AstraZeneca i Uniwersytet Warszawski razem poszukają nowych metod leczenia
AstraZeneca Pharma Poland i Ośrodek Transferu Technologii Uniwersytetu Warszawskiego podpisały umowę o współpracy. Studenci i naukowcy UW uzyskają szerszy dostęp do ekspertów posiadających unikatową praktykę biznesową i wiedzę o sektorze innowacji farmaceutycznych. Natomiast będąca w światowej czołówce najbardziej innowacyjnych firma biofarmaceutyczna, jaką jest AstraZeneca, zyska możliwość rozwijania wybranych pomysłów naukowców UW i przekuwania ich w praktyczne sposoby leczenia dla pacjentów na całym świecie.
Podążanie za nauką i przesuwanie jej granic, by odkrywać nowe terapie dla pacjentów, to filary strategii AstraZeneca. Polski oddział firmy, nazywany Warsaw Site, zatrudnia ponad 1800 osób, z których ponad połowa zajmuje się projektami z zakresu badań i rozwoju. Obok miast takich jak Cambridge czy Goteborg to właśnie w Warszawie mieści się jedno z trzech Globalnych Centrów Operacyjnych Badań Klinicznych AstraZeneca.
Zawiązanie długofalowej współpracy z czołową firmą z sektora biofarmaceutycznego pozwoli obu stronom projektować konkretne inicjatywy dla rozwoju nowych technologii, a także szybciej
i skuteczniej wdrażać innowacyjne rozwiązania.
„Dzięki tej umowie studenci i pracownicy naukowi UW uzyskają szerszy dostęp do ekspertów posiadających unikatową praktykę biznesową i wiedzę, zarówno o zasadach działania rynku farmaceutycznego, jak i o procesach, którymi rządzi się ta branża. Jest to szczególnie ważne dla naukowców z takich dziedzin jak chemia, biologia, fizyka czy informatyka, zainteresowanych komercjalizacją swoich odkryć lub zewnętrznym finansowaniem dalszych badań. Bezpośredni kontakt z doświadczonymi ekspertami pomoże przyspieszyć transfer technologii lub lepiej ukierunkować prace naukowe” – powiedział Robert Dwiliński, dyrektor Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UW.
„Chcemy wykorzystać wieloletnie doświadczenie AstraZeneca z Wielkiej Brytanii i Szwecji i być pionierami kooperacji biznesu i nauki w obszarze farmacji w Polsce. Mam nadzieję, że dzięki współpracy z naukowcami skupionymi wokół uczelni wyższych oraz klastrów Life Science na całym świecie, a teraz także w Polsce, będziemy jeszcze szybciej przybliżać się do jednego z głównych celów działalności AstraZeneca: wyeliminowania raka jako przyczyny zgonu” – powiedziała Alina Pszczółkowska, Wiceprezes Zarządu AstraZeneca Pharma Poland.
Obie strony zakreśliły szeroki zakres współpracy: od prowadzenia wspólnej działalności badawczej
i rozwojowej w oparciu o dostępne globalne platformy współpracy AstraZeneca, wspierania działalności edukacyjnej na rzecz UW i AstraZeneca, poprzez budowanie i realizowanie programów wymiany kadr, po indywidualne sesje mentoringu dla start-upów biotechnologicznych związanych
z UW i wspieranie realizowania doktoratów wdrożeniowych.
W ramach umowy AstraZeneca i UOTT będą się koncentrować także na dwóch innych obszarach.
Z jednej strony na rozwijaniu oferty dla studentów poprzez wypracowanie atrakcyjnych programów praktyk. Z drugiej strony – na wdrażaniu takich form współdziałania, które dadzą rezultat w postaci zwiększania wartości własności intelektualnej.
Informacje o AstraZeneca
AstraZeneca jest jedną z największych firm biofarmaceutycznych na świecie, która dostarcza nowoczesne leki na najpoważniejsze choroby stanowiące wyzwanie dla współczesnej medycyny
w 8 głównych dziedzinach medycyny: onkologii, pulmonologii, gastroenterologii, kardiologii, psychiatrii, anestezjologii, antybiotykoterapii i diabetologii.
Firma AstraZeneca zatrudnia ponad 65 tysięcy pracowników na całym świecie, z czego ponad 1800 osób w Polsce. Firma nie tylko dostarcza pacjentom nowoczesne leki, ale także prowadzi szeroką działalność badawczą na 3 kontynentach. Posiada kilkanaście głównych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz zakłady produkcyjne na terenie 18 państw, które wytwarzają leki dostępne w ponad 100 krajach.

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.