Komunikaty PR

AstraZeneca i Uniwersytet Warszawski razem poszukają nowych metod leczenia

2020-01-17  |  12:00

AstraZeneca Pharma Poland i Ośrodek Transferu Technologii Uniwersytetu Warszawskiego podpisały umowę o współpracy. Studenci i naukowcy UW uzyskają szerszy dostęp do ekspertów posiadających unikatową praktykę biznesową i wiedzę o sektorze innowacji farmaceutycznych. Natomiast będąca w światowej czołówce najbardziej innowacyjnych firma biofarmaceutyczna, jaką jest AstraZeneca, zyska możliwość rozwijania wybranych pomysłów naukowców UW i przekuwania ich w praktyczne sposoby leczenia dla pacjentów na całym świecie.

Podążanie za nauką i przesuwanie jej granic, by odkrywać nowe terapie dla pacjentów, to filary strategii AstraZeneca. Polski oddział firmy, nazywany Warsaw Site, zatrudnia ponad 1800 osób, z których ponad połowa zajmuje się projektami z zakresu badań i rozwoju. Obok miast takich jak Cambridge czy Goteborg to właśnie w Warszawie mieści się jedno z trzech Globalnych Centrów Operacyjnych Badań Klinicznych AstraZeneca.  

Zawiązanie długofalowej współpracy z czołową firmą z sektora biofarmaceutycznego pozwoli obu stronom projektować konkretne inicjatywy dla rozwoju nowych technologii, a także szybciej
i skuteczniej wdrażać innowacyjne rozwiązania.

„Dzięki tej umowie studenci i pracownicy naukowi UW uzyskają szerszy dostęp do ekspertów posiadających unikatową praktykę biznesową i wiedzę, zarówno o zasadach działania rynku farmaceutycznego, jak i o procesach, którymi rządzi się ta branża. Jest to szczególnie ważne dla naukowców z takich dziedzin jak chemia, biologia, fizyka czy informatyka, zainteresowanych komercjalizacją swoich odkryć lub zewnętrznym finansowaniem dalszych badań. Bezpośredni kontakt z doświadczonymi ekspertami pomoże przyspieszyć transfer technologii lub lepiej ukierunkować prace naukowe” – powiedział Robert Dwiliński, dyrektor Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UW.

Chcemy wykorzystać wieloletnie doświadczenie AstraZeneca z Wielkiej Brytanii i Szwecji i być pionierami kooperacji biznesu i nauki w obszarze farmacji w Polsce. Mam nadzieję, że dzięki współpracy z naukowcami skupionymi wokół uczelni wyższych oraz klastrów Life Science na całym świecie, a teraz także w Polsce, będziemy jeszcze szybciej przybliżać się do jednego z głównych celów działalności AstraZeneca: wyeliminowania raka jako przyczyny zgonu” – powiedziała Alina Pszczółkowska, Wiceprezes Zarządu AstraZeneca Pharma Poland.

Obie strony zakreśliły szeroki zakres współpracy: od prowadzenia wspólnej działalności badawczej
i rozwojowej w oparciu o dostępne globalne platformy współpracy AstraZeneca, wspierania działalności edukacyjnej na rzecz UW i AstraZeneca, poprzez budowanie i realizowanie programów wymiany kadr, po indywidualne sesje mentoringu dla start-upów biotechnologicznych związanych
z UW i wspieranie realizowania doktoratów wdrożeniowych.

W ramach umowy AstraZeneca i UOTT będą się koncentrować także na dwóch innych obszarach.
Z jednej strony na rozwijaniu oferty dla studentów poprzez wypracowanie atrakcyjnych programów praktyk. Z drugiej strony – na wdrażaniu takich form współdziałania, które dadzą rezultat w postaci zwiększania wartości własności intelektualnej.

 

Informacje o AstraZeneca

AstraZeneca jest jedną z największych firm biofarmaceutycznych na świecie, która dostarcza nowoczesne leki na najpoważniejsze choroby stanowiące wyzwanie dla współczesnej medycyny
w 8 głównych dziedzinach medycyny: onkologii, pulmonologii, gastroenterologii, kardiologii, psychiatrii, anestezjologii, antybiotykoterapii i diabetologii.

Firma AstraZeneca zatrudnia ponad 65 tysięcy pracowników na całym świecie, z czego ponad 1800 osób w Polsce. Firma nie tylko dostarcza pacjentom nowoczesne leki, ale także prowadzi szeroką działalność badawczą na 3 kontynentach. Posiada kilkanaście głównych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz zakłady produkcyjne na terenie 18 państw, które wytwarzają leki dostępne w ponad 100 krajach.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Symptomy sezonowego spadku energii Biuro prasowe
2024-04-12 | 16:00

Symptomy sezonowego spadku energii

Nadejście wiosny to czas, którego z reguły oczekuje się z utęsknieniem. Jednak paradoksalnie zdarza się, że zamiast cieszyć się tym ożywczym okresem, często odczuwa się
Medycyna DNA Medical Group poszerza dostępność zaawansowanych badań genetycznych w Polsce
2024-04-10 | 09:00

DNA Medical Group poszerza dostępność zaawansowanych badań genetycznych w Polsce

Branża badań genetycznych znajduje coraz szersze zastosowanie we wszystkich dziedzinach medycyny - szczególnie w zakresie badań prenatalnych oraz onkologicznych. Potencjał do rozwoju
Medycyna Bayer Pharmaceuticals przedstawia plany wprowadzenia nowych rozwiązań medycznych
2024-03-28 | 09:30

Bayer Pharmaceuticals przedstawia plany wprowadzenia nowych rozwiązań medycznych

Programy rozwojowe, znajdujące się na zaawansowanych etapach realizacji, oraz prace na wczesnych etapach nad dopełnieniem oferty wzmacniają pozycję firmy w kluczowych obszarach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Ochrona środowiska

Temperatury w Europie rosną dwukrotnie szybciej niż globalnie. Za tym idą rekordowe zjawiska klimatyczne

Marzec 2024 roku był 10. miesiącem z rzędu, który pobił rekord temperatur w historii globalnych pomiarów dla danego miesiąca roku – wskazują dane Copernicus Climate Change Service (C3S). Średnia temperatura wyniosła 14,14 st. C, czyli o 0,73 st. C więcej niż średnia dla marca z lat 1991–2020. Marzec był też o 1,68 st. cieplejszy niż w okresie przedindustrialnym, do którego odnoszą się globalne cele zawarte w porozumieniu paryskim. Kolejny miesiąc z rekordem ciepła oznacza nasilone zjawiska klimatyczne, również te ekstremalne. 2023 rok był w Europie okresem rekordów w tym zakresie, m.in. największych pożarów, powodzi czy fal upałów – wynika z raportu C3S i Światowej Organizacji Meteorologicznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.