CEMS Chance – wolontariusze firmy Samsung wspierają młodzież
Na początku grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wolontariusza. Z tej okazji pracownicy firmy Samsung postanowili wesprzeć CEMS Chance – projekt społeczny skierowany do młodych ludzi w wieku 14-16 lat, którzy to z różnych przyczyn mają utrudniony start w dorosłe życie. Podczas warsztatów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie wolontariusze Samsung opowiedzieli uczestnikom programu, czym są kompetencje przyszłości, jak je rozwijać oraz w jaki sposób mogą się im one przydać w ich przyszłych zawodach.
CEMS Chance to projekt społeczny prowadzony przez CEMS Club Warsaw – klub studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Program skierowany jest do młodzieży ze szkół średnich i ma na celu wyrównywanie szans wśród młodych ludzi oraz pomoc im w podjęciu decyzji edukacyjnych oraz zaplanowaniu ścieżki zawodowej. Aktualnie trwa XXII edycja programu, której partnerem jest firma Samsung.
Uczestnikami programu są uczniowie mający z różnych przyczyn utrudniony start w dorosłe życie. Często nie są świadomi swoich możliwości, a niekiedy sytuacja zdrowotna, finansowa lub rodzinna dodatkowo blokuje ich wiarę w siebie. Przeszkodą są również nasuwające się wątpliwości lub brak odpowiedniego ukierunkowania i wiedzy o możliwościach, potencjalnych stanowiskach pracy czy sposobach dotarcia do nich.
Aby wesprzeć uczestników tego programu, pracownicy firmy Samsung odpowiedzieli w ankiecie na przygotowane przez uczniów pytania. Dotyczyły one m.in. opisu ich codziennej pracy, największych zalet, wyzwań i możliwości, jakie jej towarzyszą, oraz tego, jak wiedza z poszczególnych przedmiotów w szkole może wiązać się z zadaniami na danym stanowisku. Zebrane w ankiecie informacje stanowią treść folderu z poradami, który każdy z uczestników otrzyma na koniec programu.
Następnie podczas warsztatów kompetencji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie kilkoro reprezentantów z firmy Samsung opowiedziało, jak kompetencje przyszłości przydają im się w codziennej pracy. Wystąpienia skupiały się na czterech obszarach, takich jak: komunikacja, kooperacja, kreatywność oraz krytyczne myślenie. Ich celem było pokazanie młodzieży możliwości rozwoju oraz zainspirowanie ich do spełniania marzeń zawodowych.
– Chcieliśmy zaznajomić uczniów z naszą pracą oraz opowiedzieć im z czym na co dzień się ona wiąże. Dotąd dla wielu z nich podpisy w naszych stopkach mailowych nie oznaczały zbyt wiele. Zależało nam, by poznali różne ścieżki kariery i szukali swojego miejsca nie tylko pośród tych najbardziej tradycyjnych, dobrze wszystkim znanych stanowisk. Biorąc udział w programie CEMS Chance mieliśmy okazję podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, odpowiadając m.in na pytania uczniów, jakie działania należy podejmować, by w przyszłości mieć szansę objąć podobne stanowiska. Mamy ogromną nadzieję, że nasze warsztaty zaowocują ich większą pewnością siebie przy wyborach kierunków studiów oraz przyszłych ścieżek kariery – powiedziała Sylwia Gardyna – specjalistka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Samsung.
Misją CSR firmy Samsung pod hasłem „Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”), jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
OSHEE nawiązuje współpracę z Fundacją SEXEDPL
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.