Mówi: | Jarosław Królewski |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Synerise |
Automatyzacja i narzędzia chmurowe przyszłością marketingu. Polska firma stworzyła innowacyjną platformę ułatwiającą takie działania
Zintegrowanie różnych kanałów i źródeł informacji o klientach pozwala tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe, a dzięki temu optymalizować sprzedaż i przychody. To tzw. marketing automation, najważniejszy obecnie trend w branży marketingowej. Wpisuje się w niego krakowska spółka Synerise, która stworzyła innowacyjną platformę marketingu wielokanałowego. W ciągu czterech lat jej wycena sięgnęła 50 mln zł, a wśród partnerów firmy wymienić warto Microsoft i Deloitte.
– W ciągu kilku kolejnych lat marketing cloud i marketing z wykorzystaniem danych będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi. Ten rynek jest otwarty, wciąż sporo jest na nim do zrobienia. Z naszej perspektywy możemy powiedzieć, że zainteresowanie jest bardzo duże – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jarosław Królewski, dyrektor generalny Synerise.
Pochodząca z Krakowa technologiczna spółka jest właścicielem wielokanałowej platformy, która umożliwia wdrożenie działań z zakresu zautomatyzowanego marketingu i przetwarzania danych. System zbiera i analizuje informacje o klientach z różnych kanałów, zarówno online (kampanie e-mail i SMS), jak i offline (wi-fi, sklepy stacjonarne).
Dzięki zintegrowaniu różnych źródeł wiedzy o klientach i ich lojalności wobec marki ułatwione zostało podejmowanie strategicznych decyzji, optymalizowanie sprzedaży i tworzenie efektywnych, personalizowanych kampanii marketingowych. Narzędzie dla marketingu i sprzedaży (Marketing & Sales Cloud) zyskuje na popularności, a w portfolio klientów Synerise znajdują się już topowe marki, zarówno polskie, jak i zagraniczne.
– Zaczęliśmy od dużych korporacji, a obecnie schodzimy szczebel niżej, do poziomu średnich firm, które coraz szerzej i coraz wyraźniej widzą konieczność automatyzacji marketingu i przewidywania pewnych aspektów swojej działalności – mówi Jarosław Królewski.
Jesienią ubiegłego roku w drodze niepublicznej, otwartej emisji spółka pozyskała kapitał na rozwój nowych produktów i wprowadzenie platformy do segmentu średnich przedsiębiorstw. Założony zaledwie cztery lata temu start-up jest już wyceniany na ponad 50 mln zł. Jego partnerem jest są największy polski telekom Orange, globalna firma doradcza Deloitte oraz Microsoft.
– Współpracujemy z Microsoftem i jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy, zarówno w kraju, jak i w wymiarze globalnym – dopowiada Jarosław Królewski.
Zdaniem dyrektora generalnego Synerise demokratyzacja w dostępie do najnowszych technologii sprawia, że przyszłość biznesową mają przed sobą nie tylko duże korporacje, lecz także mniejsze firmy. Narzędzia typu Marketing & Sales Cloud są w małych przedsiębiorstwach szczególnie potrzebne, bo umożliwiają rozwinięcie działalności bez wielkich nakładów finansowych na marketing i IT.
– Dzięki naszym dużym partnerom jesteśmy w stanie zagwarantować, że platforma zwraca się w czasie 6–12 miesięcy. Według szacunków zastosowanie marketing cloud, jeśli chodzi o segmentację, marketing automation oraz inne kwestie dotyczące sztucznej inteligencji, ma się przekładać na minimalnie 20 proc. revenue konwersji w ciągu roku – mówi Jarosław Królewski.
Synerise wpisuje się w trend tzw. marketing automation, który jest w tej chwili najważniejszą zmianą zachodzącą w branży. Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu firmy i przedsiębiorcy mogą gromadzić duże ilości danych o indywidualnych klientach (np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, aktywność w internecie). Analiza tych danych i wykorzystanie ich w marketingu pozwala zwiększyć jego efektywność. W efekcie marketing z działu typowo kosztowego zaczyna generować przychody, a jego znaczenie w strukturze firmy wzrasta.
Z globalnego badania przeprowadzonego w 2015 roku przez Ascend2 i Marketo wynika, że 91 proc. marketerów osiągających najlepsze wyniki uważa automatyzację za kluczowe narzędzie. 63 proc. firm, które efektywnie wdrożyły marketing automation, zamierza podnieść swój budżet na wydatki marketingowe.
– Budujemy wielokanałowe, omnichannelowe rozwiązania. Jesteśmy podpięci do POS-ów (point of sale wsparcie sprzedaży - przyp. red.), do sklepów e-commerce’owych i śledzimy custom of journey klienta na każdym możliwym etapie. Korzystamy też ze złożonych narzędzi, takich jak analizy predyktywne, które pozwalają przewidywać, co klient zrobi i jak zachowa się w przyszłości – mówi Jarosław Królewski.
Zdaniem dyrektora generalnego Synerise największym wyzwaniem jest konieczność zintegrowania różnego rodzaju platform i źródeł informacji, tak aby móc wprowadzić do firmy narzędzia analityczne, które będą działać już od pierwszego dnia, bez dokonywania rewolucji w strukturze i systemach informatycznych. Natomiast jedynym, a zarazem największym zagrożeniem działań związanym z marketing cloud są kwestie związane z prywatnością i ochroną danych.
– Trzeba odpowiadać na coraz wyższe wymagania w zakresie bezpieczeństwa. Z naszej perspektywy wydaje się, że partnerzy są naprawdę bardzo responsywni w tych tematach i śledzą rynek. Na pewno dobro użytkownika jest na najważniejszym miejscu i trzeba o nie zadbać – podsumowuje Jarosław Królewski.
Czytaj także
- 2025-05-29: Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-05-09: Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Transport
Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.