Biznes współpracuje z największymi trójmiejskimi uczelniami
Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84ib1TIiydfwVnr1EOhQ?e=ghf9YT
W okresie zaledwie 10 miesięcy Olivia Business Centre wdrożyła cztery projekty współpracy z gdańskimi uczelniami. Zróżnicowana współpraca ma zapewnić wzajemną wymianę doświadczeń pomiędzy biznesem i światem nauki.
Budynek Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego mieści się w sąsiedztwie Olivii Business Centre, na terenie kampusu uczelni. Otwarty został w 2000 roku i był pierwszym najbardziej nowoczesnym obiektem wybudowanym na tym terenie. Obecnie, po 21 latach budynek otaczają jedne z najnowocześniejszych budynków akademickich w kraju, więc nieuchronnie zbliża się czas, kiedy rozpoczną się prace przy jego modernizacji, aby spełniał nowoczesne standardy budynków użyteczności publicznej. Lata funkcjonowania tej przestrzeni pokazały również oczekiwania społeczności akademickiej wobec części wspólnych. To właśnie te doświadczenia będą głównym motorem zmian na wydziale.
W ostatnich dniach odbyła się wizytacja wybranych przestrzeni Olivii przez prof. dr. hab. Wojciecha Zalewskiego, dziekana WPiA UG, oraz prodziekanów: prof. dr hab. Małgorzatę Balwicką Szczyrbę oraz prof. dr. hab. Marcina Wiszowatego. Wizyta miała na celu rozpoznanie możliwości, proponowanych rozwiązań, jak i oczekiwań, jakie uczelnia stawia przed architektami.
To bardzo ciekawe, nowoczesne rozwiązania – mówi prof. dr hab. Marcin Wiszowaty. Wierzymy, że dzięki współpracy WPiA UG z Olivią Business Centre nasi studenci, pracownicy oraz goście będą mogli doświadczyć licznych zalet nowoczesnych aranżacji wspólnych przestrzeni naszego Wydziału, aby już po pandemii, mogły one służyć integracji, pracy, relaksowi i spotkaniom - dodaje prof. Wiszowaty.
Wydział Prawa chce rozwijać współpracę z biznesem, ponieważ większość absolwentów Wydziału znajduje miejsce pracy w biznesie, zatem taka współpraca poszerzy możliwości Wydziału i podniesie atrakcyjność studiów w oczach studentów. – mówi Maciej Kotarski z Olivia Business Centre. Olivia zaś jest największym skupieniem biznesu w Trójmieście, a przy tym nie tylko leży najbliżej budynku Wydziału, ale i jest z tego budynku bardzo dobrze widoczna – właśnie z tych przestrzeni wspólnych, które Olivia pomoże zaaranżować. Dlatego dziekani Wydziału zaproponowali Olivii współpracę, między innymi przy rewitalizacji i opracowywaniu koncepcji przestrzeni wspólnych. Mam nadzieję, że w przyszłości, w części Wydziału, w której jest widok na Olivia Business Centre powstanie strefa biznesu dla studentów, która będzie prowadzona pod patronatem właśnie Olivii – dodaje Maciej Kotarski.
Ponad 100 tyś. m2 powierzchni biurowych oraz części wspólnych centrum biznesowego, które zostały zaprojektowane przez związaną z Olivią pracownię Design Anatomy, dają olbrzymią wiedzę i doświadczenie, dzięki czemu odnowione wnętrza uczelni będą mogły spełniać najwyższe standardy nowoczesnych budynków. - Naszym zdaniem ogólnodostępne części Wydziału posiadają niezwykły, a przy tym niewykorzystany potencjał. – mówi Justyna Biłat, architekt z Design Anatomy. Chcemy wykreować strefy o bardzo różnym przeznaczeniu, w których będzie można wyciszyć się, spotkać w grupie studentów, porozmawiać ze współpracownikami, zjeść lunch, zrelaksować się przy kawie, zorganizować burzę mózgów czy dyskusję po konferencji. Zespół naszych architektów stawia na pierwszym miejscu człowieka i jego potrzeby, a główną ideą naszych projektów jest ogólny wellbeing odbiorców. Przestrzeń wydziału jest bogata w naturalną zieleń, a rośliny pozytywnie wpływają na mikroklimat wnętrza, zwiększają komfort użytkowania, przyczyniają się do redukcji stresu i zwiększenia satysfakcji z pracy, również tej naukowej. - podkreśla Justyna Biłat.
