News powiązane z gaming

2020-05-04 | 06:00
Gry i rozrywka
Pandemia stworzyła szansę dla rozwoju e-sportu. W niektórych aspektach zastąpił sportowe rozgrywki News powiązane z gaming

Pandemia stworzyła szansę dla rozwoju e-sportu. W niektórych aspektach zastąpił sportowe rozgrywki

Wybuch pandemii koronawirusa doprowadził do zawieszenia większości rozgrywek sportowych. Odwołano mecze, turnieje i wyścigi, przełożono nawet igrzyska olimpijskie, aby nie narażać sportowców i kibiców na zarażenie się SARS-CoV-2. W tej sytuacji na popularności zyskują rozgrywki e-sportowe, które przyciągają zarówno zawodowych graczy, jak i sportowców, zamieniających fizyczne areny na ich cyfrowe odpowiedniki. – Kluby sportowe nie zastąpią swojego źródła przychodów źródłami wirtualnymi, natomiast z całą pewnością jest to czas e-sportu – mówi Grzegorz Kita, prezes zarządu Sport Management Polska.
więcej
2020-01-15 | 06:00
Gry i rozrywka
Polski przemysł gier komputerowych rośnie w siłę. Już ok. 300 firm działa na tym rynku

Polski przemysł gier komputerowych rośnie w siłę. Już ok. 300 firm działa na tym rynku

Raport PwC „Entertainment and Media Outlook 2018–2022” uplasował Polskę na trzecim miejscu największych rynków gamingowych Europy Środkowo-Wschodniej. Według danych Kancelarii Premiera ten sektor gospodarki wart jest obecnie 26,2 mld dol. i rośnie w tempie 10 proc. w skali roku. Polscy deweloperzy cenieni są przez międzynarodową opinię publiczną i odgrywają coraz większą rolę na światowym rynku gier komputerowych.
więcej
2019-12-12 | 06:00
Gry i rozrywka
Przyszłość rynku akcesoriów do gier to personalizacja. Użytkownicy oczekują produktów unikatowych, dopasowanych do ich fizjonomii

Przyszłość rynku akcesoriów do gier to personalizacja. Użytkownicy oczekują produktów unikatowych, dopasowanych do ich fizjonomii

Rynek gadżetów gamingowych rośnie w siłę. Coraz więcej producentów kieruje swoje urządzenia nie tylko do przeciętnego gracza, lecz także do zawodowych e-sportowców. Gracze poszukują podzespołów i peryferiów komputerowych, które będą mogli dostosować do swoich potrzeb i przyzwyczajeń. Na popularności zyskują sprzęty gamingowe z w pełni konfigurowalnym podświetleniem, klawiatury pozwalające dopasować sposób działania przełączników oraz myszki, które zostaną dostosowane do dłoni konkretnego użytkownika.
więcej
2019-07-16 | 06:20
Sport
E-sport pilnie poszukuje pracowników. Pracodawcy sami muszą ich kształcić

E-sport pilnie poszukuje pracowników. Pracodawcy sami muszą ich kształcić

Rozwój e-sportu spowodował powstanie wielu profesji, które do tej pory nie istniały i nie ma jeszcze szkół ani studiów, które by takich pracowników przygotowywały – mówi Aleksander Szlachetko, dyrektor ESL Polska. Dlatego zadanie to przejmują pracodawcy z branży. Firmy potrzebują wielu nowych pracowników, ale na rynku brakuje kadr. Praca w e-sporcie może być atrakcyjną ścieżką kariery dla młodych, bo oznacza de facto współtworzenie tego sektora, możliwość łączenia hobby z pracą i częstego podróżowania.
więcej
2018-09-03 | 06:20
Telekomunikacja
Szybki internet napędza rozwój e-sportu. Prędkość 1 Gb/s może zrewolucjonizować tę branżę

Szybki internet napędza rozwój e-sportu. Prędkość 1 Gb/s może zrewolucjonizować tę branżę

