Aplikacje mobilne na fali wznoszącej
Autorem komentarza jest Magdalena Dudek, Country Manager w Infobip
Aplikacje mobilne systematycznie zyskiwały na popularności jeszcze przed pandemią, natomiast w jej efekcie jeszcze wzrosła dynamika tego zjawiska. Postępująca w skali globalnej cyfryzacja biznesu i idąca za tym popularność aplikacji mobilnych to konsekwencja presji konsumentów, którzy oczekują i wywierają na marki presję w zakresie cyfrowych rozwiązań, które byłyby proste, wygodne i satysfakcjonujące pod kątem personalizacji. Co kluczowe dla biznesu – najlepsze doświadczenia w tym względzie to już nie mglista obietnica monetyzacji, ale realny pieniądz, ponieważ konsumenci nauczyli się i chętnie płacą mobilnie . Mobilne aplikacje doskonale spełniają wspomniane role o czym świadczy fakt, że nie tylko częściej z nich korzystamy, ale i dłużej. Zgodnie z raportami pod względem średniego czasu korzystania z aplikacji mobilnych zbliżamy się do 5h dziennie, ale niektóre państwach wyraźnie przekraczają ten pułap. Co kluczowe, transformacja w kierunku mobile ma wymiar globalny, a nie selektywny – to bardzo mocny sygnał trendowy, nie sposób go zignorować. Tak dynamiczny rozwój sprawił , że pilną kwestią staje się dostarczenie odpowiedniej sprawności funkcjonowania aplikacji w tym np. odpowiednie zabezpieczenie transakcji online. Na tym polu w ostatnim czasie również dokonują się zmiany, co tez wskazuje, że za powodami popularności aplikacji stoją nie tylko czynniki zewnętrzne, ale i stałe ulepszanie i poprawa ich funkcjonowania.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Konkurencyjność firm wśród najważniejszych zadań dla kolejnego budżetu UE. Komisja szuka nowych źródeł dochodów
Przed budżetem na kolejną siedmioletnią perspektywę stoi szereg wyzwań. Jednym z nich są potrzeby zwiększania wydatków na obronność i zbrojenia oraz na wsparcie konkurencyjności europejskich firm. Jednocześnie dla zaspokojenia rosnących potrzeb w priorytetowych obszarach konieczne są nowe źródła dochodów.
Transport
Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.