest zapewnienie infrastruktury informatycznej, która pozwoli na sprawne zarządzanie wszystkimi jednostkami organizacyjnymi placówek takimi, jak finanse, logistyka, HR, sprzedaż i marketing.
- Nowoczesna i sprawnie funkcjonująca infrastruktura IT odgrywa kluczową rolę w placówkach medycznych takich, jak szpitale, przychodnie, ośrodki prowadzące badania kliniczne. Digitalizacja dotyczy gromadzenia historii pacjenta i dokumentacji, zapewnienia sprawnego kontaktu między lekarzem a pacjentem, ale także zarządzania procesami wewnątrz organizacji. Ze względu na specyfikę sektora, wymagania odnośnie oprogramowania IT są tu wyjątkowo wysokie. Nowe systemu powinny zapewnić bezpieczne przetwarzanie danych wrażliwych, ale także niezawodność i błyskawiczną integrację z pozostałą infrastrukturą techniczną – mówi Zsolt Balogh, Dyrektor Zarządzający firmy Liferay, wdrażającej oprogramowanie typu open source m. in. dla sektora ochrony zdrowia.
Podczas pandemii wiele placówek opieki zdrowotnej zderzyło się z niedociągnięciami swoich systemów informatycznych, głównie problemem z analizą danych i szybkim do nich dostępem. Dlatego konieczne były szybkie decyzje dotyczące unowocześnienia sieci IT. Cyfrowe rozwiązania nie tylko usprawniają prace administracyjne, ale także przyczyniają się do redukcji kosztów działania organizacji i wzrostu satysfakcji
z pracy personelu medycznego. To z kolei skutkuje zadowoleniem pacjentów oraz wymiernymi korzyściami wizerunkowymi.
Dobre oprogramowanie pomaga szpitalom, przychodniom i innym placówkom medycznym poprzez:
- Zarządzanie elektroniczną dokumentacją medyczną i jej konsolidacją w jednym łatwo dostępnym miejscu.
- Integrację systemów, źródeł informacji i interfejsów API w jednym miejscu.
- Wspieranie telemedycyny dzięki nowym aplikacjom, inteligentnym urządzeniom i portalom administracyjnym.
- Umożliwienie współpracy między lekarzami różnych specjalizacji w celu zintegrowanej opieki nad pacjentem.
Jak wygląda proces wdrażania?
Wdrażanie może odbywać się lokalnie lub przez chmurę. Wielu klientów Liferay decyduje się na wdrożenie w chmurach publicznych lub prywatnych. Ponadto klienci mogą korzystać z Liferay DXP Cloud, oprogramowania PaaS do zarządzania i wdrażania Liferay DXP.
Liferay DXP
Oprogramowanie Liferay DXP umożliwia korzystanie z niego na podstawie licencji oraz jego dowolne modyfikowanie w zależności od potrzeb. Oprogramowanie jest odporne na zakłócenia, automatycznie wykrywa problemy, zapewnia wysokie bezpieczeństwo danych i łatwo integruje się z różnymi systemami aktualnie posiadanymi przez instytucje i firmy.
Jaką pomoc zapewnia Liferay?
- Wsparcie techniczne
Klienci mają dostęp do pełnego wsparcia technicznego w preferowany sposób – poprzez samodzielne zgłaszanie na platformie, obsługę mailową tzw. tickety oraz kontakt telefoniczny.
- Licencja wieczysta i 7-letni EOL (End of Life)
Liferay nie pobiera opłaty licencyjnej za korzystanie z platform DXP oraz Commerce. Klienci otrzymują wieczystą licencję oraz 7-letni pakietem gwarancyjnego wsparcia w zakresie rozwiązywania problemów i aktualizacji. W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji oprogramowania.
- Niższy koszt
Ze względu na otwarty typ oprogramowania (open source) koszty jego użytkowania są niższe,
a możliwości większe.
O Liferay
Liferay pomaga organizacjom we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych za pomocą wielokanałowych platform intranetowych, internetowych oraz e-commerce. Oferujemy platformę typu „open source”, która jest niezawodna, innowacyjna
i bezpieczna. Staramy się pozytywnie wpływać na nasze otoczenie poprzez działalność biznesową i technologię.
Z systemów Liferay korzystają setki firm z branży finansowej, opieki zdrowotnej, ubezpieczeniowej, sprzedaży detalicznej, produkcji, czy instytucje publiczne.
Liferay. Jedna platforma. Nieograniczone rozwiązania.
Odwiedź nas na www.liferay.com.
Kontakt dla mediów:
Izabela Wejcht
Cohn & Wolfe
izabela.wejcht@cohnwolfe.pl
883 505 757
Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji
Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.