Collegium Civitas tworzy Centrum Badań nad Dezinformacją
Collegium Civitas
plac Defilad 1, XII piętro
00-901 Warszawa
anna.radecka|civitas.edu.pl| |anna.radecka|civitas.edu.pl
+48 501 541 798
www.civitas.edu.pl
Dezinformacja to jedno z najpoważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa, które wpływa na zarówno na bezpieczeństwo jak i stabilność państw. W odpowiedzi na te zagrożenia, Collegium Civitas powołało Centrum Badań nad Dezinformacją. Nowo utworzoną jednostką kierować będzie redaktor Grzegorz Rzeczkowski.
Centrum Badań nad Dezinformacją, jako jednostka badawczo-dydaktyczna, analityczno-doradcza oraz edukacyjna, skoncentruje się na identyfikowaniu i badaniu narracji dezinformacyjnych, szczególnie w mediach społecznościowych. Celem Centrum jest również edukowanie społeczeństwa oraz tworzenie strategii przeciwdziałania dezinformacji.
„Dezinformacja stała się współczesną bronią, której skutki mogą być katastrofalne dla demokracji i społeczeństwa obywatelskiego. Naszym zadaniem będzie nie tylko badanie tego zjawiska, ale także edukowanie i ostrzeganie społeczeństwa przed jego skutkami” – mówi Grzegorz Rzeczkowski, dyrektor Centrum Badań nad Dezinformacją.
Centrum będzie współpracować z ośrodkami badawczymi i organizacjami pozarządowymi w Polsce i za granicą, a także prowadzić szkolenia i warsztaty dla różnych sektorów. Główną ekspertką centrum jest Anna Mierzyńska, analityczka mediów społecznościowych, specjalizująca się w badaniu dezinformacji, publicystka Oko.press.

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.