Newsy

Przyszłość rynku akcesoriów do gier to personalizacja. Użytkownicy oczekują produktów unikatowych, dopasowanych do ich fizjonomii

2019-12-12  |  06:00

Rynek gadżetów gamingowych rośnie w siłę. Coraz więcej producentów kieruje swoje urządzenia nie tylko do przeciętnego gracza, lecz także do zawodowych e-sportowców. Gracze poszukują podzespołów i peryferiów komputerowych, które będą mogli dostosować do swoich potrzeb i przyzwyczajeń. Na popularności zyskują sprzęty gamingowe z w pełni konfigurowalnym podświetleniem, klawiatury pozwalające dopasować sposób działania przełączników oraz myszki, które zostaną dostosowane do dłoni konkretnego użytkownika.

– W tej chwili obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój rynku dla graczy we wszelkich kategoriach produktowych. Jesteśmy znani głównie z produktów komponentowych związanych z technologią pamięci flash i tam także widzimy mocny nacisk na to, żeby produkty były dedykowane graczom. A to znaczy, że mają być wydajne, doskonałej jakości, a także niosące jakąś wartość dodaną, np. podświetlenie – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Michał Orłowski z firmy ADATA.

W pełni konfigurowalne systemy podświetlenia RGB stały się znakiem rozpoznawczym urządzeń gamingowych. Producenci sprzętów klasy premium przeznaczonych dla graczy umieszczają je dziś już nie tylko w klawiaturach czy myszkach, paski LED znajdziemy także na kościach pamięci RAM ADATA XPG Spectrix czy na gamingowych płytach głównych od takich firm jak MSI, gdzie służą m.in. w roli narzędzia do kontrolowania temperatury procesora.

Inżynierowie Logitech opracowali nawet głośniki, które rozświetlają ścianę za monitorem i pozwalają dostosować barwę podświetlenia do tego, co dzieje się na ekranie. Po skonfigurowaniu Logitech G560 do współpracy z kompatybilnymi grami podświetlenie może sygnalizować np. stan zdrowia bohatera bądź czas odnowienia się jego umiejętności.

Najwięcej innowacji producenci wprowadzają w urządzeniach peryferyjnych, które mają bezpośredni wpływ na skuteczność gracza. Nacisk kładziony jest przede wszystkim na personalizację tych urządzeń.

– Mamy niezwykle ciekawą myszkę dla graczy, która będzie tworzona pod konkretnego zawodnika. Będzie wykonana w technologii druku 3D z niezwykle wytrzymałych materiałów. Ta myszka będzie dedykowana oczywiście e-sportowcom, bo to jest naturalny wybór dla takich ludzi. Oni nie chcą kupować czegoś, co znajdą w supermarkecie, oni chcą mieć myszkę stworzoną dla nich – przekonuje ekspert.

Myszka XPG Headshot od ADATA wpisuje się w trend daleko idącej personalizacji sprzętu gamingowego. Dzięki wykorzystaniu druku 3D myszka będzie idealnie układać się w dłoni gracza. Co więcej, wykonano ją z elastycznego, termoplastycznego materiału PA12, który pozwala aktywować dodatkowe funkcje ściskając obudowę urządzenia.

W ciekawy sposób do kwestii personalizacji urządzeń peryferyjnych podeszli także projektanci nowej klawiatury od Logitech, modelu Pro X Gaming. Sprzęt ten pozwala na wymianę nie tylko nakładek na przełączniki, lecz także samych przełączników, jeśli te zepsują się, albo ich charakterystyka nie będzie odpowiadała preferencjom gracza. Użytkownik może wymienić je na własną rękę, bez konieczności serwisowania urządzenia.

– Przyszłość akcesoriów dla graczy to według mnie personalizacja, czyli dostosowywanie produktu pod konkretnego zawodnika. Tak jak w zwykłym sporcie możemy dobrać przeróżne elementy sprzętu, tak samo w esporcie. Będziemy w stanie wybrać rodzaj przełącznika, jego wielkość, skok czy szybkości reakcji. Również myszkę, która będzie idealnie dopasowana do dłoni gracza, do jego uścisku, do jego długości palców. To zdecydowanie przeszłość – twierdzi Michał Orłowski.

Według analityków z firmy IMARC wartość globalnego rynku peryferiów gamingowych w 2018 roku wyniosła 2,66 mld dol. Przewiduje się, że do 2024 roku wzrośnie do 4,1 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 7 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.