Newsy

Stworzono inteligentne lustra mogące być nośnikiem reklamy w restauracjach czy przebieralniach. Pozwolą one dotrzeć z przekazem do konkretnych osób

2018-06-22  |  06:00

Rynek reklamy online dynamicznie rośnie, m.in. za sprawą coraz bardziej spersonalizowanych reklam na Facebooku. Jeszcze w tym roku udział amerykańskiego portalu w globalnym rynku reklamy internetowej przekroczy 20 proc. Doskonałym sposobem na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w przestrzeniach publicznych mogą być inteligentne lustra. Wyświetlane na lustrach np. w restauracjach czy w przebieralniach reklamy ciężko przeoczyć. Urządzenia sprawdzą się także w warunkach domowych, gdzie wyświetlą prognozę pogody lub lokalne informacje.

‒ Inteligentne lustro przypomina zwykłe lustra, w których możemy zobaczyć własne odbicie. Jednak w tym przypadku zastosowano szkło specjalnego przeznaczenia z wbudowanym wyświetlaczem, który może służyć do przekazywania różnego rodzaju informacji, takich jak data, godzina czy pogoda ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Til Geib z firmy Revelc.

Konstrukcja opiera się na miniaturowym komputerze Raspberry Pi, dzięki któremu obraz z laptopa lub smartfona może być wyświetlany na wyświetlaczu, zintegrowanym z taflą lustra. Rozwiązanie firmy Revelc jest przeznaczone dla zwykłych użytkowników, którzy treści na ekran lustra będą mogli przesyłać za pomocą przygotowywanej aplikacji w taki sam sposób, w jaki w tej chwili można wyświetlać treści z telefonu na ekranie np. telewizora. Z urządzenia skorzystają także firmy, dla których może to być doskonały nośnik reklamowy.

‒ Lustro stanowi przedmiot codziennego użytku, który możemy znaleźć w łazienkach, przymierzalniach itd. Wszyscy korzystamy z luster, np. żeby poprawić makijaż lub fryzurę. Jeśli więc służyłyby one także do wyświetlania reklam, nie moglibyśmy ich uniknąć. Jest to zatem dogodne rozwiązanie dla firm, umożliwiające im bezpośrednie dotarcie do klientów, którzy ‒ przeglądając się w lustrze ‒ będą niejako zmuszeni do zapoznania się z przekazywanymi treściami. Dla przykładu lustro może służyć do wyświetlenia informacji o rozpoczęciu wyprzedaży z 50-procentową obniżką cen ‒ tłumaczy Til Geib.

Zastosowań dla inteligentnych luster jest znacznie więcej. Lustro łazienkowe HiMirror ze zintegrowaną kamerą analizuje kondycję skóry twarzy i potrafi nakładać wirtualny make-up. Brytyjska firma Magic Mirror zajmuje się wdrażaniem interaktywnych kiosków, stworzonych głównie z myślą o branży odzieżowej. Pozwalają one przymierzać cyfrowe ubrania, kompletować stroje a nawet dzielić się wirtualnymi stylizacjami w mediach społecznościowych. Urządzenia mogą także zostać wykorzystane do informowania o produktach będących na wyprzedaży lub proponowania strojów pasujących do sylwetki.

W przyszłości przy zastosowaniu technologii rozpoznawania twarzy i integracji np. z portalem Facebook, możliwe będzie wyświetlanie użytkownikom spersonalizowanych reklam. Według agencji Zenith, udział amerykańskiego portalu w globalnym rynku reklamy internetowej przekroczy w tym roku 20 proc.

Według Research and Markets rynek inteligentnych luster może osiągnąć w 2022 roku wartość 1,22 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 14,4 proc. Agencja Magna podaje, że globalny rynek reklamy online w 2020 r. osiągnie wartość 291 mld dol.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biotechnologia

Koronawirusy atakowały już 25 tys. lat temu. Za sprawą postępujących zmian klimatycznych pradawne wirusy mogą znów zagrażać ludzkości

Pradawne wirusy mogą zagrażać ludzkości. Naukowcy są w stanie ożywić drobnoustroje sprzed dziesiątków tysięcy lat. Topienie się wiecznej zmarzliny w wyniku postępujących zmian klimatycznych może uwalniać długo ukryte choroby i wirusy do środowiska, zagrażając zdrowiu zarówno ludzi, jak i zwierząt. Naukowcy byli w stanie ożywić drobnoustroje sprzed dziesiątków tysięcy lat. Najnowsze badania DNA potwierdzają, że starożytny koronawirus lub blisko spokrewniony patogen wywołał epidemię na terenie Azji około 25 tys. lat temu.

Kosmos i lotnictwo

Przełom w obserwacji czarnych dziur. Dane z 19 obserwatoriów mogą pomóc testować ogólną teorię względności Einsteina [DEPESZA]

Kilka z najpotężniejszych teleskopów na świecie jednocześnie obserwowało supermasywną czarną dziurę w galaktyce M87. To pierwsza czarna dziura, która została bezpośrednio sfotografowana przed dwoma laty. Teraz naukowcy ujawnili dane z 19 obserwatoriów – zarówno na Ziemi, jak również tych w kosmosie, które pozwalają  na głębszy wgląd w czarną dziurę. Nowe obserwacje mogą m.in. pomóc ulepszyć testy ogólnej teorii względności Einsteina.