Komunikaty PR

W 2023 roku spółka SVI odnotowała rekordowy wzrost sprzedaży

2024-08-12  |  15:50
Biuro prasowe

Spółka Smart Vegetables Innovations (SVI), specjalizująca się w innowacyjnej produkcji sałat i ziół w systemie hydroponicznym, dostarczyła w 2023 roku 7,4 mln sztuk produktów do sieci handlowych. Oznacza to, że poziom sprzedaży zrealizowanej przez firmę w 2023 roku wzrósł o 85 proc. względem roku 2022.

Uprawy hydroponiczne, czyli uprawy roślin w warunkach kontrolowanego klimatu, pozwalające na oszczędne gospodarowanie wodą i powierzchnią, są coraz ważniejszym elementem produkcji rolniczej. SVI, spółka należąca do Grupy Green Holding, będąca liderem innowacji w zakresie hydroponiki w Polsce, jest obecnie drugim największym producentem sałat i ziół uprawianych tą metodą w kraju. Klientom oferuje najwyższą możliwą świeżość. – Uprawy hydroponiczne to przyszłość rolnictwa. Technologia ta pozwala dostarczać najwyższej jakości zioła i sałaty, niezależnie od pory roku[1]. Naszym celem jest, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do naturalnej żywności produkowanej z wyjątkową troską i odpowiedzialnością za zasoby środowiska. Dlatego, obecnie prowadzimy projekty inwestycyjne, które przyczynią się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu biznesu w najbliższych latach, a co za tym idzie, jeszcze większej dostępności naszych produktów. Dzięki lokalnej produkcji jesteśmy blisko konsumentów i możemy precyzyjnie odpowiadać na ich potrzeby – mówi Piotr Izdebski, dyrektor zarządzający Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o.

Sałaty w centrum uwagi

Codziennie w Polsce konsumowanych jest ponad 20 tys. sztuk sałat lub ziół uprawianych przez SVI[2], dostępnych pod marką Plant Love oraz markami własnymi sieci handlowych. Sałaty – w wariantach masłowa, batawska i trójkolorowa – tworzą  największą kategorię. W 2023 roku SVI sprzedało 4,2 mln sztuk tych produktów (co według szacunków stanowi ok. 1/4 rynku sałat hydroponicznych)[3]. Wśród ziół uprawianych przez firmę znajdują się kolendra, pietruszka, mięta, oregano, lubczyk i bazylia wraz z odmianami.

W Polsce sałaty można zakupić w ok. 8 000 punktach sprzedaży, zaś zioła w ok. 4 500. Produkty SVI są obecne na półkach największych sieci handlowych, tj. Lidl, Biedronka, Żabka, Carrefour, Stokrotka, Kaufland czy Makro. Można je kupić również na Węgrzech, w Litwie i w Czechach.

Firma prowadzi także szereg innowacyjnych projektów, realizowanych w ramach programów NCBR. Niedawno sfinalizowane zostało przedsięwzięcie dotyczące technologii upraw sałaty o zmniejszonej ilości azotanów i azotynów. Rozpoczęto też działania nad nowym projektem w ramach programu Nutritech.

Nowoczesny system uprawy

Technologia wykorzystywana przez SVI polega na wzroście roślin w doniczkach ustawionych w rynnach. Są one umiejscowione na automatycznie przesuwającym się stole produkcyjnym, dzięki czemu system produkcji „rośnie” wraz z rozwojem roślin. Te  mają optymalną ilość miejsca do rozwoju, a wykorzystanie powierzchni jest zdecydowanie bardziej wydajne w stosunku do tradycyjnych upraw polowych[4].

Proces uprawy, obejmujący sadzenie, kiełkownik, rozsadnik, wzrost, dojrzewanie, zbiór oraz załadunek produktu finalnego, trwa ok. 35-60 dni. SVI nie stosuje w nim pestycydów i herbicydów.

SVI jest częścią Grupy Green Holding, której podstawą jest zintegrowany model biznesowy „od pola do stołu”. Do Grupy należą podmioty wysoko wyspecjalizowane i tworzące uzupełniający się łańcuch wartości[5].

 


[1] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

[2] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.

[3] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.

[4] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

[5] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Agro 4 mld euro wzrostu gospodarczego: potencjał mięsa hodowanego komórkowo w Polsce Biuro prasowe
2024-10-22 | 11:17

4 mld euro wzrostu gospodarczego: potencjał mięsa hodowanego komórkowo w Polsce

Według raportu firmy Systemiq, do 2050 r. mięso hodowlane może wnieść do polskiej gospodarki od 1 do 4 mld euro rocznie. Ponieważ inne regiony świata szybko rozwijają tę technologię,
Agro Skuteczne i ekologiczne. Szybszy wzrost i rozwój roślin z foliQ
2024-10-04 | 10:00

Skuteczne i ekologiczne. Szybszy wzrost i rozwój roślin z foliQ

Polskie rolnictwo stoi dziś przed dużym wyzwaniem, jakim jest zrównoważony rozwój. Rosnąca świadomość ekologiczna i unijne prawodawstwo powodują, że coraz częściej
Agro Skuteczne zaprawianie zbóż ozimych Poznaj foliQ Fessional od Agrii Polska
2024-08-26 | 11:00

Skuteczne zaprawianie zbóż ozimych Poznaj foliQ Fessional od Agrii Polska

Rozpoczyna się sezon jesienny, a wraz z nim rolnicy w Polsce stają przed wyzwaniem zmieniających się warunków pogodowych. Niskie temperatury, przymrozki oraz nieprzewidywalne opady

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.