Komunikaty PR

Wszystkie modele Lexusa z silnikami V8

2020-06-18  |  15:00
Biuro prasowe

Lexus wyjątkowo ceni silnik V8 i jest jedną z niewielu marek, które nadal stosują V-ósemki w klasycznej, wolnossącej formie. Aby się o tym przekonać, wystarczy zajrzeć pod maskę wielu samochodów japońskiego producenta. Przedstawiamy wszystkie modele w historii Lexusa, w których marka z Kraju Kwitnącej Wiśni zastosowała widlaste silniki o ośmiu cylindrach.
 

Lexus LS

Historia Lexusa rozpoczyna się od samochodu z V-ósemką. LS był pierwszym autem japońskiego producenta i od debiutu w 1989 roku dysponował benzynowym motorem V8. Początkowo była to jednostka 1UZ–FE 4.0 l o mocy około 250 KM. Nowa jednostka była wyjątkowo dopracowana, cechowała się bardzo dobrą kulturą pracy, a żeby ją opracować inżynierowie Lexusa stworzyli aż 973 prototypy silnika. V-ósemka 1UZ-FE była dostępna w modelu LS do 2000 roku. W tym czasie jej moc wzrosła do ponad 290 KM.

Wraz z nadejściem trzeciej generacji LS-a Japończycy wprowadzili nowy silnik V8 o oznaczeniu 3UZ-FE. Pojemność skokowa benzynowej jednostki wynosiła 4,3 l, a jej moc dochodziła do 294 KM. Kiedy w 2006 roku zadebiutowała czwarta odsłona modelu, LS otrzymał motor z nowej rodziny UR. 4,6-litrowa jednostka 1UR-FSE dysponowała mocą 380 KM. Lexus LS IV był dostępny również z układem hybrydowym, w którym zastosowano 5-litrową V-ósemkę 2UR-FSE. Łączna moc takiego napędu wynosiła 445 KM. Dzisiaj w swojej flagowej limuzynie Lexus stosuje silniki V6.

Lexus SC

V-ósemka znana z modelu LS trafiła również do sportowego Lexusa SC. Japońskie coupé zadebiutowało w 1991 roku i otrzymało motor 1UZ-FE, czyli benzynową jednostkę V8 4.0 o mocy około 250 KM. W samochodzie dostępny był również słynny silnik R6 2JZ, znany z Toyoty Supry. Kiedy w 2001 roku na rynek trafiła druga odsłona modelu (tym razem w formie kabrioletu z twardym dachem) auto również otrzymało jednostkę V8. Był to ponad 390-konny motor 3UZ-FE 4.3 znany z Lexusa LS III.

Lexus GS

Silniki V8 nierozerwalnie wiążą się również z historią Lexusa GS. Pierwsza generacja modelu - wprowadzona do produkcji w 1993 roku - była dostępna z jednostką 1UZ-FE 4.0, której towarzyszył słynny 2JZ. Druga generacja Lexusa GS również otrzymała silnik 1UZ-FE, którego miejsce z czasem zajął większy o 0,3 l 3UZ-FE. Ten sam motor trafił do oferty, kiedy w 2006 roku Lexus pokazał trzecią odsłonę modelu. Jednostka została jednak później zastąpiona przez 390-konny silnik 1UR-FSE. Kiedy w 2011 roku Lexus zaprezentował najnowszego GS-a, V-ósemka nie była już dostępna w standardowej ofercie. Ale japońska marka szykowała coś specjalnego dla fanów szybkich sedanów.

Lexus GS F

W 2015 roku zadebiutował Lexus GS F. Sportowa limuzyna otrzymała zmodyfikowane zawieszenie i hamulce, ale przede wszystkim mocną V-ósemkę. Pod maską auta znalazł się benzynowy, 5-litrowy motor 2UR-GSE o mocy ponad 470 KM. GS F nie był jednak pierwszym sedanem, który otrzymał taki napęd.

Lexus IS F

Jednostka 2UR-GSE zadebiutowała wcześniej w mniejszym, ale również sportowym Lexusie IS F. Kompaktowy sedan z V-ósemką i napędem na tył był pierwszym autem ze sportowej rodziny F Lexusa. Auto dysponowało mocą około 420 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 503 Nm.

