W 2019 r. HP zlokalizowało i skonfiskowało aż 1,9 mln podróbek
Rok 2019 był jak do tej pory jednym z najbardziej udanych dla zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF). W okresie od listopada 2018 r. do października 2019 r. skonfiskowano aż 1,9 miliona podrobionych materiałów eksploatacyjnych. Do wspomnianych inspekcji i przejęcia podróbek doszło w ponad 30 krajach na terenie całej Europy, Środkowym Wschodzie oraz Afryce.
Produkcja i sprzedaż podrobionych towarów to niestety wciąż rosnący problem. Według danych zebranych w raporcie OCED z 2019 r. handel fałszywym towarem stanowi obecnie 3,3% handlu na całym świecie. Oznacza to, że zespół ACF HP pracuje ciężej niż kiedykolwiek wcześniej, aby wyeliminować z rynku podrobione materiały eksploatacyjne. W minionym roku, w ramach wsparcia swoich partnerów handlowych, HP przeprowadziło ponad 5000 kontroli dostaw (Customer Delivery Inspection – CDI), aby upewnić się, że produkty, które trafiają do klientów są oryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi HP.
W ciągu ostatnich pięciu lat (2014-2019) zespół ACF HP przeciwdziałający fałszerstwom i oszustwom, we współpracy z lokalnymi organami ścigania, skonfiskował ponad 12 milionów podrobionych materiałów eksploatacyjnych, w tym podrobionych kartridży, sprzętu i komponentów konstrukcyjnych. Inspekcje, mające na celu przejęcie podrobionych materiałów, odbyły się łącznie w ponad 60 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W całym regionie EMEA fałszerze nadal chcą żerować na dobrej reputacji oryginalnych produktów HP, rozpowszechniając nielegalne podróbki, tym samym wprowadzając w błąd klientów i partnerów, którzy są przekonani, że kupują oryginalne materiały. Rozwój internetowej sprzedaży detalicznej otwiera przed fałszerzami kolejne możliwości oszukiwania klientów i dostarczania im podrobionych towarów, dlatego HP robi wszystko by aktywnie eliminować to zagrożenie – wyjaśnia Glenn Jones, Szef globalnego programu przeciwdziałania fałszerstwom, HP Inc. – Jesteśmy dumni z naszej stałej współpracy z lokalnymi władzami w regionie EMEA, która pomaga chronić naszych klientów przed nieświadomym kupnem fałszywych produktów.
Największe sukcesy zespołu ACF firmy HP w 2019 r. to m.in.:
- Wzrost liczby konfiskat o 697% w Europie i o 49% na Bliskim Wschodzie w latach 2018-2019, świadczące o zaangażowaniu HP w usuwanie podrabianych materiałów eksploatacyjnych z rynku;
- Liczba konfiskat w Afryce spadła o 2%, jako pokłosie działania programu ACF HP ds. fałszowania;
- Usunięcie 44 000 podejrzanych ofert, promujących rzekomo oryginalne materiały eksploatacyjne HP, z serwisów eBay i Amazon;
- Rozszerzenie audytu ochrony partnerów handlowych (CPPA) i inspekcji dostaw do klientów (CDI), z wzrostem o 50% w obu przypadkach, co świadczy o rozszerzaniu współpracy;
- Wzrost o 13% r/r pod względem udziału w dedykowanych działaniach HP w zakresie edukacji i zapobiegania, co pokazuje, że klienci i partnerzy są świadomi powagi problemu, jaki stanowią podróbki materiałów, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
Podrabianie jest przestępstwem. Dla użytkowników stosowanie tych nielegalnych imitacji może powodować liczne problemy, negatywnie oddziałując na aspekty wydajności i niezawodności. Jeśli drukarka zepsuje z powodu podrabianego tuszu lub tonera, posiadacz urządzenia HP może mieć poważny problem z wykorzystaniem gwarancji producenta.
Jednocześnie oryginalne produkty HP są zaprojektowane tak, aby spełniać surowe standardy jakości i niezawodności firmy, poprzedzone długą historią udoskonalania swoich rozwiązań oraz testowania i optymalizacji. Oryginalne wkłady HP LaserJet i kartridże HP, w przeciwieństwie do podróbek, gwarantują wydajność i wysoką jakość wydruków.
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.