Komunikaty PR

Zorganizuj kącik pracy na wiosnę

2023-04-25  |  01:00
Biuro prasowe

Wiosna to doskonały czas na zmiany. Te większe i te mniejsze. Zabierając się za organizację home office trzeba zacząć od analizy kilku rzeczy: warunków lokalowych, wymogów jakie stawia przed nami charakter wykonywanych obowiązków, a także ergonomii i estetyki. Wbrew pozorom każda z nich jest równie istotna.

Ile miejsca mamy na home office?

Zacznijmy od metrażu. Czy możemy przeznaczyć na domowe biuro cały pokój? Czy też możemy jedynie wydzielić część sypialni lub salonu na kącik do pracy? Jeśli przestrzeń nie jest problemem, z pewnością mamy więcej możliwości. Ale nie oznacza to, że osoby z niewielkim mieszkaniem muszą pogodzić się z niewygodą. Wbrew przeciwnie. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom, nawet maleńki kącik może być wygodny i komfortowy. O ile mądrze go wyposażymy. Sztuką będzie wybór rzeczy maksymalnie funkcjonalnych i uniwersalnych.

Sprytne rozwiązanie na wagę złota

Dobrym pomysłem jest zastosowanie mebli mobilnych – biurka, które można schować w szafie albo kontenerów, które można szybko wysunąć na środek pokoju, gdy pracujemy, a później jeszcze szybciej schować, gdy kończymy obowiązki i chcemy inaczej wykorzystać przestrzeń.

Warto pamiętać, by wybierając meble i akcesoria postawić na rzeczy dobrej jakości. Im mniejszy metraż, tym to ważniejsze. Dlaczego? Bo to one decydują o komforcie. Weźmy pod lupę wspomniane biurowe kontenerki. Jeśli będą zamontowane na wykonanych z elastycznego tworzywa kółkach SUPRA REJS, nie będziemy musieli szarpać szafki, by ją przesunąć. Poza tym nie będziemy musieli się martwić zniszczoną podłogą. Kółka dzięki łożyskowaniu w płaszczyźnie poziomej zapewniają swobodny obrót 360 stopni i płynny ruch. Dostępne są w wersji z hamulcem i bez, w dwóch rozmiarach 35 i 50 mm, a ich udźwig to odpowiednio 30 i 40 kg. Innymi słowy – mała rzecz, a jaka wygoda w codziennym użytkowaniu!

Przede wszystkim funkcjonalność

Innym ukłonem w stronę funkcjonalności i wygody są szuflady. One w kąciku pracy są absolutnie niezbędne. Dlaczego? Bo ułatwiają organizację i utrzymanie w porządku wszystkich potrzebnych do pracy dokumentów, przyborów i akcesoriów. Nowe szuflady Ultra Box REJS do biura pasują znakomicie. I to z kilku powodów. Są utrzymane w minimalistycznej stylistyce. Ich smukłe boczki ładnie wyglądają, a przy tym pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń wewnątrz szuflady. Poza tym Ultra Box są dostępne w 4 wysokościach (86, 118, 167 i 199 mm) i 6 długościach prowadnic (300, 350, 400, 450, 500 i 550 mm), a ich udźwig to aż 40 kg. Dzięki temu można w nich przechowywać nawet grube i ciężkie teczki z dokumentami. Ale to nie wszystko.

W biurach Ultra Box sprawdzają się również dlatego, że można w nich zamontować praktyczne systemy organizacji. Metalowe wkłady i pojemniki pozwalają oddzielić i utrzymać na swoim miejscu najróżniejsze akcesoria: przybory do pisania, ale też do szycia czy projektów DIY. Wkłady dostępne są w różnych rozmiarach, więc można wybrać modele, które nam najbardziej odpowiadają.

Charakter pracy a organizacja kącika pracy

I tu przechodzimy do kolejnej kwestii – własnych potrzeb. Zupełnie inaczej wyglądać będzie kącik osób tylko okazjonalnie pracujących w domu, a inaczej tych, dla których to stałe miejsce pracy. Inaczej tych, którzy potrzebują wyłącznie laptopa, a inaczej tych, którzy wymagają przestrzeni na papiery, narzędzia i akcesoria. O ile w pierwszych przypadkach sprawdzi się niewielkie biureczko, o tyle w drugich – już niekoniecznie. Jeśli pracujecie w domu codziennie, naprawdę warto zainwestować w duże biurko. Najlepiej z regulacją wysokości, tak by móc podczas dnia kilka razy zmienić pozycję i zadbać o swój kręgosłup.

