4 trendy, które zdominują rynek drzwi w najbliższym czasie
Offteam
Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl
Koszty produkcji windują w górę, a branża wykończeniowa stara się mimo wszystko dopasować do klientów, m.in. oferując nowe rozwiązania znacznie podnoszące poziom bezpieczeństwa.
Zgodnie z wynikami badania wykonanego w lipcu 2021 r. przez Centrum Badań i Analiz Rynku, prawie 75% konsumentów twierdzi, że podczas zakupów przede wszystkim zwraca uwagę na jakość usługi czy produktu, a dopiero potem na cenę. Co do samego bezpieczeństwa: wg. raportu rankomat.pl z 2021 r. około połowa respondentów deklaruje, że zabezpiecza się polisą kradzieżową, ale już tylko 30% posiada drzwi antywłamaniowe. Spośród odpowiadających natomiast 56% w domu lub mieszkaniu ma zamek wielozastawkowy.
– Te dane dają producentom zabezpieczeń i drzwi spore pole do popisu i przestrzeń na zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań, które z biegiem czasu powinny stać się must have każdego domu. Polacy wydają spore pieniądze na ubezpieczenia, ale nie inwestują wystarczająco w same zabezpieczenia. Dlatego naszym zadaniem jest dać im produkt, dzięki któremu zabezpieczą swoje domy na długie lata – komentuje Jarosław Pabisz, Product Development Manager ASSA ABLOY Region Polska.
Drzwi do bezpieczeństwa
Obecnie wyjątkowo trudne jest znalezienie balansu między bezpieczeństwem, wygodą, ale i wyglądem drzwi, a właśnie tego oczekują klienci – all in one. Rekomendując im właściwe i nowoczesne rozwiązanie, pokazujemy, podążamy za trendami, szukamy rozwiązań, które będą nietypowe, ale dadzą odbiorcy to, czego właśnie potrzebuje. Warto zatem postawić na producentów, którzy dbając o estetykę, nie zapominają właśnie o designie, ale i ergonomii. Co zatem rekomendować klientom i jakich rozwiązań szukać, aby faktycznie zapewnić jak najwyższe bezpieczeństwo?
- Odpowiedni system wymiany i montażu paneli okładzinowych w dowolnym momencie użytkowania, np. przy zmianach aranżacji, w przypadku uszkodzeń mechanicznych.
Wszyscy znamy historie o tym, że część producentów planuje żywotność produktu na określony czas – co doprowadza do konieczności serwisowania albo wymiany sprzętu na nowy. To jedna z najgorszych historii, o której nie śniło się osobom, które kupowały sprzęty w latach 80/90 i użytkują je do dzisiaj. Właśnie tego chcą unikać klienci, ale i pośrednicy usług – planowania, że coś na 100% się zużyje w krótkim czasie. Wolą za to mieć poczucie, że nawet jeżeli coś się stanie, w łatwy sposób będą mogli zmodernizować zakupiony sprzęt/system bez ogromnych kosztów, a co więcej – skomplikowanych procedur. Chyba nikt z nas nie chciałby mierzyć się z problemem zepsutego zamka czy uszkodzonej podłogi 5 minut przed wyjściem z domu. Ważne, żeby dać klientowi poczucie, że sam poradzi sobie z ewentualnym problemem i łatwo otrzyma części zamienne.
- Inteligentne rozwiązania mechaniczne.
Technologia rozwija się na tyle szybko, że wymusza na nas szybkie dopasowywanie się do niej. Takim dostosowaniem się jest myślenie o przyszłych modernizacjach oferowanych produktów. Producenci starają się wybiegać w przyszłość, np. produkując drzwi, które mają zaplanowane miejsce na takie nowości technologiczne, np. System Master Key od ASSA ABLOY, czyli w drzwi w swoim standardzie wyposażone zostają w system wkładek ze wstępnie zaplanowanym systemem klucza. Co pozostaje w gestii klienta takiego produktu? Dokupienie systemu dla części wspólnych, a w przyszłości klient nie musi martwić się o wymianę drzwi, chcąc wprowadzić technologiczne udogodnienia.
3. Technologia wbudowana w system.
Obecnie must have każdego z nas jest telefon/smartfon. Dzięki nim sprawdzamy lokalizację samochodu, kamery na budowie setki kilometrów dalej, odpalamy światła w domu czy wyłączamy kuchenkę. Kolejnym etapem jest zadbanie także systemy zabezpieczeń i dostępu do domu. Dla przeciętnego odbiorcy takie rozwiązania z góry wydają się bardzo drogie. Trzeba wymienić wszystkie drzwi, zamki etc. Naszym zadaniem jest zadbanie o nowoczesną kontrolę dostępu, czyli drzwi z fabryczne przygotowaną stolarką do montażu systemów obsługi przez smartfon. Oszczędza to czas klienta, który nie musi wchodzić w dodatkowe koszty i przez to wybierze rozwiązanie z takimi opcjami, niż drzwi, które w przyszłości muszą zostać wymienione.
4. Ognioodporne zabudowy szachtowe wykończone w standardzie drzwi mieszkaniowych.
Wspomniana wcześniej estetyka i jakość produktu jest niezwykle ważna dla klienta końcowego. Gdy klientem jest spółdzielnia mieszkaniowa lub deweloper, ważne jest też bezpieczeństwo mieszkańców i przestrzeganie przepisów BHP. Warto dlatego postawić na jakościowe zabudowy szachtowe, które nie niszczą designu projektu i nieruchomości, a jednocześnie są zaprojektowane w standardach drzwiowych, chroniąc mieszkańców przed ewentualnym pożarem czy awariami.
Najlepsze marki tworzą swoją przewagę konkurencyjną dzięki zrozumieniu potrzeb klienta, zapewnieniu mu komfortu, poznania się jako producenta/dostawcy najlepszej jakości, ale także oferując gwarancję swoich usług i produktów. Zadowolony klient zawsze wróci – zwłaszcza jeżeli marka pokaże, że śledzi trendy, kreuje je sama i odpowiada na to, jak szybko zmienia się rynek.
Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1
Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.