Współpraca TomTom i Delphi Technologies
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji oraz Delphi Technologies PLC (DLPH), pionier w zakresie technologii napędowych, ogłosiły wyniki wspólnych testów przeprowadzonych podczas jazdy w warunkach rzeczywistych. Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) od Delphi Technologies w połączeniu z mapami TomTom ADAS pozwolił zaoszczędzić samochodom osobowym ponad 10 proc. paliwa.
Dowód koncepcji został osiągnięty przy użyciu prototypowego pojazdu Delphi Technologies z systemem Inteligentnej Jazdy, wyposażonego w najnowsze zaawansowane oprogramowanie do sterowania napędem oraz mapę ADAS firmy TomTom. Testy zostały przeprowadzone na różnych trasach, aby potwierdzić korzyść, jaką jest oszczędność paliwa, w różnych rzeczywistych warunkach jazdy. Mapa TomTom ADAS dostarcza wzbogacone, bardzo dokładne dane dotyczące ograniczeń prędkości, informacji o pasach ruchu, nachylenia dróg i znaków drogowych. Pakiet oprogramowania systemu Inteligentnej Jazdy od Delphi Technologies wykorzystuje dane TomTom do przewidywania przyszłej drogi, optymalizując układ napędowy samochodu w celu zwiększenia prędkości i kontroli nad zmniejszonym zużyciem energii.
Wyniki testów wykazały, że wydajność układu napędowego znacznie się poprawiła, gdy aktywowano TomTom ADAS Map. Testy przeprowadzone z różnymi kierowcami, którzy wybierali swoje preferowane trasy, wykazały także zdolność systemu do przystosowania się, jak również do osiągania wyników bez pogorszenia wrażeń z jazdy lub wydłużenia jej czasu.
„TomTom ADAS Map jest wypróbowaną, przetestowaną i sprawdzoną technologią, która zapewnia bezpieczeństwo i komfort jazdy ponad 1,5 mln zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie. Nasza współpraca z Delphi Technologies pokazuje, że najnowsza generacja wysokiej jakości technologii ADAS może radykalnie obniżyć koszty eksploatacji poprzez zmniejszenie zużycia paliwa” – mówi Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom.
„Znaczący wzrost wydajności dzięki naszej współpracy z firmą TomTom pokazuje, jak nasz autorski system Inteligentnej Jazdy, w połączeniu z odpowiednimi danymi mapowymi, może umożliwić bardziej ekologiczną jazdę, bez żadnych kompromisów. Mamy fascynujące, oparte na danych ze świata rzeczywistego rozwiązanie, które może zapewniać namacalne korzyści naszym klientom" – mówi Paul Farrell, senior vice president, Strategy and Corporate Development, Delphi Technologies.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.