News powiązane z e-commerce

2019-12-02 | 06:30
Transport
Poczta Polska szykuje się na rekord przedświątecznych przesyłek. Już zatrudniła dodatkowe 1,3 tys. osób News powiązane z e-commerce

Poczta Polska szykuje się na rekord przedświątecznych przesyłek. Już zatrudniła dodatkowe 1,3 tys. osób

Szczyt przedświąteczny to gorący okres dla całego e-commerce. Także Poczta Polska intensyfikuje działania, żeby sprawnie obsłużyć zwiększony ruch. Temu ma służyć m.in. zwiększenie powierzchni magazynów, zatrudnienie dodatkowych 1,3 tys. osób i uruchomienie przesyłek w soboty. Poczta spodziewa się, że w tym roku liczba nadawanych przed świętami przesyłek może pobić wszystkie dotychczasowe rekordy. W związku z tym zachęca klientów, żeby świąteczne przesyłki i prezenty zamawiać do sieci Odbiór w Punkcie. Ta forma dostaw cieszy się rosnącą popularnością klientów – trafia do niej co trzecia przesyłka.
więcej
2019-11-13 | 06:30
Transport
Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić

Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł, zakupy online robi już co drugi Polak, a branża wciąż ma przed sobą duży potencjał do rozwoju. Nic dziwnego, że konkurencja na rynku się zaostrza. Firmy działające w e-commerce muszą szukać swoich nisz i nowych usług, które pozwolą im lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. A te związane są głównie z jak najkrótszym czasem dostawy. W Polsce wystartowała właśnie pierwsza platforma online, która pozwala na automatyczną wycenę i zlecenie wysyłki palet w transporcie detalicznym. To rozwiązanie może podnieść konkurencyjność zwłaszcza małych i średnich firm, skracając proces wynajmowania zewnętrznego transportu.
więcej
2019-10-22 | 06:15
Handel
Amazon powoli zdobywa polski rynek. Z platformy korzysta coraz więcej kupujących, ale polscy sprzedawcy nie do końca wykorzystują jej możliwości

Amazon powoli zdobywa polski rynek. Z platformy korzysta coraz więcej kupujących, ale polscy sprzedawcy nie do końca wykorzystują jej możliwości

Choć udział Amazona w polskim e-commerce nie przekracza dziś 5 proc., amerykański gigant zdobywa w nim udziały krok po kroku, przejmując powoli rynek, na czym w największym stopniu może stracić rodzime Allegro. Polacy na Amazonie mają dziś do wyboru ponad 200 mln artykułów z opisami tłumaczonymi na język polski i korzystają z niego w coraz większym stopniu. Polskie firmy sprzedające za pośrednictwem Amazona mogą pochwalić się dziś dużymi przychodami z tego tytułu, ale wciąż nie do końca wykorzystują możliwości, jakie platforma im oferuje.
więcej
2019-10-21 | 06:30
Handel
Poczta Polska z tradycyjnego operatora pocztowego przestawia się na obsługę e-handlu. Za 5 lat usługi paczkowe i kurierskie mają stanowić dużą część jej przychodów

Poczta Polska z tradycyjnego operatora pocztowego przestawia się na obsługę e-handlu. Za 5 lat usługi paczkowe i kurierskie mają stanowić dużą część jej przychodów

Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków e-commerce, co pociąga za sobą równie dynamiczny wzrost rynku przesyłek. Według szacunków Poczty Polskiej w 2023 roku jego wartość wzrośnie prawie dwukrotnie do poziomu 12 mld zł, a operatorzy obsłużą już ok. 850 mln paczek. Spółka chce być beneficjentem tego wzrostu i z tradycyjnego operatora pocztowego przestawić się na obsługę e-commerce. Stąd zwiększone inwestycje, m.in. w rozwój sieci Odbiór w Punkcie, własną sieć samoobsługowych automatów paczkowych i budowę nowych hubów logistycznych.
więcej
2019-10-17 | 06:10
Handel
Zakupy online robimy w pracy. Szczególnie pomiędzy 1. a 10. dniem miesiąca

