Współpraca TomTom i Delphi Technologies
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji oraz Delphi Technologies PLC (DLPH), pionier w zakresie technologii napędowych, ogłosiły wyniki wspólnych testów przeprowadzonych podczas jazdy w warunkach rzeczywistych. Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) od Delphi Technologies w połączeniu z mapami TomTom ADAS pozwolił zaoszczędzić samochodom osobowym ponad 10 proc. paliwa.
Dowód koncepcji został osiągnięty przy użyciu prototypowego pojazdu Delphi Technologies z systemem Inteligentnej Jazdy, wyposażonego w najnowsze zaawansowane oprogramowanie do sterowania napędem oraz mapę ADAS firmy TomTom. Testy zostały przeprowadzone na różnych trasach, aby potwierdzić korzyść, jaką jest oszczędność paliwa, w różnych rzeczywistych warunkach jazdy. Mapa TomTom ADAS dostarcza wzbogacone, bardzo dokładne dane dotyczące ograniczeń prędkości, informacji o pasach ruchu, nachylenia dróg i znaków drogowych. Pakiet oprogramowania systemu Inteligentnej Jazdy od Delphi Technologies wykorzystuje dane TomTom do przewidywania przyszłej drogi, optymalizując układ napędowy samochodu w celu zwiększenia prędkości i kontroli nad zmniejszonym zużyciem energii.
Wyniki testów wykazały, że wydajność układu napędowego znacznie się poprawiła, gdy aktywowano TomTom ADAS Map. Testy przeprowadzone z różnymi kierowcami, którzy wybierali swoje preferowane trasy, wykazały także zdolność systemu do przystosowania się, jak również do osiągania wyników bez pogorszenia wrażeń z jazdy lub wydłużenia jej czasu.
„TomTom ADAS Map jest wypróbowaną, przetestowaną i sprawdzoną technologią, która zapewnia bezpieczeństwo i komfort jazdy ponad 1,5 mln zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie. Nasza współpraca z Delphi Technologies pokazuje, że najnowsza generacja wysokiej jakości technologii ADAS może radykalnie obniżyć koszty eksploatacji poprzez zmniejszenie zużycia paliwa” – mówi Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom.
„Znaczący wzrost wydajności dzięki naszej współpracy z firmą TomTom pokazuje, jak nasz autorski system Inteligentnej Jazdy, w połączeniu z odpowiednimi danymi mapowymi, może umożliwić bardziej ekologiczną jazdę, bez żadnych kompromisów. Mamy fascynujące, oparte na danych ze świata rzeczywistego rozwiązanie, które może zapewniać namacalne korzyści naszym klientom" – mówi Paul Farrell, senior vice president, Strategy and Corporate Development, Delphi Technologies.
PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Zwrot kasy od Mio – akcja „Cashback” trwa!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.