Komunikaty PR

Webasto dostarcza stacje ładowania do ciężarówek z napędem plug-in hybrid Scanii

2020-04-30  |  17:00
Biuro prasowe

Scania rozpoczyna sprzedaż w całej Europie ciężarówek z napędem plug-in hybrid, oferowanych opcjonalnie wraz ze stacjami ładowania Webasto. Klienci mają do wyboru łatwą w obsłudze ładowarkę Webasto Pure oraz inteligentną Webasto Live. Klienci Scanii będą mogli skorzystać także z usługi montażu oferowanej przez Webasto.

Webasto jest partnerem systemowym marki Scania, która wprowadza na rynek nowy model hybrydowej ciężarówki z funkcją ładowania akumulatora (plug-in hybrid). Aby zapewnić nabywcom optymalną infrastrukturę ładowania, w momencie zakupu nowego samochodu klienci mogą zamówić także ładowarki Webasto Pure lub Webasto Live. Oba urządzenia mają moc 22 kW i są wyposażone w kabel o długości do 7 metrów, a za ich instalację odpowiadają wykwalifikowani elektrycy. Kompleksowa usługa Webasto obejmuje także wstępną analizę terenu, na którym ładowarki mają być zamontowane. W jej ramach specjalista Webasto sprawdza warunki na miejscu, w tym dostępne przyłącza do sieci energetycznej.

Aby eksploatacja ciężarówek z napędem plug-in hybrid była jak najbardziej korzystna i ekologiczna, powinno się je ładować z sieci energetycznej. Dzięki temu mogą ruszać z miejsca oraz poruszać się z niewielką prędkością, na przykład w korku, w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Hybrydowe ciężarówki Scanii wykorzystują system hamowania rekuperacyjnego, który odzyskuje energię kinetyczną i magazynuje ją w baterii. Hamowanie rekuperacyjne zwiększa wydajność pojazdu, ale nie jest wystarczające do długotrwałego napędzania ciężarówki w trybie elektrycznym. Dlatego aby samochód mógł ograniczyć emisję spalin w mieście, warto przed opuszczeniem bazy w pełni naładować baterię trakcyjną przy pomocy profesjonalnej stacji ładowania.

Stacja Webasto o mocy 22 kW pozwoli naładować baterię samochodu Scanii w 20 minut. Ciężarówka może korzystać także z dodatkowych doładowań w czasie użytkowania, na przykład podczas przerw spowodowanych załadunkiem i rozładowaniem towaru.

Korzystanie z konwencjonalnego gniazdka elektrycznego nie jest rekomendowane, gdyż nie są one dostosowane do długotrwałego ładowania samochodów elektrycznych. Może to doprowadzić do przegrzania gniazdka, co grozi pożarem.

Stacje ładowania Webasto są kompatybilne ze wszystkimi samochodami elektrycznymi, wyposażonymi we wtyczkę Type 2. Jest łatwa w użyciu i praktyczna ze względu na przymocowany na stałe kabel.

Co więcej, stacja Webasto Pure otrzymała w sierpniu 2019 roku ocenę "Very good" niemieckiego automobilklubu ADAC. Zdecydowały o tym w szczególności jej niezawodność, bezpieczeństwo i łatwość w użyciu.

Inteligentna stacja ładowania Webasto Live umożliwia zarządzanie przez sieć komórkową przy pomocy aplikacji Webasto LiveApp lub strony Webasto Charging. Za pośrednictwem sieci LAN i WLAN można połączyć ze sobą wiele stacji, tworząc dynamiczny system zarządzania ładowaniem pojazdów. Ładowarki umożliwiają uwierzytelnianie przez smartfona lub chipy RFID (Radio-Frequency Identification, identyfikacja przez fale radiowe). Co więcej możliwa jest także najnowocześniejsza metoda uwierzytelniania w systemie Plug & Charge (ISO 15118).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.