Zakupy online robimy w pracy. Szczególnie pomiędzy 1. a 10. dniem miesiąca

Polacy coraz chętniej kupują w sklepach internetowych. Serwis Ceneo.pl przeanalizował ponad 3 mln ankiet, które Polacy wypełnili w ostatnim roku po zrealizowanych zakupach w ramach konsumenckiego Programu Zaufanych Opinii. Dane pokazują, że w internecie kupujemy najwięcej pomiędzy 1. i 10. dniem każdego miesiąca – co zbiega się z wypłatą pensji. W ostatnim roku polscy konsumenci mocno ograniczyli też zakupy online w weekendy, co może wiązać się z niedzielnym zakazem handlu. Dane Ceneo wskazują, że 95 proc. klientów jest usatysfakcjonowanych zakupami w sklepach internetowych, a przy wyborze sprzedawcy kierujemy się – obok niskiej ceny – głównie wiarygodnością.
więcej
2019-09-17 | 06:15
Transport
Polski rynek kurierski jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. To napędza inwestycje branży w innowacje

Polski rynek kurierski jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. To napędza inwestycje branży w innowacje

Szacuje się, że w 2021 roku wolumen przesyłek może wzrosnąć do 500 mln sztuk z niecałych 392 w roku 2018. Szybki rozwój branży napędza inwestycje firm logistycznych w technologie i innowacje, dyktowane oczekiwaniami klientów, które są związane głównie z jak najszybszym czasem dostawy. Dlatego DHL Parcel uruchomił właśnie pod Warszawą nowy terminal, wyposażony w najnowocześniejsze urządzenie sortujące w Europie. Ten pozwala rozdzielić 7,5 tys. paczek w ciągu godziny i umożliwi dostarczanie klientom przesyłek w czasie, który jest dla nich najbardziej dogodny.
więcej
2019-09-03 | 06:15
Handel
Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą zmienić funkcję

Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą zmienić funkcję

Rosnący udział zakupów mobilnych, płatności zbliżeniowych i elektronicznych oraz wzrost popularności e-zakupów spożywczych to zdaniem dyrektor zarządzającej Mobile Institute Katarzyny Czuchaj-Łagód główne trendy, które w nadchodzących latach będą kształtować handel. Jednak – jak wskazuje Deloitte – w tej chwili 90 proc. sprzedaży detalicznej wciąż ma miejsce w sklepach stacjonarnych. Te nie znikną z rynku, ale będą musiały zmienić swoją funkcję, postawić na wielokanałowość albo przekształcić się w showroomy, gdzie klient może obejrzeć i przymierzyć towar, a następnie zamówić go online. Z kolei galerie handlowe muszą postawić na rozrywkę, żeby utrzymać swoją pozycję na rynku.
więcej
2019-08-19 | 06:15
Handel
Osoby kupujące w sieci to przeważnie zadowoleni klienci. Doceniają głównie szeroki wybór produktów i szybkie płatności

Osoby kupujące w sieci to przeważnie zadowoleni klienci. Doceniają głównie szeroki wybór produktów i szybkie płatności

W skali od 0 do 10 średni poziom satysfakcji klienta kupującego w internecie wynosi 7,8 – wynika z raportu Mobile Institute „Customer Happiness Index”. Kluczowym elementem, który buduje to zadowolenie, a często też warunkuje zakup, jest system płatności. Brak odpowiedniej dla klienta formy płatności może zdecydować o porzuceniu koszyka. Kupujący coraz chętniej dzielą się z innymi swoimi doświadczeniami z zakupów, a opinie innych internautów są często przy wyborze produktu ważniejsze niż samodzielnie wyszukane informacje.
więcej
2019-08-07 | 05:57
E-commerce
Branża e-commerce sięga po innowacje, by poprawić interakcję z klientem. Najnowsze technologie mają zwiększyć sprzedaż produktów i usług

Branża e-commerce sięga po innowacje, by poprawić interakcję z klientem. Najnowsze technologie mają zwiększyć sprzedaż produktów i usług

