Mówi: | Til Geib |
Firma: | Revelc |
Stworzono inteligentne lustra mogące być nośnikiem reklamy w restauracjach czy przebieralniach. Pozwolą one dotrzeć z przekazem do konkretnych osób
Rynek reklamy online dynamicznie rośnie, m.in. za sprawą coraz bardziej spersonalizowanych reklam na Facebooku. Jeszcze w tym roku udział amerykańskiego portalu w globalnym rynku reklamy internetowej przekroczy 20 proc. Doskonałym sposobem na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w przestrzeniach publicznych mogą być inteligentne lustra. Wyświetlane na lustrach np. w restauracjach czy w przebieralniach reklamy ciężko przeoczyć. Urządzenia sprawdzą się także w warunkach domowych, gdzie wyświetlą prognozę pogody lub lokalne informacje.
‒ Inteligentne lustro przypomina zwykłe lustra, w których możemy zobaczyć własne odbicie. Jednak w tym przypadku zastosowano szkło specjalnego przeznaczenia z wbudowanym wyświetlaczem, który może służyć do przekazywania różnego rodzaju informacji, takich jak data, godzina czy pogoda ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Til Geib z firmy Revelc.
Konstrukcja opiera się na miniaturowym komputerze Raspberry Pi, dzięki któremu obraz z laptopa lub smartfona może być wyświetlany na wyświetlaczu, zintegrowanym z taflą lustra. Rozwiązanie firmy Revelc jest przeznaczone dla zwykłych użytkowników, którzy treści na ekran lustra będą mogli przesyłać za pomocą przygotowywanej aplikacji w taki sam sposób, w jaki w tej chwili można wyświetlać treści z telefonu na ekranie np. telewizora. Z urządzenia skorzystają także firmy, dla których może to być doskonały nośnik reklamowy.
‒ Lustro stanowi przedmiot codziennego użytku, który możemy znaleźć w łazienkach, przymierzalniach itd. Wszyscy korzystamy z luster, np. żeby poprawić makijaż lub fryzurę. Jeśli więc służyłyby one także do wyświetlania reklam, nie moglibyśmy ich uniknąć. Jest to zatem dogodne rozwiązanie dla firm, umożliwiające im bezpośrednie dotarcie do klientów, którzy ‒ przeglądając się w lustrze ‒ będą niejako zmuszeni do zapoznania się z przekazywanymi treściami. Dla przykładu lustro może służyć do wyświetlenia informacji o rozpoczęciu wyprzedaży z 50-procentową obniżką cen ‒ tłumaczy Til Geib.
Zastosowań dla inteligentnych luster jest znacznie więcej. Lustro łazienkowe HiMirror ze zintegrowaną kamerą analizuje kondycję skóry twarzy i potrafi nakładać wirtualny make-up. Brytyjska firma Magic Mirror zajmuje się wdrażaniem interaktywnych kiosków, stworzonych głównie z myślą o branży odzieżowej. Pozwalają one przymierzać cyfrowe ubrania, kompletować stroje a nawet dzielić się wirtualnymi stylizacjami w mediach społecznościowych. Urządzenia mogą także zostać wykorzystane do informowania o produktach będących na wyprzedaży lub proponowania strojów pasujących do sylwetki.
W przyszłości przy zastosowaniu technologii rozpoznawania twarzy i integracji np. z portalem Facebook, możliwe będzie wyświetlanie użytkownikom spersonalizowanych reklam. Według agencji Zenith, udział amerykańskiego portalu w globalnym rynku reklamy internetowej przekroczy w tym roku 20 proc.
Według Research and Markets rynek inteligentnych luster może osiągnąć w 2022 roku wartość 1,22 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 14,4 proc. Agencja Magna podaje, że globalny rynek reklamy online w 2020 r. osiągnie wartość 291 mld dol.
Czytaj także
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2024-09-17: Klienci dużych spółek energetycznych mogą już przejść na dynamiczne taryfy za prąd. Nie dla wszystkich to opłacalne rozwiązanie
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-08-28: Listopadowe wybory w USA mogą się przełożyć na dalszy przebieg wojny w Ukrainie. Możliwy też wpływ na kampanię prezydencką w Polsce
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-07-19: Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-06-27: Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji
- 2024-06-20: Anna Kalczyńska: Bałam się przeprowadzki do Warszawy. Wcześniej mieszkałam nieopodal lasu, ale na Saskiej Kępie też jest cudownie
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Wysoka akcyza na e-papierosy to nokaut dla polskiej branży vapingowej. Eksperci ostrzegają przed upadłościami, ale i problemami z fiskusem

Sejm proceduje obecnie projekt nowelizacji ustawy akcyzowej, który ma na celu objęcie tym podatkiem nowych kategorii wyrobów, w tym jedno- i wielorazowych e-papierosów. Nowe regulacje mają ograniczyć dostępność takich wyrobów wśród młodzieży, ale eksperci oceniają, że ich skutki mogą być odwrotne od zamierzonych. – Impakt uchwalonej w pośpiechu ustawy może być druzgocący dla przemysłu vapingowego, a jednocześnie nie przynieść jakichkolwiek korzyści związanych z ograniczeniem dostępności e-papierosów wśród małoletnich – mówi radca prawny Adam Borowski.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.