Wybierz kategorię, w której czujesz się najlepiej, i zawalcz o 10 000 USD
Wybierz kategorię, w której czujesz się najlepiej, i zawalcz o 10 000 USD w konkursie Huawei Next-Image Awards 2020
Pięć kategorii, pięć różnych zadań fotograficznych – które wybrać, by pokazać się z jak najlepszej strony i stworzyć zdjęcie godne Grand Prize? Huawei podpowiada, jak podejść do zadań w globalnym konkursie fotografii mobilnej Next-Image Awards 2020, by powalczyć o atrakcyjne nagrody, w tym aż trzy nagrody główne, z których każda to 10 000 dolarów oraz flagowy smartfon Huawei P40 Pro.
Warunkiem udziału w konkursie jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie go do 31 lipca na konkursowej platformie. Na tej platformie można także znaleźć regulamin konkursu. Każdy uczestnik może zgłosić do 30 zdjęć w całym konkursie.
Udział w Huawei Next-Image Awards 2020 to nie tylko szansa na atrakcyjne nagrody, to także okazja, by pokazać szerokiej publiczności swój talent fotograficzny i zainspirować innych do kreatywnego wyrażania siebie. W zeszłorocznej edycji konkursu udział wzięło ponad pół miliona ludzi z całego świata.
Kategoria 1: Blisko daleko – użyj aparatu w smartfonie, aby uchwycić świat z różnej perspektywy – nieważne, czy jesteś w pomieszczeniu, czy na łonie natury
Wykonanie zdjęcia nawet najbardziej oczywistej rzeczy, takiej jak drzewo czy budynek, ale z nietypowej perspektywy, potrafi odmienić fotograficzne dzieło. Technika ta była znana już malarzom-impresjonistom.
Chcąc uchwycić najlepszy kadr, warto przetestować szereg przydatnych funkcji, w które wyposażone są smartfony Huawei. Zoom oraz możliwości przybliżania, jakie oferują telefony marki, sprawiają, że obiekty, które kiedyś były niedostępne, mogą być celem pięknych zdjęć, bez konieczności inwestowania w drogi sprzęt fotograficzny. Smartfony Huawei pozwalają robić zdjęcia natury, na przykład zwierząt, z odległości kilkudziesięciu metrów – dzięki czemu można w łatwy sposób pokazać piękno unikalnego ptaka bez ryzyka spłoszenia go. Z kolei w przypadku bliskiej perspektywy, Huawei oferuje niezrównane możliwości robienia szczegółowych zdjęć z niewielkiej odległości. Uchwycenie najdrobniejszych szczegółów, takich jak kropla rosy na płatku kwiatu, jest intuicyjne i bardzo proste, a zarazem zawsze efektowne.
Kategoria 2: Twarze – eksperymentuj z siłą portretu – uwiecznij twarze najbliższych
Ludzkie piękno najłatwiej uchwycić podczas robienia zdjęcia twarzy – niezależnie czy fotografujemy przyjaciela, członka rodziny czy kiedy robimy selfie. Ludzka twarz to idealny obiekt dla każdego fotografa. Odzwierciedla różnorodne emocje, a ludzkie oblicze zmienia się w zależności od światła lub sytuacji. Piękno ludzkiej twarzy może być uwydatnione przez zmrużenie oczu, przechylenie głowy czy obdarowanie fotografa uśmiechem.
Korzystając z trybu portretowego w smartfonach Huawei, użytkownik może robić profesjonalne zdjęcia z efektem Bokeh – podobnym do lustrzanki cyfrowej. Co więcej, podczas robienia selfie, właściciele smartfonów Huawei mogą włączyć tryb upiększania, by ożywić twarze pięknymi kolorami i mocnymi cieniami.
Kategoria 3: Dobranoc – uchwyć wyjątkowe chwile w nocy lub przy słabym świetle – wykaż się kreatywnością i oddaj atmosferę chwili
Noc ma niepowtarzalny urok, a światło księżyca czy nocnych lamp zwraca naszą uwagę na zupełnie inne elementy, które potrafimy przeoczyć w ciągu dnia. Tajemnicza aura nocy od dawna inspiruje artystów i pobudza ich wyobraźnię.
Dzięki wysoko rozwiniętej funkcji fotografii nocnej, smartfony Huawei pozwalają w łatwy sposób uwieczniać wyjątkowe momenty w słabym świetle. Właściciele smartfonów marki mogą uchwycić gwiazdy wyraźniej, a zdjęcia ludzkich twarzy wykonane w ciemności tworzą nową jakość w fotografii portretowej.
Kategoria 4: Witaj, życie! – zdjęcie może być warte więcej niż tysiąc słów – uwiecznij i podziel się emocjami lub inspiracjami z codziennego życia
Jak uchwycić ulotną chwilę? Dzięki rozwiązaniom Huawei to prostsze niż kiedykolwiek. Fotograficzne możliwości smartfonów Huawei wspierane są przez algorytmy sztucznej inteligencji. Rozpoznają one w czasie rzeczywistym różne obiekty i sceny, a także tło. Sztuczna inteligencja wyręcza użytkownika w wyborze najlepszych z możliwych parametrów, takich jak oświetlenie i cieniowanie, a także wypoziomowanie sceny.
Kategoria 5: Opowieść – wyraź swoje emocje i opowiedz osobistą historię w postaci storyboard (3 do 9 zdjęć)
Umiejętnie opowiedziane historie potrafią inspirować, a chwile uchwycone na zdjęciach sprawiają, że potrafimy odczuwać emocje towarzyszące danym momentom i ich bohaterom. Fotograficzna opowieść może być czasami bardzo prosta, oparta na bliskości dwóch osób, a innym razem bardziej złożona – wymagająca prezentacji w kilku kadrach.
Kategoria „Opowieść” w konkursie Huawei Next-Image Awards 2020 to idealna platforma do opowiedzenia własnej, unikalnej historii. Technologie zastosowane w smartfonach Huawei zapewniają wysoką jakość obrazu oraz dokładne odwzorowanie kolorów i szczegółową reprodukcję tonalną. Dzięki temu uczestnicy konkursu mogą skupić się na uchwyceniu ważnych momentów, a nie na nieustannym kontrolowaniu jakości wykonanych zdjęć.
Atrakcyjne nagrody dla zwycięzców
Zgłoszone zdjęcia zostaną ocenione przez profesjonalne jury konkursu, które składa się z ekspertów i autorytetów świata fotografii oraz przedstawicieli Huawei. Konkurs podzielony jest na 2 etapy: lokalny oraz globalny.
W pierwszym etapie lokalne jury wyłoni 20 najlepszych polskich twórców - po 4 z każdej z 5 kategorii. Każdy laureat otrzyma bezprzewodowe słuchawki Huawei FreeBuds 3, a wyróżnione prace staną w szranki ze zdjęciami autorów z całego świata w etapie globalnym. Dodatkowo autor najlepszej pracy z Polski otrzyma laptop Huawei MateBook 13 2020.
Trzech zwycięzców globalnego etapu konkursu otrzyma tytuł Fotografa Roku, nagrodę Grand Prize w wysokości 10 000 dolarów, a także najnowszy, fotograficzny smartfon Huawei P40 Pro. Nagrodzonych zostanie także 15 najlepszych prac ze wszystkich kategorii, a każdy laureat otrzyma 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. Dodatkowo jury wyróżni jeszcze 55 autorów prac, którzy otrzymają smartfon Huawei P40 Pro. Konkurs zostanie rozstrzygnięty we wrześniu.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.