Współpracę na polu wymiany wiedzy, praktyki, jak i rozwoju kompetencji zakłada także podpisany z Wydziałem Filologii Uniwersytetu Gdańskiego list intencyjny. W ramach kooperacji zakłada się wspólne konsultacje programów studiów, a także udział przedstawicieli Olivii w Radach Programowych Instytutów Wydziału filologii, aby program kształcenia w jak największym stopniu dopasować do oczekiwań nowoczesnego rynku pracy. Co więcej, pracownicy Olivii będą również mieć możliwość prowadzenia zajęć i warsztatów dla studentów Filologii, a studenci będą mogli odbywać praktyki wśród firm rezydujących na terenie centrum biznesowego. Współpraca obejmie także rekrutację studentów do pracy na terenie największego centrum biznesowego w kraju. Studenci będą również mieć wgląd w specyfikę działalności Olivii w związku z prowadzonymi przez nich badaniami naukowymi w ramach prac dyplomowych wszystkich poziomów edukacji.
Współpraca biznesu i akademii musi rozpoczynać się na jak najwcześniejszym etapie. Włączanie studentów i pracowników naukowych w procesy globalnych korporacji jest możliwe właśnie dzięki takiej współpracy, jak z Uniwersytetem Gdańskim. – mówi mec. Bogusław Wieczorek, pełnomocnik Zarządu Olivii ds. public relations, a jednocześnie członek Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Tak osoby zgłębiające literę prawa, jak i pracujące nad badaniem i poznawaniem odmiennych kultur i języków, będą mogły wkrótce wykorzystać swoją wiedzę w praktyce. Mam nadzieję, że w dłuższym horyzoncie czasowym będzie to także oznaczało nawiązanie nowych relacji gospodarczych z zagranicą oraz możliwość wykorzystania najlepszych, międzynarodowych wzorców w polskim biznesie. – dodaje Bogusław Wieczorek.
Od blisko dwóch lat działa również Stowarzyszenie Kultury Fizycznej Uniwersytetu Gdańskiego, którego celem jest rozwój aktywności fizycznej młodych ludzi, a które zostało powołane przez Uniwersytet oraz Olivię Business Centre. Szczególnie w dobie pandemii eksperci zwracają uwagę, że wszelkie formy aktywności ruchowej mają niebagatelny wpływ na poprawienie kondycji fizycznej i psychicznej. Warto zatem podejmować działania, które promują zdrowy styl życia.
Uniwersytet Gdański to nie jedyna uczelnia, z którą Olivia Business Centre łączą bliskie relacje. Wiosną 2020 roku Olivia sfinansowała, wybudowany przez firmę Vivia Next moduł diagnostyczny MediMod, który następnie przekazała na rzecz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W obiekcie powstało pierwsze w Polsce centrum diagnostyczne dla osób niezmotoryzowanych – walk-through. MediMod jest samowystarczalną, mobilną jednostką badawczą. Jego konstrukcja pozwala na zapewnienie w jego wnętrzu kilku stref oraz śluzy do pobierania materiału, ograniczających do niezbędnego minimum kontakt pobierającego wymaz z badanym, zapewniając bezpieczeństwo personelowi medycznemu, jak i pacjentowi.
Olivia jest także członkiem Konwentu Gospodarczego przy Rektorze Politechniki Gdańskiej. To niezwykła na skalę kraju platforma konsultacji oraz wyrażania opinii i stanowisk pomiędzy środowiskiem naukowym a gospodarczym, we wszystkich sprawach mających wpływ na rozwój gospodarczy kraju i regionu. Konwent tworzą zaproszeni przez Rektora PG przedstawiciele wiodących przedsiębiorstw reprezentujących różne dziedziny gospodarki, organizacji gospodarczych i instytucji otoczenia biznesu. Podkreślenia przy tym wymaga, że Politechnika Gdańska została najwyżej sklasyfikowana wśród polskich uczelni technicznych w konkursie „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”, który to konkurs zapewnił dodatkowe środki w wysokości ok. 200 mln zł. Zostaną one przeznaczone na dalszy, dynamiczny rozwój uczelni, w tym na działania w ramach nowo utworzonych Centrów Badawczych.
Tak zróżnicowane pola współpracy pomiędzy Olivią Business Centre a najważniejszymi trójmiejskimi uczelniami, będącymi krajowymi liderami w swoich dziedzinach, pozwalają wykreować możliwości dla studentów, pracowników naukowych oraz przedsiębiorców, które nie byłyby możliwe w innych sytuacjach. Każda forma współpracy otwiera bowiem nowe ścieżki rozwoju dla każdej z zaangażowanych stron.
____________________
Olivia Business Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Business Centre największym projektem biurowym w Polsce. Najwięksi rezydenci Olivii to Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.
Olivia Business Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinety dentystyczne, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Kolejne budynki Olivii uzyskują wysokie noty certyfikacji ekologicznej BREEAM od poziomu excellent po very good.
W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Business Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 7 budynków.
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.