Komunikaty PR

W 2023 roku spółka SVI odnotowała rekordowy wzrost sprzedaży

2024-08-12  |  15:50
Biuro prasowe

Spółka Smart Vegetables Innovations (SVI), specjalizująca się w innowacyjnej produkcji sałat i ziół w systemie hydroponicznym, dostarczyła w 2023 roku 7,4 mln sztuk produktów do sieci handlowych. Oznacza to, że poziom sprzedaży zrealizowanej przez firmę w 2023 roku wzrósł o 85 proc. względem roku 2022.

Uprawy hydroponiczne, czyli uprawy roślin w warunkach kontrolowanego klimatu, pozwalające na oszczędne gospodarowanie wodą i powierzchnią, są coraz ważniejszym elementem produkcji rolniczej. SVI, spółka należąca do Grupy Green Holding, będąca liderem innowacji w zakresie hydroponiki w Polsce, jest obecnie drugim największym producentem sałat i ziół uprawianych tą metodą w kraju. Klientom oferuje najwyższą możliwą świeżość. – Uprawy hydroponiczne to przyszłość rolnictwa. Technologia ta pozwala dostarczać najwyższej jakości zioła i sałaty, niezależnie od pory roku[1]. Naszym celem jest, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do naturalnej żywności produkowanej z wyjątkową troską i odpowiedzialnością za zasoby środowiska. Dlatego, obecnie prowadzimy projekty inwestycyjne, które przyczynią się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu biznesu w najbliższych latach, a co za tym idzie, jeszcze większej dostępności naszych produktów. Dzięki lokalnej produkcji jesteśmy blisko konsumentów i możemy precyzyjnie odpowiadać na ich potrzeby – mówi Piotr Izdebski, dyrektor zarządzający Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o.

Sałaty w centrum uwagi

Codziennie w Polsce konsumowanych jest ponad 20 tys. sztuk sałat lub ziół uprawianych przez SVI[2], dostępnych pod marką Plant Love oraz markami własnymi sieci handlowych. Sałaty – w wariantach masłowa, batawska i trójkolorowa – tworzą  największą kategorię. W 2023 roku SVI sprzedało 4,2 mln sztuk tych produktów (co według szacunków stanowi ok. 1/4 rynku sałat hydroponicznych)[3]. Wśród ziół uprawianych przez firmę znajdują się kolendra, pietruszka, mięta, oregano, lubczyk i bazylia wraz z odmianami.

W Polsce sałaty można zakupić w ok. 8 000 punktach sprzedaży, zaś zioła w ok. 4 500. Produkty SVI są obecne na półkach największych sieci handlowych, tj. Lidl, Biedronka, Żabka, Carrefour, Stokrotka, Kaufland czy Makro. Można je kupić również na Węgrzech, w Litwie i w Czechach.

Firma prowadzi także szereg innowacyjnych projektów, realizowanych w ramach programów NCBR. Niedawno sfinalizowane zostało przedsięwzięcie dotyczące technologii upraw sałaty o zmniejszonej ilości azotanów i azotynów. Rozpoczęto też działania nad nowym projektem w ramach programu Nutritech.

Nowoczesny system uprawy

Technologia wykorzystywana przez SVI polega na wzroście roślin w doniczkach ustawionych w rynnach. Są one umiejscowione na automatycznie przesuwającym się stole produkcyjnym, dzięki czemu system produkcji „rośnie” wraz z rozwojem roślin. Te  mają optymalną ilość miejsca do rozwoju, a wykorzystanie powierzchni jest zdecydowanie bardziej wydajne w stosunku do tradycyjnych upraw polowych[4].

Proces uprawy, obejmujący sadzenie, kiełkownik, rozsadnik, wzrost, dojrzewanie, zbiór oraz załadunek produktu finalnego, trwa ok. 35-60 dni. SVI nie stosuje w nim pestycydów i herbicydów.

SVI jest częścią Grupy Green Holding, której podstawą jest zintegrowany model biznesowy „od pola do stołu”. Do Grupy należą podmioty wysoko wyspecjalizowane i tworzące uzupełniający się łańcuch wartości[5].

 


[1] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

[2] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.

[3] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.

[4] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

[5] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Agro 4 mld euro wzrostu gospodarczego: potencjał mięsa hodowanego komórkowo w Polsce Biuro prasowe
2024-10-22 | 11:17

4 mld euro wzrostu gospodarczego: potencjał mięsa hodowanego komórkowo w Polsce

Według raportu firmy Systemiq, do 2050 r. mięso hodowlane może wnieść do polskiej gospodarki od 1 do 4 mld euro rocznie. Ponieważ inne regiony świata szybko rozwijają tę technologię,
Agro Skuteczne i ekologiczne. Szybszy wzrost i rozwój roślin z foliQ
2024-10-04 | 10:00

Skuteczne i ekologiczne. Szybszy wzrost i rozwój roślin z foliQ

Polskie rolnictwo stoi dziś przed dużym wyzwaniem, jakim jest zrównoważony rozwój. Rosnąca świadomość ekologiczna i unijne prawodawstwo powodują, że coraz częściej
Agro Skuteczne zaprawianie zbóż ozimych Poznaj foliQ Fessional od Agrii Polska
2024-08-26 | 11:00

Skuteczne zaprawianie zbóż ozimych Poznaj foliQ Fessional od Agrii Polska

Rozpoczyna się sezon jesienny, a wraz z nim rolnicy w Polsce stają przed wyzwaniem zmieniających się warunków pogodowych. Niskie temperatury, przymrozki oraz nieprzewidywalne opady

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.