Mówi: | Jarosław Królewski |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Synerise |
Automatyzacja i narzędzia chmurowe przyszłością marketingu. Polska firma stworzyła innowacyjną platformę ułatwiającą takie działania
Zintegrowanie różnych kanałów i źródeł informacji o klientach pozwala tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe, a dzięki temu optymalizować sprzedaż i przychody. To tzw. marketing automation, najważniejszy obecnie trend w branży marketingowej. Wpisuje się w niego krakowska spółka Synerise, która stworzyła innowacyjną platformę marketingu wielokanałowego. W ciągu czterech lat jej wycena sięgnęła 50 mln zł, a wśród partnerów firmy wymienić warto Microsoft i Deloitte.
– W ciągu kilku kolejnych lat marketing cloud i marketing z wykorzystaniem danych będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi. Ten rynek jest otwarty, wciąż sporo jest na nim do zrobienia. Z naszej perspektywy możemy powiedzieć, że zainteresowanie jest bardzo duże – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jarosław Królewski, dyrektor generalny Synerise.
Pochodząca z Krakowa technologiczna spółka jest właścicielem wielokanałowej platformy, która umożliwia wdrożenie działań z zakresu zautomatyzowanego marketingu i przetwarzania danych. System zbiera i analizuje informacje o klientach z różnych kanałów, zarówno online (kampanie e-mail i SMS), jak i offline (wi-fi, sklepy stacjonarne).
Dzięki zintegrowaniu różnych źródeł wiedzy o klientach i ich lojalności wobec marki ułatwione zostało podejmowanie strategicznych decyzji, optymalizowanie sprzedaży i tworzenie efektywnych, personalizowanych kampanii marketingowych. Narzędzie dla marketingu i sprzedaży (Marketing & Sales Cloud) zyskuje na popularności, a w portfolio klientów Synerise znajdują się już topowe marki, zarówno polskie, jak i zagraniczne.
– Zaczęliśmy od dużych korporacji, a obecnie schodzimy szczebel niżej, do poziomu średnich firm, które coraz szerzej i coraz wyraźniej widzą konieczność automatyzacji marketingu i przewidywania pewnych aspektów swojej działalności – mówi Jarosław Królewski.
Jesienią ubiegłego roku w drodze niepublicznej, otwartej emisji spółka pozyskała kapitał na rozwój nowych produktów i wprowadzenie platformy do segmentu średnich przedsiębiorstw. Założony zaledwie cztery lata temu start-up jest już wyceniany na ponad 50 mln zł. Jego partnerem jest są największy polski telekom Orange, globalna firma doradcza Deloitte oraz Microsoft.
– Współpracujemy z Microsoftem i jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy, zarówno w kraju, jak i w wymiarze globalnym – dopowiada Jarosław Królewski.
Zdaniem dyrektora generalnego Synerise demokratyzacja w dostępie do najnowszych technologii sprawia, że przyszłość biznesową mają przed sobą nie tylko duże korporacje, lecz także mniejsze firmy. Narzędzia typu Marketing & Sales Cloud są w małych przedsiębiorstwach szczególnie potrzebne, bo umożliwiają rozwinięcie działalności bez wielkich nakładów finansowych na marketing i IT.
– Dzięki naszym dużym partnerom jesteśmy w stanie zagwarantować, że platforma zwraca się w czasie 6–12 miesięcy. Według szacunków zastosowanie marketing cloud, jeśli chodzi o segmentację, marketing automation oraz inne kwestie dotyczące sztucznej inteligencji, ma się przekładać na minimalnie 20 proc. revenue konwersji w ciągu roku – mówi Jarosław Królewski.
Synerise wpisuje się w trend tzw. marketing automation, który jest w tej chwili najważniejszą zmianą zachodzącą w branży. Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu firmy i przedsiębiorcy mogą gromadzić duże ilości danych o indywidualnych klientach (np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, aktywność w internecie). Analiza tych danych i wykorzystanie ich w marketingu pozwala zwiększyć jego efektywność. W efekcie marketing z działu typowo kosztowego zaczyna generować przychody, a jego znaczenie w strukturze firmy wzrasta.
Z globalnego badania przeprowadzonego w 2015 roku przez Ascend2 i Marketo wynika, że 91 proc. marketerów osiągających najlepsze wyniki uważa automatyzację za kluczowe narzędzie. 63 proc. firm, które efektywnie wdrożyły marketing automation, zamierza podnieść swój budżet na wydatki marketingowe.
– Budujemy wielokanałowe, omnichannelowe rozwiązania. Jesteśmy podpięci do POS-ów (point of sale wsparcie sprzedaży - przyp. red.), do sklepów e-commerce’owych i śledzimy custom of journey klienta na każdym możliwym etapie. Korzystamy też ze złożonych narzędzi, takich jak analizy predyktywne, które pozwalają przewidywać, co klient zrobi i jak zachowa się w przyszłości – mówi Jarosław Królewski.
Zdaniem dyrektora generalnego Synerise największym wyzwaniem jest konieczność zintegrowania różnego rodzaju platform i źródeł informacji, tak aby móc wprowadzić do firmy narzędzia analityczne, które będą działać już od pierwszego dnia, bez dokonywania rewolucji w strukturze i systemach informatycznych. Natomiast jedynym, a zarazem największym zagrożeniem działań związanym z marketing cloud są kwestie związane z prywatnością i ochroną danych.
– Trzeba odpowiadać na coraz wyższe wymagania w zakresie bezpieczeństwa. Z naszej perspektywy wydaje się, że partnerzy są naprawdę bardzo responsywni w tych tematach i śledzą rynek. Na pewno dobro użytkownika jest na najważniejszym miejscu i trzeba o nie zadbać – podsumowuje Jarosław Królewski.
Czytaj także
- 2024-03-25: Kolej czeka na środki z KPO. Kumulacja nowych zamówień może być jednak problematyczna dla przewoźników i wykonawców
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2024-03-11: Nowotwory kobiece nie stanowią wyroku. Metody ich leczenia są coraz nowocześniejsze i refundowane także w szpitalach prywatnych
- 2024-03-21: Branża budownictwa kolejowego w trudnej sytuacji po dwuletnim wyhamowaniu zamówień. W tym roku spodziewa się ożywienia i uruchomienia dużej liczby przetargów
- 2024-02-15: Resort infrastruktury weryfikuje kluczowe inwestycje infrastrukturalne. Będą zmiany w Krajowym Planie Kolejowym
- 2024-03-13: Niski poziom wiedzy finansowej powstrzymuje Polaków przed inwestowaniem na giełdzie. Ruszają zapisy na bezpłatne szkolenia dla tysiąca chętnych
- 2024-02-20: Przedłużające się postępowania gospodarcze zmorą małych i średnich firm. Przedsiębiorcy apelują o ich realne skrócenie do pół roku
- 2024-02-09: Prezydent Andrzej Duda wraca z wizyty w Afryce Wschodniej. Wśród tematów oprócz polskich inwestycji także projekty pomocowe i rozwojowe
- 2024-02-02: Orlen rekordowo zwiększa nakłady na inwestycje. Ponad 120 mld zł przeznaczy na rozwój OZE
- 2024-02-01: Orlen podsumowuje 8 lat znaczących zmian. D. Obajtek: To był czas budowy koncernu multienergetycznego [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.