W Holandii wodorowe taksówki przejechały już 1,5 miliona kilometrów
Flota 35 wodorowych taksówek w Hadze przekroczyła w ciągu nieco ponad roku łączny przebieg 1,5 miliona km. Pierwsza flota taksówek na ogniwa paliwowe w Holandii liczy 35 sedanów Toyota Mirai. Auta służą jako socjalne środki transportu dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Pierwsze taksówki wodorowe w Holandii w 15 miesięcy przekroczyły łączny dystans 1,5 miliona kilometrów. Flota taksówek firmy Noot Passenger Transport – która pierwotnie składała się z 35 Toyot Mirai, a teraz została rozszerzona do 40 – codziennie porusza się po Hadze, wożąc pasażerów w ramach społecznego wsparcia dla osób starszych i niepełnosprawnych. Toyota Mirai to przestronny, wygodny sedan z silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi, który nie emituje CO2 ani szkodliwych substancji. W rzeczywistości Mirai emituje tylko parę wodną! Flota wodorowych taksówek jeździ po Hadze od 1 czerwca 2019 r.
Transport pasażerski wodorowymi taksówkami Mirai firmy Noot Toyoty służy do realizacji tzw. transportu WMO w ramach pomocy społecznej. Tego rodzaju wsparcie otrzymują osoby, które nie mogą korzystać z komunikacji miejskiej ze względu na podeszły wiek, niepełnosprawność lub chorobę. Rocznie w Hadze około 6800 osób korzysta z transportu WMO.
Pozytywny wpływ na jakość powietrza w mieście
Wybór bezemisyjnej Toyoty Mirai do serwisu WMO ma pozytywny wpływ na jakość powietrza w Hadze. Mirai to bezemisyjny samochód elektryczny, który nie wymaga długiego ładowania, dlatego flota taksówek jest lepiej wykorzystywana. Zestaw ogniw paliwowych Toyoty produkuje energię elektryczną w reakcji wodoru i tlenu, czego produktem ubocznym jest woda. Zbiorniki wodoru o pojemności 122 l zapewniają zasięg co najmniej 500 km, a silnik o mocy 154 KM rozpędza auto do setki w 9 sekund. Tankowanie Mirai do pełna trwa kilka minut.
Strzał w dziesiątkę
„Jeśli chcesz być przewoźnikiem oferującym bezemisyjny transport dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zgodnie z wymogami transportu WMO, nie możesz ignorować technologii wodorowych. Duży zasięg Toyoty Mirai oraz krótki czas tankowania sprawiają, że jesteśmy w stanie sprostać wszystkim wymaganiom tego rodzaju transportu. Dodatkowym atutem jest to, że auto jest przestronne i wygodne. To strzał w dziesiątkę, co po przejechaniu 1,5 miliona kilometrów możemy potwierdzić z pełnym przekonaniem” – powiedział Martijn Kersing, dyrektor firmy Noot Passenger Transport.
30% większy zasięg
Toyota Mirai, najpopularniejszy na świecie samochód na ogniwa paliwowe, jest obecna na rynku od 2014 roku. Pod koniec tego roku zadebiutuje druga generacja Mirai, która do Holandii trafi na początku 2021 roku. Nowy model oferuje o 30% większy zasięg dzięki udoskonalonym ogniwom paliwowym i trzem zbiornikom wodoru zamiast obecnych dwóch. Nowy Mirai jest niższy, dłuższy i szerszy od poprzednika. Został zaprojektowany na nowej, lekkiej i wyjątkowo sztywnej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki nowej platformie samochód ma nisko położony środek ciężkości i pewnie się powadzi, dając dużą przyjemność z jazdy. Ta pięcioosobowa limuzyna to nie tylko ekologiczny, bezemisyjny samochód – to także luksusowe auto o atrakcyjnej sylwetce nawiązującej do coupe i świetnych właściwościach jezdnych.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Prawo
UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.