Komunikaty PR

W czerwcu #AIChallenger na Uniwersytecie Śląskim

2024-05-28  |  01:00
Biuro prasowe

O sztucznej inteligencji oraz drzemiących w niej szansach i ryzykach porozmawiają uczestnicy  drugiej edycji konferencji #AIChallenger, która odbędzie się 6 czerwca na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Spotkanie oparto o sześć głównych tematów, takich jak strategia rozwoju AI w Polsce, etyka nowych technologii, różnorodność, cyberbezpieczeństwo czy szanse i zagrożenia dla nauki oraz biznesu. 

Spotkanie organizowane jest wspólnie przez Związek Cyfrowa Polska, który reprezentuje polską branżę cyfrową, oraz CyberScience – Śląskie Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych (konsorcjum naukowo-dydaktyczne utworzone przez Uniwersytet Śląski, NASK, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz Politechnikę Śląską).

– Technologię należy „oswajać”, czyli budować odpowiednie postawy społeczne oraz kompetencje niezbędne do jej wykorzystania. W czasie konferencji porozmawiamy o tym, jak to zrobić właściwie i wspólnie przy udziale biznesu, administracji oraz świata nauki – mówi Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska. – Sztuczna inteligencja jest często demonizowana, ale to moim zdaniem niesłuszne podejście. AI pozostaje jedynie narzędziem, które, jak każdy inny wynalazek, może być wykorzystane w odpowiedni lub nieodpowiedni sposób. Umiejętne wykorzystanie sztucznej inteligencji może nam znacznie pomóc w codziennej pracy i życiu - podkreśla.

– AI jest wokoło nas. Często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Korzystamy z algorytmów w codziennych aplikacjach ale także tworzymy nowe. AI, wspóldzielnie danymi, dostęp „od ręki” do niespotykanej dotychczas wiedzy, w sposób łatwy i prosty zmnienia sposób naszego funkcjonowania ale tekże działania biznesu. Nie pozostanie bez wpływu na sposób wykonywania pracy, a często likwidację niektórych stanowisk – zauważa dr hab. Dariusz Szostek, prof. Uniwersytetu Śląskiego, koordynator projektu CyberScience. – AI jest olbrzymią szansą na rozwój nauki, biznesu i nowe otwarcie administracji. Wymaga jednakże szerokiego, wielowymiarowego sporzenia i ujęcia. I tym zajmujemy się podczas AI Challanger 2024 jak zwykle w Katowicach. Specjaliści z wielu branż, połączenie nauki, biznesu, polityki i prawa. Czyli AI Challanger 2024 – dodaje.

Od polskiej strategii AI po etykę i cyberbezpieczeństwo

Konferencja #AIChallenger 2 odbędzie się 6 czerwca w Centrum Konferencyjnym Uniwersytetu Śląskiego (Katowice, al. Uniwersytecka 4). 

Dyskusję podzielono na sześć głównych tematów. Jednym z najważniejszych będzie prezentacja pomysłu na nową strategię dla rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce (wraz z ekspercką dyskusją).

Nie zabraknie także perspektywy biznesowej i naukowej (jak wykorzystać szanse biznesowe oraz jakie wizje stoją przed naukowcami w związku z rozwojem technologii AI?), dyskusji o etyce (czyli szeroko pojęte „kto jest autorem?”), rozmowy o roli kobiet w rosnącym biznesie AI oraz oczywiście o kluczowych w dzisiejszym świecie kwestiach cyberbezpieczeństwa. 

Partnerem wydarzenia jest Naczelna Rada Adwokacka, a patronat honorowy sprawują Ministerstwo Rozwoju i Technologii, NASK oraz NCBiR. Rejestracja oraz agenda dostępna jest na stronie https://konferencja.cyfrowapolska.org/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.