Komunikaty PR

Coca-Cola na rzecz różnorodności

2020-03-09  |  15:05
Biuro prasowe

Coca-Cola działa na rzecz zróżnicowania i aktywnie wspiera kobiety w rozwoju zawodowym i osobistym. W ramach programu „5by20” zobowiązała się pomóc pięciu milionom kobiet na całym świecie. W Polsce w ramach inicjatywy przeszkolono ich już ponad 400 tysięcy!

Już ponad 400 tys. kobiet wzięło udział w warsztatach i szkoleniach prowadzonych w ramach programu „Sukces to JA” - największej inicjatywy wspierającej kobiety na rynku pracy, realizowanej przez Coca-Cola Polska i Fundację Sukcesu Pisanego Szminką. Celem programu jest wzmocnienie pozycji kobiet oraz poprawa ich sytuacji ekonomicznej poprzez wsparcie i aktywizację zawodową. Równie ważnym elementem programu jest budowanie poczucia własnej wartości, przełamywanie barier i stereotypów oraz tworzenie partnerskich relacji. W ten sposób Coca-Cola realizuje w Polsce jeden z najważniejszych programów odpowiedzialności społecznej „5by20”, w którym do 2020 r. zobowiązała się pomóc pięciu milionom kobiet na całym świecie.  „Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu, gdyż dzięki naszemu zaangażowaniu do końca 2019 roku wsparliśmy 4,6 miliona kobiet” – mówi Lana Popovic, Prezes Coca-Cola na Europę Środkową i Wschodnią.

Różnorodność ma znaczenie

Międzynarodowy Dzień Kobiet to moment, w którym Coca-Cola w sposób szczególny zwraca uwagę na wyjątkową rolę kobiet we współczesnym świecie i społeczeństwie oraz unikalne wartości, które każda z nich wnosi w życie swoich bliskich, przyjaciół czy miejscu pracy. Jednocześnie to czas, w którym firma wskazuje na ogrom wyzwań, z jakimi kobiety mierzą się na co dzień, próbując godzić ze sobą życie rodzinne i zawodowe. Coca-Cola od początku swojej działalności wspiera kobiety w ich rozwoju, budowaniu pewności siebie, nabywaniu nowych kompetencji i rozwijaniu pasji.  Firma tworzy rozwiązania, które adresują współczesne wyzwanie, jakim jest nierówność ekonomiczna i zawodowa między kobietami i mężczyznami. Fakt, że różnorodność w miejscu pracy ma znaczenie, potwierdzają również twarde dane. Z raportu McKinsey  wynika, że firmy zatrudniające i kobiety, i mężczyzn osiągają lepsze przychody - nawet o 15 proc. Różnorodne zespoły są bardziej innowacyjne i pracując razem w 87% podejmują lepsze decyzje biznesowe (Forbes).  

„Nierówności między płciami nadal mogą wydawać się przytłaczające, ale wierzę, że każdy leader – mężczyzna czy kobieta – może coś zmienić poprzez małe, ale konkretne działania, podejmowane codziennie. Tak więc, wykorzystajmy Międzynarodowy Dzień Kobiet, w celu ponownego skoncentrowania naszej energii na poprawieniu jakości życia kobiet i ich perspektyw.” – mówi Lana Popovic, Prezes Coca-Cola na Europę Środkową i Wschodnią w Coca-Cola.

Inicjatywa 5by20 – wsparcie 5 milionów kobiet na świecie

W 1934 roku Coca-Cola, jako pierwsza spółka publiczna miała w swoim zarządzie kobietę Pate Evans. Obecnie kobiety stanowią jedną trzecią zarządu firmy i około 47,7% pracowników firmy na całym świecie.

W 2010 roku firma zdecydowała się zainicjować w 60 krajach globalny program „5by20”, którego celem jest aktywizacja zawodowa kobiet na całym świecie – w różnym wieku, z różnym doświadczeniem i pozycją społeczną. W ten sposób firma chce wzmacniać pozycję kobiet w przestrzeni publicznej. Merytoryczne wsparcie adresowane jest do kobiet, które chcą powrócić na rynek pracy, znaleźć lepszy zawód lub zdobyć wiedzę i kompetencje niezbędne do tego, by założyć oraz prowadzić działalność gospodarczą. W ramach ogólnoświatowej inicjatywy zostało przeszkolonych już 4,6 mln kobiet na całym świecie!

Od początku program cieszył się ogromnym zainteresowaniem, dlatego na przestrzeni lat dołączały do niego kolejne rynki. Obecnie „5by20” obejmuje 96 krajów.

Sukces TO JA – ponad 400 tysięcy przeszkolonych Polek

W Polsce Coca-Cola również działa aktywnie, by zmniejszyć bariery stojące na drodze rozwoju kobiet, wspierając program „Sukces to JA”. Realizowany we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, jest kompleksowym programem aktywizacji zawodowej kobiet, który zakłada zapewnienie im wiedzy praktycznej, dotyczącej budowania kariery i rozwoju własnego biznesu, ale też zwiększenie motywacji i pewności siebie. Kobiety w ramach programu mogą skorzystać zarówno z licznych kursów organizowanych online, jak i warsztatów w swoim mieście, które organizowane są przez 30 lokalnych ambasadorek Programu. To dzięki nim, co miesiąc do grona użytkowniczek programu dołącza kolejne 1000 kobiet. 

„Od czterech lat aktywnie działamy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, by zmieniać świat na lepsze, a dziś program Sukces to Ja jest największym globalnie programem realizowanym przez Coca-Cola w ramach działań wspierających kobiety na rynku pracy. Nieustannie rozwijamy program, dodając nowe narzędzia dedykowane kobietom, jak aplikacja MyOla, która towarzyszy im w codziennych wyzwaniach” - mówi Anna Solarek, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.

Rok temu, w ramach inicjatywy „Sukces to JA” uruchomiono aplikację MyOla – #JestemTuDlaCiebie. Jest to narzędzie, które ma nieść wsparcie i dać przydatną wiedzę w świadomym budowaniu lepszego życia i większego zadowolenia. Aplikacja jest podzielona na kilka kategorii, które odpowiadają czterem sferom życia kobiety – Ja, Związek, Rodzina i Kariera. Aplikacja zawiera na bieżąco uaktualniane nagrania, rozmowy z psychologami, ekspertami i mentorami, medytacje oraz ćwiczenia oddechowe. Jak mówią twórczynie z Fundacji Sukces Pisany Szminką – MyOla to mobilna przyjaciółka i doradca w jednym. Z aplikacji korzysta juz ponad 16 tysięcy użytkowników, zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25 Biuro prasowe
2024-12-17 | 11:10

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

W dniach 10–12 listopada 2025 roku Warszawa stanie się centrum dyskusji o przyszłości europejskiego lotnictwa. Lazarski Aviation Academy będzie gospodarzem Europejskiej Konferencji
Edukacja AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
2024-12-12 | 13:00

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej

Zespół AGH Space Systems wygrał prestiżowe zawody łazików marsjańskich w USA. Uczelnia świętuje ten ogromny sukces i konsekwentnie prowadzi wieloetapową transformację
Edukacja Acer i Google wspierają współczesną edukację
2024-12-04 | 11:30

Acer i Google wspierają współczesną edukację

Acer i Google wspierają współczesną edukację – zapraszają nauczycieli na webinar o sztucznej inteligencji Wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji, Acer

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.