Newsy

Polska firma stworzyła inteligentne lustra. Potrafią rozpoznawać wiek, płeć i emocje osoby się w nich przeglądającej

2017-05-29  |  06:25

Inteligentne urządzenia opanowały rynek produktów konsumenckich. Niemal każdy przedmiot codziennego użytku ma już swój odpowiednik typu smart. Nie inaczej jest z lustrami, czego przykładem są urządzenia produkowane przez polską firmę Abyss Glass, przeznaczone do zastosowań marketingowych. Urządzenia te potrafią nie tylko rozpoznać wiek czy płeć klienta, lecz także jego emocje i dzięki temu dostosować ofertę odpowiednio do jego preferencji i nastroju.

Abyss Glass zajmuje się produkcją interaktywnych luster. Oprócz samego hardware’u produkujemy również oprogramowania. Mam tu na myśli analizę wizyjną opartą na samouczących się sieciach neuronowych, która umożliwia rozpoznawanie emocji, wieku i płci. Na podstawie tych parametrów wyświetlamy odpowiednią treść dla klienta, dzięki czemu jest ona lepiej stargetowana i po prostu mamy większe prawdopodobieństwo, że osoba stojąca przed tym lustrem zobaczy to, co ją interesuje, np. inną treść wyświetlimy młodej dziewczynce, a inną starszemu panu – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Arkadiusz Adamek, współzałożyciel firmy Abyss Glass.

Ekspert podkreśla, że lustro zostało wykorzystane jako innowacyjny nośnik informacji – ma przyciągać wzrok, a przy okazji przemycać treść marketingową, którą użytkownicy mogą się zainteresować.

Na tradycyjnym lustrze nic się nie wyświetla. My to zmieniliśmy, biorąc pod uwagę to, że to lustro naturalnie przyciąga spojrzenie, kiedy pojawi się na nim jakaś treść, jest bardzo duża szansa, że ktoś zwróci na nią uwagę. Nasze lustro jest odpowiedzią na zjawisko, które nazywa się baner blindness, czyli ślepota banerowa – wyjaśnia Arkadiusz Adamek.

Oprócz wspomnianej analizy wizyjnej lustro wyposażono również w szereg technologii, takich jak choćby czujniki ultrasoniczne i czujniki ruchu. Warto zaznaczyć, że sterowanie urządzeniem jest proste i w pełni intuicyjne m.in. za sprawą dotyku.

Każde lustro musi mieć dostęp do internetu, co umożliwia nam zmianę treści przez tworzony przez nas panel webowy. To nic innego, jak taki prosty kreator, który umożliwia zdalną edycję treści. Możemy na te lustra nagrywać zdjęcia, animacje, filmy czy prezentacje. Na dobrą sprawę wszystko, co chcemy, dowolny content marketingowy. I możemy wrzucać i wgrywać go na dowolną liczbę luster – tłumaczy Arkadiusz Adamek.

Abyss Glass zajmuje się wyłącznie produkcją interaktywnych luster, co daje firmie przewagę nad zagraniczną konkurencją. Ponadto specjalista zaznacza, że polski produkt jest o wiele bardziej funkcjonalny od konkurencyjnych rozwiązań, które obecnie są dostępne na rynku.

Bardzo duże firmy zajmują się produkcją podobnych luster. Natomiast nie mają tak szerokiego wachlarza dodatkowych funkcjonalności, o których wspominałem, czyli rozpoznawanie wieku, płci czy emocji. Co więcej, te firmy produkują mnóstwo różnych rzeczy, dlatego to nie jest ich core business, nie zajmują się tym w 100 proc., a my właśnie wręcz przeciwnie – zajmujemy się wyłącznie produkcją interaktywnych luster – podkreśla Arkadiusz Adamek.

Polska firma nie przestaje udoskonalać swojego produktu. Obecnie pracuje nad dołączeniem do lustra czytników RFID, które umożliwią rozpoznawanie produktów, z którymi osoba wchodzi do przymierzalni.

Takie rozwiązanie będzie miało zastosowanie w branży odzieżowej czy retailowej, ponieważ osoba będąca w przymierzalni będzie w stanie rozpoznać, co już ze sobą wzięła. Lustro na podstawie odpowiedniego oprogramowania będzie w stanie zaproponować pasujące do tego produkty albo produkty, które wybrały inne osoby, więc to duże ułatwienie. Poza tym będzie można np. zdalnie poprosić ekspedientkę o inny rozmiar – podsumowuje Arkadiusz Adamek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.