Mówi: | Til Geib |
Firma: | Revelc |
Stworzono inteligentne lustra mogące być nośnikiem reklamy w restauracjach czy przebieralniach. Pozwolą one dotrzeć z przekazem do konkretnych osób
Rynek reklamy online dynamicznie rośnie, m.in. za sprawą coraz bardziej spersonalizowanych reklam na Facebooku. Jeszcze w tym roku udział amerykańskiego portalu w globalnym rynku reklamy internetowej przekroczy 20 proc. Doskonałym sposobem na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w przestrzeniach publicznych mogą być inteligentne lustra. Wyświetlane na lustrach np. w restauracjach czy w przebieralniach reklamy ciężko przeoczyć. Urządzenia sprawdzą się także w warunkach domowych, gdzie wyświetlą prognozę pogody lub lokalne informacje.
‒ Inteligentne lustro przypomina zwykłe lustra, w których możemy zobaczyć własne odbicie. Jednak w tym przypadku zastosowano szkło specjalnego przeznaczenia z wbudowanym wyświetlaczem, który może służyć do przekazywania różnego rodzaju informacji, takich jak data, godzina czy pogoda ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Til Geib z firmy Revelc.
Konstrukcja opiera się na miniaturowym komputerze Raspberry Pi, dzięki któremu obraz z laptopa lub smartfona może być wyświetlany na wyświetlaczu, zintegrowanym z taflą lustra. Rozwiązanie firmy Revelc jest przeznaczone dla zwykłych użytkowników, którzy treści na ekran lustra będą mogli przesyłać za pomocą przygotowywanej aplikacji w taki sam sposób, w jaki w tej chwili można wyświetlać treści z telefonu na ekranie np. telewizora. Z urządzenia skorzystają także firmy, dla których może to być doskonały nośnik reklamowy.
‒ Lustro stanowi przedmiot codziennego użytku, który możemy znaleźć w łazienkach, przymierzalniach itd. Wszyscy korzystamy z luster, np. żeby poprawić makijaż lub fryzurę. Jeśli więc służyłyby one także do wyświetlania reklam, nie moglibyśmy ich uniknąć. Jest to zatem dogodne rozwiązanie dla firm, umożliwiające im bezpośrednie dotarcie do klientów, którzy ‒ przeglądając się w lustrze ‒ będą niejako zmuszeni do zapoznania się z przekazywanymi treściami. Dla przykładu lustro może służyć do wyświetlenia informacji o rozpoczęciu wyprzedaży z 50-procentową obniżką cen ‒ tłumaczy Til Geib.
Zastosowań dla inteligentnych luster jest znacznie więcej. Lustro łazienkowe HiMirror ze zintegrowaną kamerą analizuje kondycję skóry twarzy i potrafi nakładać wirtualny make-up. Brytyjska firma Magic Mirror zajmuje się wdrażaniem interaktywnych kiosków, stworzonych głównie z myślą o branży odzieżowej. Pozwalają one przymierzać cyfrowe ubrania, kompletować stroje a nawet dzielić się wirtualnymi stylizacjami w mediach społecznościowych. Urządzenia mogą także zostać wykorzystane do informowania o produktach będących na wyprzedaży lub proponowania strojów pasujących do sylwetki.
W przyszłości przy zastosowaniu technologii rozpoznawania twarzy i integracji np. z portalem Facebook, możliwe będzie wyświetlanie użytkownikom spersonalizowanych reklam. Według agencji Zenith, udział amerykańskiego portalu w globalnym rynku reklamy internetowej przekroczy w tym roku 20 proc.
Według Research and Markets rynek inteligentnych luster może osiągnąć w 2022 roku wartość 1,22 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 14,4 proc. Agencja Magna podaje, że globalny rynek reklamy online w 2020 r. osiągnie wartość 291 mld dol.
Czytaj także
- 2024-09-17: Klienci dużych spółek energetycznych mogą już przejść na dynamiczne taryfy za prąd. Nie dla wszystkich to opłacalne rozwiązanie
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-08-28: Listopadowe wybory w USA mogą się przełożyć na dalszy przebieg wojny w Ukrainie. Możliwy też wpływ na kampanię prezydencką w Polsce
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-07-19: Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-06-27: Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji
- 2024-06-20: Anna Kalczyńska: Bałam się przeprowadzki do Warszawy. Wcześniej mieszkałam nieopodal lasu, ale na Saskiej Kępie też jest cudownie
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-04-29: Mikołaj Roznerski: Mam swoje małe sacrum poza Warszawą, gdzie wybudowałem drewniany domek. Rąbię tam drewno, koszę trawę i planuję zrobić ogródek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.