Współpraca TomTom i Delphi Technologies
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji oraz Delphi Technologies PLC (DLPH), pionier w zakresie technologii napędowych, ogłosiły wyniki wspólnych testów przeprowadzonych podczas jazdy w warunkach rzeczywistych. Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) od Delphi Technologies w połączeniu z mapami TomTom ADAS pozwolił zaoszczędzić samochodom osobowym ponad 10 proc. paliwa.
Dowód koncepcji został osiągnięty przy użyciu prototypowego pojazdu Delphi Technologies z systemem Inteligentnej Jazdy, wyposażonego w najnowsze zaawansowane oprogramowanie do sterowania napędem oraz mapę ADAS firmy TomTom. Testy zostały przeprowadzone na różnych trasach, aby potwierdzić korzyść, jaką jest oszczędność paliwa, w różnych rzeczywistych warunkach jazdy. Mapa TomTom ADAS dostarcza wzbogacone, bardzo dokładne dane dotyczące ograniczeń prędkości, informacji o pasach ruchu, nachylenia dróg i znaków drogowych. Pakiet oprogramowania systemu Inteligentnej Jazdy od Delphi Technologies wykorzystuje dane TomTom do przewidywania przyszłej drogi, optymalizując układ napędowy samochodu w celu zwiększenia prędkości i kontroli nad zmniejszonym zużyciem energii.
Wyniki testów wykazały, że wydajność układu napędowego znacznie się poprawiła, gdy aktywowano TomTom ADAS Map. Testy przeprowadzone z różnymi kierowcami, którzy wybierali swoje preferowane trasy, wykazały także zdolność systemu do przystosowania się, jak również do osiągania wyników bez pogorszenia wrażeń z jazdy lub wydłużenia jej czasu.
„TomTom ADAS Map jest wypróbowaną, przetestowaną i sprawdzoną technologią, która zapewnia bezpieczeństwo i komfort jazdy ponad 1,5 mln zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie. Nasza współpraca z Delphi Technologies pokazuje, że najnowsza generacja wysokiej jakości technologii ADAS może radykalnie obniżyć koszty eksploatacji poprzez zmniejszenie zużycia paliwa” – mówi Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom.
„Znaczący wzrost wydajności dzięki naszej współpracy z firmą TomTom pokazuje, jak nasz autorski system Inteligentnej Jazdy, w połączeniu z odpowiednimi danymi mapowymi, może umożliwić bardziej ekologiczną jazdę, bez żadnych kompromisów. Mamy fascynujące, oparte na danych ze świata rzeczywistego rozwiązanie, które może zapewniać namacalne korzyści naszym klientom" – mówi Paul Farrell, senior vice president, Strategy and Corporate Development, Delphi Technologies.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.