- Idealnym rozwiązaniem jest stelaż elektryczny Futuro, który pozwala na regulację wysokości blatu od 625 do 1275 mm. Można więc przy nim i siedzieć, i stać, a co najważniejsze dopasować  mebel do własnych potrzeb, by czuć się komfortowo podczas pracy. Zmiana pozycji jest dziecinnie prosta – wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk. Poza tym Futuro umożliwia zapamiętanie 4 wybranych pozycji. – wyjaśnia Joanna Posadzy, Dyrektor Marketingu REJS. – Do Futuro można zamontować blat z drewna lub płyty o wymiarach 1000x2000 mm. To dużo w porównaniu ze standardowymi biurkami. Stelaż uzupełnia gama akcesoriów dodatkowych. Są to m.in. specjalne korytko na kable i ładowarki, podwieszany stelaż pod jednostkę główną komputera, panele akustyczne, na których można wieszać notatki. I stelaż, i akcesoria dostępne są w 3 kolorach (białym, czarnym i srebrnym).

Zaaranżuj po swojemu

Ostatnim, ale z pewnością nie najmniej ważnym elementem jest estetyka domowego kącika pracy. Ważne by pasował pod względem wizualnym do reszty domu. Zwłaszcza gdy nie jest zamknięty w oddzielnym pomieszczeniu. Co ważne, kilka zasad i rozwiązań sprawdzi się zawsze, niezależnie od stylistyki, jaką preferujemy.

Dobrym przykładem jest staranne ukrywanie elementów montażowych i technicznych. Zwłaszcza, gdy nie mają walorów dekoracyjnych. Jak można to zrobić? Ponownie, za pomocą sprytnych i innowacyjnych produktów. Podpórki pod półki, można zastąpić niewidzialnymi ramionami REJS. To łatwy sposób, by zapewnić sobie nowoczesny efekt. Mocowane na zasadzie kołka rozporowego, wkręcane ramiona dostępne są w 3 wymiarach: 10x100, 10x145 i 11,5x120 mm. Udźwig na każdą półkę to 15 kg, więc możemy na nich ustawić bibeloty, kwiaty a nawet ulubione książki.

Ukryć można również przedłużacze i gniazdka. Te niezbędne w niemal każdym biurze urządzenia, z których korzystamy przecież codziennie, rzadko są ładne. Wyjątkiem są TUBUS i KWADRO, które można zamontować i schować w różnych częściach zabudowy np. w blacie biurka. Okrągły TUBUS w całości wsuwa się w blat, zaś prostokątny KWADRO – delikatnie przekręca. Dostępne są w uniwersalnej kolorystyce w dwóch wariantach – tylko z tradycyjnymi gniazdami (dwoma lub trzema), a także z gniazdami i z portami USB.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Tapetowe webinary Muraspec Biuro prasowe
2024-05-17 | 17:30

Tapetowe webinary Muraspec

W planie webinarów MURASPEC jest szkolenie z zakresu technologii produkcji oraz właściwości użytkowych tapet obiektowych. Jak również prezentacja nowych wzorów
Dom Pokolenie Z zrewolucjonizuje rynek nieruchomości
2024-05-15 | 16:30

Pokolenie Z zrewolucjonizuje rynek nieruchomości

  Ponad 74% młodych Polaków ma świadomość, że postęp technologiczny w codziennym życiu jest nieunikniony[1]. Ich otwartość na innowacje i cyfrowa dojrzałość w
Dom Nowość! BOTAMENT M20 HP – elastyczna zaprawa klejowa do wszystkich rodzajów płyt
2024-05-15 | 01:00

Nowość! BOTAMENT M20 HP – elastyczna zaprawa klejowa do wszystkich rodzajów płyt

BOTAMENT M20 HP oferuje nie tylko doskonałą jakość, ale także wszechstronne zastosowanie, nowoczesne technologie i niezawodność w każdym detalu. BOTAMENT M20 HP –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.