W 2023 roku spółka SVI odnotowała rekordowy wzrost sprzedaży
Spółka Smart Vegetables Innovations (SVI), specjalizująca się w innowacyjnej produkcji sałat i ziół w systemie hydroponicznym, dostarczyła w 2023 roku 7,4 mln sztuk produktów do sieci handlowych. Oznacza to, że poziom sprzedaży zrealizowanej przez firmę w 2023 roku wzrósł o 85 proc. względem roku 2022.
Uprawy hydroponiczne, czyli uprawy roślin w warunkach kontrolowanego klimatu, pozwalające na oszczędne gospodarowanie wodą i powierzchnią, są coraz ważniejszym elementem produkcji rolniczej. SVI, spółka należąca do Grupy Green Holding, będąca liderem innowacji w zakresie hydroponiki w Polsce, jest obecnie drugim największym producentem sałat i ziół uprawianych tą metodą w kraju. Klientom oferuje najwyższą możliwą świeżość. – Uprawy hydroponiczne to przyszłość rolnictwa. Technologia ta pozwala dostarczać najwyższej jakości zioła i sałaty, niezależnie od pory roku[1]. Naszym celem jest, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do naturalnej żywności produkowanej z wyjątkową troską i odpowiedzialnością za zasoby środowiska. Dlatego, obecnie prowadzimy projekty inwestycyjne, które przyczynią się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu biznesu w najbliższych latach, a co za tym idzie, jeszcze większej dostępności naszych produktów. Dzięki lokalnej produkcji jesteśmy blisko konsumentów i możemy precyzyjnie odpowiadać na ich potrzeby – mówi Piotr Izdebski, dyrektor zarządzający Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o.
Sałaty w centrum uwagi
Codziennie w Polsce konsumowanych jest ponad 20 tys. sztuk sałat lub ziół uprawianych przez SVI[2], dostępnych pod marką Plant Love oraz markami własnymi sieci handlowych. Sałaty – w wariantach masłowa, batawska i trójkolorowa – tworzą największą kategorię. W 2023 roku SVI sprzedało 4,2 mln sztuk tych produktów (co według szacunków stanowi ok. 1/4 rynku sałat hydroponicznych)[3]. Wśród ziół uprawianych przez firmę znajdują się kolendra, pietruszka, mięta, oregano, lubczyk i bazylia wraz z odmianami.
W Polsce sałaty można zakupić w ok. 8 000 punktach sprzedaży, zaś zioła w ok. 4 500. Produkty SVI są obecne na półkach największych sieci handlowych, tj. Lidl, Biedronka, Żabka, Carrefour, Stokrotka, Kaufland czy Makro. Można je kupić również na Węgrzech, w Litwie i w Czechach.
Firma prowadzi także szereg innowacyjnych projektów, realizowanych w ramach programów NCBR. Niedawno sfinalizowane zostało przedsięwzięcie dotyczące technologii upraw sałaty o zmniejszonej ilości azotanów i azotynów. Rozpoczęto też działania nad nowym projektem w ramach programu Nutritech.
Nowoczesny system uprawy
Technologia wykorzystywana przez SVI polega na wzroście roślin w doniczkach ustawionych w rynnach. Są one umiejscowione na automatycznie przesuwającym się stole produkcyjnym, dzięki czemu system produkcji „rośnie” wraz z rozwojem roślin. Te mają optymalną ilość miejsca do rozwoju, a wykorzystanie powierzchni jest zdecydowanie bardziej wydajne w stosunku do tradycyjnych upraw polowych[4].
Proces uprawy, obejmujący sadzenie, kiełkownik, rozsadnik, wzrost, dojrzewanie, zbiór oraz załadunek produktu finalnego, trwa ok. 35-60 dni. SVI nie stosuje w nim pestycydów i herbicydów.
SVI jest częścią Grupy Green Holding, której podstawą jest zintegrowany model biznesowy „od pola do stołu”. Do Grupy należą podmioty wysoko wyspecjalizowane i tworzące uzupełniający się łańcuch wartości[5].
[1] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).
[2] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.
[3] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.
[4] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).
[5] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

4 mld euro wzrostu gospodarczego: potencjał mięsa hodowanego komórkowo w Polsce

Skuteczne i ekologiczne. Szybszy wzrost i rozwój roślin z foliQ

Skuteczne zaprawianie zbóż ozimych Poznaj foliQ Fessional od Agrii Polska
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Lotnictwo
Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wspólnie z Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN tworzy system, który ma zapewnić bezpieczną koordynację lotów statków załogowych i bezzałogowych. To priorytetowe zadanie, z uwagi na fakt, iż coraz więcej dronów, zarówno używanych przez cywilnych operatorów, jak i służby, operuje w przestrzeni powietrznej. System wykorzysta zarówno potencjał ekspertów, jak i ułatwiające ich pracę rozwiązania informatyczne.
Ochrona środowiska
Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE

Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.