Sztuczna inteligencja, programy personalizujące i technologie ułatwiające kontakt z klientem. W branży e-commerce coraz częściej inwestuje się w narzędzia, które automatyzują nawiązanie kontaktu z klientem i umożliwiają nawiązanie z nim osobistej relacji za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedażowych. Powstają zintegrowane narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi oraz nowatorskie systemy komunikacji.
więcej
2019-08-05 | 06:10
Transport
Drony, rowery cargo i autonomiczne wózki usprawniają pracę firm kurierskich. Nakłady na ten cel będą zdecydowanie rosły

Drony, rowery cargo i autonomiczne wózki usprawniają pracę firm kurierskich. Nakłady na ten cel będą zdecydowanie rosły

Branża kurierska inwestuje w innowacyjne rozwiązania. Wymuszają to na niej rosnące oczekiwania konsumentów, związane przede wszystkim z jak najszybszym dostarczeniem przesyłki, oraz zamykanie centrów miast dla ruchu samochodowego. W miastach firmy inwestują w ekologiczne środki transportu, jak rowery cargo, czy na wpół autonomiczne rozwiązania, jak wózki podążające za kurierami przemieszczającymi się na piechotę. Z kolei na terenach trudno dostępnych i rzadziej zamieszkałych w przyszłości kurierów mogą zastąpić drony. Pod względem innowacyjności polska branża nie ustępuje krajom zachodnim, a nawet je wyprzedza.
więcej
2019-07-22 | 06:15
Handel
Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.
więcej
2019-05-20 | 06:00
E-commerce
Geoblockchain z nieograniczoną liczbą zastosowań. Może być wykorzystywany do śledzenia drogi produktów czy zawierania umów na odległość

Geoblockchain z nieograniczoną liczbą zastosowań. Może być wykorzystywany do śledzenia drogi produktów czy zawierania umów na odległość

Największe firmy na świecie inwestują w geoblockchain. Ze względu na zdolność do natychmiastowego rejestrowania transakcji oraz do pomocy w weryfikacji autentyczności produktu technologię stosują obecnie przede wszystkim firmy związane z handlem i e-commerce. Francuski supermarket Carrefour śledzi już kilkadziesiąt produktów w całym łańcuchu dostaw. Walmart wykorzystuje technologię blockchain do śledzenia przesyłek od swoich dostawców. Zdaniem ekspertów to jednak dopiero początek możliwości tej technologii.
więcej
2019-05-14 | 06:30
Finanse
Cyfryzacja również dla seniorów. Firmy muszą ich uwzględniać w swoich strategiach zmian

Cyfryzacja również dla seniorów. Firmy muszą ich uwzględniać w swoich strategiach zmian

Firmy, które nie wdrażają cyfrowej transformacji, mogą wkrótce zniknąć z rynku – uważa Szymon Włochowicz, członek zarządu firmy Hicron. Przestaną się liczyć zwłaszcza dla młodego pokolenia konsumentów, przyzwyczajonych do korzystania z technologii i internetu, którzy nie będą wkrótce zainteresowani usługami firm dostępnych tylko offline. Z drugiej strony marki nie powinny jednak lekceważyć starszych klientów. Ci są mniej obeznani z cyfrowymi narzędziami, ale to także istotna grupa rynkowa.
więcej
2019-04-26 | 06:20
Handel
Branża leasingowa coraz bardziej się cyfryzuje. Rynek musi się nastawić na usługi w internecie

Branża leasingowa coraz bardziej się cyfryzuje. Rynek musi się nastawić na usługi w internecie

Leasing to jedna z najszybciej rozwijających się form finansowania inwestycji polskich firm. Teraz stoi przed wyzwaniem związanym z cyfryzacją swoich usług i kanałów kontaktu z klientem. Dostępny na rynku od niedawna leasing online szybko zdobywa popularność, a w tym kierunku powoli zmierzają wszyscy gracze na rynku.
więcej
2019-04-18 | 06:30
Handel
Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.
więcej