Ponad 900 mln dol. – tyle według serwisu Newzoo ma być wart w tym roku światowy rynek e-sportu. To wzrost o blisko 40-proc. w skali roku. W Polsce wirtualne rozgrywki także dynamicznie zyskują na popularności – zawodowo gra już ponad 1 tys. osób, a prawie 3 mln to wierni fani. Coraz częściej mówi się nawet o wprowadzeniu e-sportu na igrzyska olimpijskie. Tak dynamiczny rozwój jest możliwy dzięki coraz szybszemu internetowi domowemu, osiągającemu prędkość 1 Gb/s. Takie łącze oferuje już np. Orange Polska.
więcej
2018-04-10 | 06:30
Sport
Polska jednym z największych rynków e-sportu. Tegoroczne finały Intel Extreme Masters przyciągnęły do Katowic prawie 170 tys. fanów

Polska jednym z największych rynków e-sportu. Tegoroczne finały Intel Extreme Masters przyciągnęły do Katowic prawie 170 tys. fanów

E-sport przestał być niszą – obecnie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rozrywki. W Polsce jest już ok. 2,8 mln entuzjastów wirtualnych rozgrywek, a grono fanów zawodowych graczy niejednokrotnie bywa większe niż w przypadku gwiazd piłki nożnej czy siatkówki. W naszym kraju odbywa się również jedna z najważniejszych imprez e-sportowych na świecie. Tegoroczne finały Intel Extreme Masters w katowickim Spodku przyciągnęły w sumie blisko 170 tys. fanów.
więcej
2017-06-30 | 06:25
Sprzęt i gadżety
W przyszłym roku ceny pamięci RAM mogą spaść nawet o połowę. Znacznie tańsze będą też dyski SSD

W przyszłym roku ceny pamięci RAM mogą spaść nawet o połowę. Znacznie tańsze będą też dyski SSD

Z powodu niedoboru komponentów na rynku utrzymują się wysokie ceny pamięci RAM i dysków SSD. Dyrektor regionalny Kingston Technology ocenia, że w przyszłym roku sytuacja się odwróci, a ceny mogą spaść nawet o połowę. Specjalizująca się w produkcji różnych typów pamięci firma coraz mocniej stawia też na branżę gamingową i zapowiada, że niedługo wprowadzi do oferty nowe kategorie produktów dla graczy.
więcej
2017-06-27 | 06:15
Sprzęt i gadżety
Klawiatury dla graczy komputerowych coraz bardziej dopasowane do użytkowników. Liczą się nie tylko design i jakość, lecz także ergonomia i wytrzymałość

Klawiatury dla graczy komputerowych coraz bardziej dopasowane do użytkowników. Liczą się nie tylko design i jakość, lecz także ergonomia i wytrzymałość

E-sport rozwija się bardzo dynamicznie, a wraz z nim cały rynek odpowiedzialny za sprzęt gamingowy. Jednym z urządzeń, bez których żaden gracz nie może się obejść, jest dobrej jakości klawiatura mechaniczna. Eksperci podkreślają, że obecnie podczas jej zakupu warto zwrócić uwagę nie tylko na design, wykonanie, lecz także na ergonomię, mobilność i podświetlenie. W przyszłości nie będzie tego problemu, bowiem klawiatury będą mocno spersonalizowane i dopasowane do potrzeb konkretnego gracza.
więcej
2017-03-22 | 06:30
IT i technologie
W gry komputerowe gra ok. 1,3 mld ludzi na świecie. Polski rynek gier jest wart prawie 2 mld zł

W gry komputerowe gra ok. 1,3 mld ludzi na świecie. Polski rynek gier jest wart prawie 2 mld zł

W gry komputerowe gra kilkanaście milionów Polaków, a wartość polskiego rynku gier wynosi około 1,75 mld zł. Na całym świecie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku nowych technologii napędzany rosnącymi wymaganiami sprzętowymi gier i oczekiwaniami graczy. Coraz więcej osób traktuje gry nie jako rozrywkę, ale sposób na życie, stąd rosnąca popularność e-sportu, czyli rozgrywek profesjonalnych graczy.
więcej
2017-03-15 | 06:35
IT i technologie
Wirtualna rzeczywistość napędza rozwój rynku komputerowego. Może być również wykorzystywana w medycynie i edukacji

Wirtualna rzeczywistość napędza rozwój rynku komputerowego. Może być również wykorzystywana w medycynie i edukacji

Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) napędza rozwój rynku komputerowego. To jeden z najważniejszych trendów tego roku, który w przyszłości będzie wykorzystywany nie tylko w gamingu, lecz także w medycynie, turystyce czy edukacji – prognozuje Intel, który jest liderem technologicznym w tym zakresie.
więcej