Lexus RC F

Do rodziny F Lexusa należy również model RC F. Tak samo jak IS F i GS F samochód otrzymał motor 2UR-GSE, który wprawia w ruch tylne koła. Auto trafiło na rynek w 2014, czyli jeszcze przed Lexusem GS F i w 2019 roku zostało odświeżone. Wtedy do oferty trafiła odchudzona wersja Track Edition. Auto waży o 80 kg mniej, ale pod jego maską nadal pracuje sprawdzony, wolnossący motor 2UR-GSE, obecnie o mocy 464 KM.

Lexus LC

Sprawdzoną V-ósemkę otrzymał również grand tourer Lexus LC w wersji LC 500, który zadebiutował w 2017 roku. Jednostka 2UR-GSE wytwarza w tym luksusowym i sportowym aucie 464 KM i 540 Nm. Całość trafia na tylne koła za sprawą aż 10-biegowego automatu.

Lexus LC Convertible

Identyczny układ napędowy otrzymał również najnowszy kabriolet Lexusa, model LC Convertible. Auto właśnie trafiło do sprzedaży, a zdejmowany miękki dach ułatwia cieszenie się w nim bulgotem rasowej V-ósemki.

Lexus LX

Lexus stosuje silniki V8 również w swoich luksusowych terenówkach. Pierwszym autem tego typu był model LX. Choć początkowo ten model był sprzedawany z rzędowym silnikiem o sześciu cylindrach, w 1998 roku Lexus zaczął produkować LX-a z motorem V8. W ofercie znalazła się wtedy jednostka 2UZ-FE o pojemności 4,7 l i mocy około 230 KM, którą później stopniowo zwiększano do ponad 270 KM. Benzynowy motor 2UZ-FE był dostępny w Lexusie LX przez całą drugą generację, a więc do 2007 roku.

Kiedy do sprzedaży trafiła trzecia odsłona modelu, na zdecydowanej większości rynków auto zaczęło być sprzedawane z oznaczeniem LX 570 i benzynowym silnikiem 3UR-FE o pojemności 5,7 l oraz mocy ponad 380 KM. Taki wariant do dziś znajdziemy w salonach Lexusa, również w Polsce. Na wybranych rynkach LX jest też dostępny z wysokoprężną V-ósemką 1VD-FTV 4.5 z dwiema turbosprężarkami. Silnik wytwarza 272 KM. Ciekawostką jest ponadto wariant LX 570 Supercharger, czyli odmiana z motorem 3UR-FE i dodatkowym kompresorem. Auto dysponowało mocą aż 450 KM, momentem obrotowym sięgającym 706 Nm i w latach 2014-2015 było dostępne na Środkowym Wschodzie.

Lexus GX

Mniejszy GX to kolejna rasowa terenówka z silnikiem V8 pod maską. Samochód zadebiutował na rynku w 2002 roku i od początku był dostępny z widlastym motorem o ośmiu cylindrach. Pierwsza generacja GX-a była produkowana z silnikiem 2UZ-FE, który trafił też do modelu LX II. Kiedy zaś w 2009 roku zadebiutowała druga, aktualna odsłona Lexusa GX, jej miejsce zajął silnik V8 1UR-FE. Benzynowa jednostka ma pojemność 4,6 l, moc dochodzącą do 306 KM i wytwarza 438 Nm.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

UE chce zmniejszyć udział leków i substancji czynnych z Azji. Nowe przepisy zwiększą możliwości produkcyjne europejskich firm

Komisja Europejska przedstawiła projekt nowego aktu o lekach krytycznych. Jego celem jest rozwiązanie poważnego niedoboru leków i produktów opieki zdrowotnej oraz zmniejszenie zewnętrznej zależności od krytycznych leków i składników. Obecnie 80 proc. substancji czynnych wykorzystywanych w UE do produkcji leków pochodzi z Azji, głównie z Chin i Indii. Czyni to europejski rynek leków podatnym na kryzysy, również o politycznym charakterze.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Żywienie

Naukowcy opracowali czynniki wpływające na długowieczność. Decyduje o niej nie tylko dieta i tryb życia, ale też relacje z rodziną

Wiadomo już, że są pewne czynniki, które sprzyjają długowieczności. Aby dożyć 100, a nawet więcej lat trzeba stosować dietę bogatą w warzywa i owoce, odstawić używki, dbać o regularną aktywność fizyczną i zdrowy sen. Niezwykle ważne są także udane relacje rodzinne i towarzyskie. Prof. Grzegorz Dworacki z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu podkreśla, że kluczem do opracowania czynników długowieczności było wyznaczenie na świecie pięciu tzw. niebieskich stref, w których żyje najwięcej zdrowych, sprawnych i zadowolonych z życia stulatków.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.