Komunikaty PR

W 2019 r. HP zlokalizowało i skonfiskowało aż 1,9 mln podróbek

2020-04-21  |  11:00
Biuro prasowe

Rok 2019 był jak do tej pory jednym z najbardziej udanych dla zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF). W okresie od listopada 2018 r. do października 2019 r. skonfiskowano aż 1,9 miliona podrobionych materiałów eksploatacyjnych. Do wspomnianych inspekcji i przejęcia podróbek doszło w ponad 30 krajach na terenie całej Europy, Środkowym Wschodzie oraz Afryce.

Produkcja i sprzedaż podrobionych towarów to niestety wciąż rosnący problem. Według danych zebranych w raporcie OCED z 2019 r. handel fałszywym towarem stanowi obecnie 3,3% handlu na całym świecie. Oznacza to, że zespół ACF HP pracuje ciężej niż kiedykolwiek wcześniej, aby wyeliminować z rynku podrobione materiały eksploatacyjne. W minionym roku, w ramach wsparcia swoich partnerów handlowych, HP przeprowadziło ponad 5000 kontroli dostaw (Customer Delivery Inspection – CDI), aby upewnić się, że produkty, które trafiają do klientów są oryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi HP.

W ciągu ostatnich pięciu lat (2014-2019) zespół ACF HP przeciwdziałający fałszerstwom i oszustwom, we współpracy z lokalnymi organami ścigania, skonfiskował ponad 12 milionów podrobionych materiałów eksploatacyjnych, w tym podrobionych kartridży, sprzętu i komponentów konstrukcyjnych. Inspekcje, mające na celu przejęcie podrobionych materiałów, odbyły się łącznie w ponad 60 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W całym regionie EMEA fałszerze nadal chcą żerować na dobrej reputacji oryginalnych produktów HP, rozpowszechniając nielegalne podróbki, tym samym wprowadzając w błąd klientów i partnerów, którzy są przekonani, że kupują oryginalne materiały. Rozwój internetowej sprzedaży detalicznej otwiera przed fałszerzami kolejne możliwości oszukiwania klientów i dostarczania im podrobionych towarów, dlatego HP robi wszystko by aktywnie eliminować to zagrożenie – wyjaśnia Glenn Jones, Szef globalnego programu przeciwdziałania fałszerstwom, HP Inc. – Jesteśmy dumni z naszej stałej współpracy z lokalnymi władzami w regionie EMEA, która pomaga chronić naszych klientów przed nieświadomym kupnem fałszywych produktów.

Największe sukcesy zespołu ACF firmy HP w 2019 r. to m.in.:

  • Wzrost liczby konfiskat o 697% w Europie i o 49% na Bliskim Wschodzie w latach 2018-2019, świadczące o zaangażowaniu HP w usuwanie podrabianych materiałów eksploatacyjnych z rynku;
  • Liczba konfiskat w Afryce spadła o 2%, jako pokłosie działania programu ACF HP ds. fałszowania;
  • Usunięcie 44 000 podejrzanych ofert, promujących rzekomo oryginalne materiały eksploatacyjne HP, z serwisów eBay i Amazon;
  • Rozszerzenie audytu ochrony partnerów handlowych (CPPA) i inspekcji dostaw do klientów (CDI), z wzrostem o 50% w obu przypadkach, co świadczy o rozszerzaniu współpracy;
  • Wzrost o 13% r/r pod względem udziału w dedykowanych działaniach HP w zakresie edukacji i zapobiegania, co pokazuje, że klienci i partnerzy są świadomi powagi problemu, jaki stanowią podróbki materiałów, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Podrabianie jest przestępstwem. Dla użytkowników stosowanie tych nielegalnych imitacji może powodować liczne problemy, negatywnie oddziałując na aspekty wydajności i niezawodności. Jeśli drukarka zepsuje z powodu podrabianego tuszu lub tonera, posiadacz urządzenia HP może mieć poważny problem z wykorzystaniem gwarancji producenta.

Jednocześnie oryginalne produkty HP są zaprojektowane tak, aby spełniać surowe standardy jakości i niezawodności firmy, poprzedzone długą historią udoskonalania swoich rozwiązań oraz testowania i optymalizacji. Oryginalne wkłady HP LaserJet i kartridże HP, w przeciwieństwie do podróbek, gwarantują wydajność i wysoką jakość wydruków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.