Mówi: | Arkadiusz Adamek |
Funkcja: | współzałożyciel |
Firma: | Abyss Glass |
Polska firma stworzyła inteligentne lustra. Potrafią rozpoznawać wiek, płeć i emocje osoby się w nich przeglądającej
Inteligentne urządzenia opanowały rynek produktów konsumenckich. Niemal każdy przedmiot codziennego użytku ma już swój odpowiednik typu smart. Nie inaczej jest z lustrami, czego przykładem są urządzenia produkowane przez polską firmę Abyss Glass, przeznaczone do zastosowań marketingowych. Urządzenia te potrafią nie tylko rozpoznać wiek czy płeć klienta, lecz także jego emocje i dzięki temu dostosować ofertę odpowiednio do jego preferencji i nastroju.
– Abyss Glass zajmuje się produkcją interaktywnych luster. Oprócz samego hardware’u produkujemy również oprogramowania. Mam tu na myśli analizę wizyjną opartą na samouczących się sieciach neuronowych, która umożliwia rozpoznawanie emocji, wieku i płci. Na podstawie tych parametrów wyświetlamy odpowiednią treść dla klienta, dzięki czemu jest ona lepiej stargetowana i po prostu mamy większe prawdopodobieństwo, że osoba stojąca przed tym lustrem zobaczy to, co ją interesuje, np. inną treść wyświetlimy młodej dziewczynce, a inną starszemu panu – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Arkadiusz Adamek, współzałożyciel firmy Abyss Glass.
Ekspert podkreśla, że lustro zostało wykorzystane jako innowacyjny nośnik informacji – ma przyciągać wzrok, a przy okazji przemycać treść marketingową, którą użytkownicy mogą się zainteresować.
– Na tradycyjnym lustrze nic się nie wyświetla. My to zmieniliśmy, biorąc pod uwagę to, że to lustro naturalnie przyciąga spojrzenie, kiedy pojawi się na nim jakaś treść, jest bardzo duża szansa, że ktoś zwróci na nią uwagę. Nasze lustro jest odpowiedzią na zjawisko, które nazywa się baner blindness, czyli ślepota banerowa – wyjaśnia Arkadiusz Adamek.
Oprócz wspomnianej analizy wizyjnej lustro wyposażono również w szereg technologii, takich jak choćby czujniki ultrasoniczne i czujniki ruchu. Warto zaznaczyć, że sterowanie urządzeniem jest proste i w pełni intuicyjne m.in. za sprawą dotyku.
– Każde lustro musi mieć dostęp do internetu, co umożliwia nam zmianę treści przez tworzony przez nas panel webowy. To nic innego, jak taki prosty kreator, który umożliwia zdalną edycję treści. Możemy na te lustra nagrywać zdjęcia, animacje, filmy czy prezentacje. Na dobrą sprawę wszystko, co chcemy, dowolny content marketingowy. I możemy wrzucać i wgrywać go na dowolną liczbę luster – tłumaczy Arkadiusz Adamek.
Abyss Glass zajmuje się wyłącznie produkcją interaktywnych luster, co daje firmie przewagę nad zagraniczną konkurencją. Ponadto specjalista zaznacza, że polski produkt jest o wiele bardziej funkcjonalny od konkurencyjnych rozwiązań, które obecnie są dostępne na rynku.
– Bardzo duże firmy zajmują się produkcją podobnych luster. Natomiast nie mają tak szerokiego wachlarza dodatkowych funkcjonalności, o których wspominałem, czyli rozpoznawanie wieku, płci czy emocji. Co więcej, te firmy produkują mnóstwo różnych rzeczy, dlatego to nie jest ich core business, nie zajmują się tym w 100 proc., a my właśnie wręcz przeciwnie – zajmujemy się wyłącznie produkcją interaktywnych luster – podkreśla Arkadiusz Adamek.
Polska firma nie przestaje udoskonalać swojego produktu. Obecnie pracuje nad dołączeniem do lustra czytników RFID, które umożliwią rozpoznawanie produktów, z którymi osoba wchodzi do przymierzalni.
– Takie rozwiązanie będzie miało zastosowanie w branży odzieżowej czy retailowej, ponieważ osoba będąca w przymierzalni będzie w stanie rozpoznać, co już ze sobą wzięła. Lustro na podstawie odpowiedniego oprogramowania będzie w stanie zaproponować pasujące do tego produkty albo produkty, które wybrały inne osoby, więc to duże ułatwienie. Poza tym będzie można np. zdalnie poprosić ekspedientkę o inny rozmiar – podsumowuje Arkadiusz Adamek.
Czytaj także
- 2024-09-17: Klienci dużych spółek energetycznych mogą już przejść na dynamiczne taryfy za prąd. Nie dla wszystkich to opłacalne rozwiązanie
- 2024-04-05: Cyfryzacja polskiej energetyki mocno spowolniła. Pilną potrzebą jest wdrożenie rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2023-12-28: Kopalnie coraz bardziej inteligentne. Międzynarodowy projekt z udziałem Polaków ma scyfryzować cały sektor górniczy
- 2023-12-05: Polska kapsułka endoskopowa będzie dostępna najpierw dla zwierząt. Pomoże w wykrywaniu chorób układu pokarmowego
- 2023-09-04: Spada liczba włamań do domów i rośnie wykrywalność takich przestępstw. Może na to wpływać popularyzacja systemów zabezpieczających
- 2023-05-15: Polskie miasta coraz bardziej smart. Inteligentne rozwiązania przekładają się na oszczędności i poprawiają bezpieczeństwo
- 2023-06-19: Inteligentna tkanina zmieni kolor i kształt w reakcji na temperaturę i napięcie elektryczne. Materiał można też programować
- 2023-01-27: Polskie miasta coraz bardziej smart, choć do światowej czołówki nam daleko. Ich mieszkańcy oczekują przede wszystkim innowacji w obszarze nieruchomości
- 2023-02-03: Polskie solarne meble miejskie zyskują uznanie za granicą. Montowane w miastach dają dużo korzyści mieszkańcom
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.