W Holandii wodorowe taksówki przejechały już 1,5 miliona kilometrów
Flota 35 wodorowych taksówek w Hadze przekroczyła w ciągu nieco ponad roku łączny przebieg 1,5 miliona km. Pierwsza flota taksówek na ogniwa paliwowe w Holandii liczy 35 sedanów Toyota Mirai. Auta służą jako socjalne środki transportu dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Pierwsze taksówki wodorowe w Holandii w 15 miesięcy przekroczyły łączny dystans 1,5 miliona kilometrów. Flota taksówek firmy Noot Passenger Transport – która pierwotnie składała się z 35 Toyot Mirai, a teraz została rozszerzona do 40 – codziennie porusza się po Hadze, wożąc pasażerów w ramach społecznego wsparcia dla osób starszych i niepełnosprawnych. Toyota Mirai to przestronny, wygodny sedan z silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi, który nie emituje CO2 ani szkodliwych substancji. W rzeczywistości Mirai emituje tylko parę wodną! Flota wodorowych taksówek jeździ po Hadze od 1 czerwca 2019 r.
Transport pasażerski wodorowymi taksówkami Mirai firmy Noot Toyoty służy do realizacji tzw. transportu WMO w ramach pomocy społecznej. Tego rodzaju wsparcie otrzymują osoby, które nie mogą korzystać z komunikacji miejskiej ze względu na podeszły wiek, niepełnosprawność lub chorobę. Rocznie w Hadze około 6800 osób korzysta z transportu WMO.
Pozytywny wpływ na jakość powietrza w mieście
Wybór bezemisyjnej Toyoty Mirai do serwisu WMO ma pozytywny wpływ na jakość powietrza w Hadze. Mirai to bezemisyjny samochód elektryczny, który nie wymaga długiego ładowania, dlatego flota taksówek jest lepiej wykorzystywana. Zestaw ogniw paliwowych Toyoty produkuje energię elektryczną w reakcji wodoru i tlenu, czego produktem ubocznym jest woda. Zbiorniki wodoru o pojemności 122 l zapewniają zasięg co najmniej 500 km, a silnik o mocy 154 KM rozpędza auto do setki w 9 sekund. Tankowanie Mirai do pełna trwa kilka minut.
Strzał w dziesiątkę
„Jeśli chcesz być przewoźnikiem oferującym bezemisyjny transport dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zgodnie z wymogami transportu WMO, nie możesz ignorować technologii wodorowych. Duży zasięg Toyoty Mirai oraz krótki czas tankowania sprawiają, że jesteśmy w stanie sprostać wszystkim wymaganiom tego rodzaju transportu. Dodatkowym atutem jest to, że auto jest przestronne i wygodne. To strzał w dziesiątkę, co po przejechaniu 1,5 miliona kilometrów możemy potwierdzić z pełnym przekonaniem” – powiedział Martijn Kersing, dyrektor firmy Noot Passenger Transport.
30% większy zasięg
Toyota Mirai, najpopularniejszy na świecie samochód na ogniwa paliwowe, jest obecna na rynku od 2014 roku. Pod koniec tego roku zadebiutuje druga generacja Mirai, która do Holandii trafi na początku 2021 roku. Nowy model oferuje o 30% większy zasięg dzięki udoskonalonym ogniwom paliwowym i trzem zbiornikom wodoru zamiast obecnych dwóch. Nowy Mirai jest niższy, dłuższy i szerszy od poprzednika. Został zaprojektowany na nowej, lekkiej i wyjątkowo sztywnej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki nowej platformie samochód ma nisko położony środek ciężkości i pewnie się powadzi, dając dużą przyjemność z jazdy. Ta pięcioosobowa limuzyna to nie tylko ekologiczny, bezemisyjny samochód – to także luksusowe auto o atrakcyjnej sylwetce nawiązującej do coupe i świetnych właściwościach jezdnych.
PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Zwrot kasy od Mio – akcja „Cashback” trwa!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Ochrona środowiska
Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.