AliExpress wspiera polskich konsumentów w walce z COVID-19
AliExpress wspiera polskich konsumentów w walce z COVID-19
[Hangzhou / Warszawa, 30 marca 2020] - Liczba przypadków COVID-19 w całej Europie nadal się zwiększa. Dane AliExpress, globalnej platformy detalicznej działającej w ramach Grupy Alibaba pokazują, że w ciągu ostatnich tygodni liczba zapytań o maski ochronne na stronie internetowej firmy znacznie wzrosła na większości kluczowych rynków.
AliExpress szybko zareagował na tę sytuację, zapewniając uczciwą politykę cenową, między innymi poprzez podjęcie działań przeciwko sprzedawcom, którzy zawyżali ceny produktów, na które pojawił się duży popyt. AliExpress współpracuje z certyfikowanymi dystrybutorami i producentami w Chinach w celu ułatwienia dostaw po kosztach artykułów do ochrony zdrowia takich, jak maski i rękawiczki ochronne. Transgraniczna platforma nadal dokłada wszelkich starań, by zapewnić terminowe dostawy do Polski
i regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wykorzystuje centrum logistyczne Alibaba Cainiao w porcie lotniczym Liege (Belgia) w celu sprawnej dystrybucji towarów w całej Europie.
Pod koniec ubiegłego tygodnia AliExpress i Cainiao dostarczyły dostawę masek ochronnych na twarz kluczowemu partnerowi na polskim rynku – Poczcie Polskiej. Maski będą używane do ochrony przez kurierów dostarczających przesyłki.
"Intensywnie współpracujemy z naszymi partnerami, aby zapewnić polskim konsumentom niezbędne dostawy certyfikowanych produktów chroniących zdrowie, które są potrzebne do zachowania bezpieczeństwa w obecnej sytuacji. Nasze myśli są w tym czasie z każdym, kto ucierpiał w wyniku wybuchu epidemii" - powiedział Gary Topp, dyrektor regionalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią.
Ponadto AliExpress udostępnił do sprzedaży dużą grupę innych potrzebnych produktów, na które zapotrzebowanie zgłasza duża liczba osób pozostających w domu podczas kwarantanny, jak środki do higieny rąk, artykuły fitness oraz produkty służące do zabawy i rozrywki. Ze względu na to, że wiele osób wykorzystuje obecny czas na prace domowe i remontowe, na AliExpress największą popularnością cieszą się także: inteligentny odkurzacz marki Dreame oraz narzędzia do majsterkowania marki Deko.
AliExpress opublikował również na swojej stronie internetowej podręcznik, który Fundacja Jacka Ma
i Fundacja Alibaba wydały we współpracy ze szpitalem Uniwersytetu Medycznego w Zhejiang. Zawiera on informacje i opisy najlepszych chińskich praktyk, które doprowadziły do skutecznego leczenia pacjentów z COVID-19. Podręcznik jest obecnie dostępny w języku angielskim i chińskim, a wersje w innych językach zostaną wkrótce wydane.
AliExpress
Uruchomiony w 2010 r. AliExpress (https://pl.aliexpress.com/) to globalna platforma handlu detalicznego, umożliwiająca konsumentom z całego świata dokonywanie zakupów bezpośrednio
u producentów i dystrybutorów głównie w Chinach. Celem AliExpress jest stworzenie lokalnej i globalnej platformy sprzedaży dla międzynarodowych firm. Obecnie AliExpress jest dostępny w wielu językach, m.in.: angielskim, rosyjskim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, polskim i francuskim.
Grupa Alibaba
Główną misję Grupy Alibaba stanowi zapewnienie platformy do sprzedaży w dowolnym miejscu na świecie i budowa infrastruktury handlowej. Firma chce integrować klientów poprzez współpracę
w ramach Alibaby. Dalekosiężne plany zakładają, że firma będzie działać co najmniej 102 lata.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny
Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Ochrona środowiska
Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń

Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.