Collegium Civitas tworzy Centrum Badań nad Dezinformacją
Collegium Civitas
plac Defilad 1, XII piętro
00-901 Warszawa
anna.radecka|civitas.edu.pl| |anna.radecka|civitas.edu.pl
+48 501 541 798
www.civitas.edu.pl
Dezinformacja to jedno z najpoważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa, które wpływa na zarówno na bezpieczeństwo jak i stabilność państw. W odpowiedzi na te zagrożenia, Collegium Civitas powołało Centrum Badań nad Dezinformacją. Nowo utworzoną jednostką kierować będzie redaktor Grzegorz Rzeczkowski.
Centrum Badań nad Dezinformacją, jako jednostka badawczo-dydaktyczna, analityczno-doradcza oraz edukacyjna, skoncentruje się na identyfikowaniu i badaniu narracji dezinformacyjnych, szczególnie w mediach społecznościowych. Celem Centrum jest również edukowanie społeczeństwa oraz tworzenie strategii przeciwdziałania dezinformacji.
„Dezinformacja stała się współczesną bronią, której skutki mogą być katastrofalne dla demokracji i społeczeństwa obywatelskiego. Naszym zadaniem będzie nie tylko badanie tego zjawiska, ale także edukowanie i ostrzeganie społeczeństwa przed jego skutkami” – mówi Grzegorz Rzeczkowski, dyrektor Centrum Badań nad Dezinformacją.
Centrum będzie współpracować z ośrodkami badawczymi i organizacjami pozarządowymi w Polsce i za granicą, a także prowadzić szkolenia i warsztaty dla różnych sektorów. Główną ekspertką centrum jest Anna Mierzyńska, analityczka mediów społecznościowych, specjalizująca się w badaniu dezinformacji, publicystka Oko.press.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.