Usługa TomTom Maps pomoże ciężarówkom oszczędzić paliwo
TomTom (TOM2), Bosch i Daimler ogłosiły, że wspólnie pracują nad systemem Predictive Powertrain Control (PPC) firmy Daimler, który zapewnia pojazdom użytkowym zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) bądź inteligentny tempomat. Ciężarówki obecnie wykorzystują bardzo dokładną Mapę ADAS firmy TomTom oraz elektroniczny horyzont firmy Bosch do automatyzacji funkcji prowadzenia pojazdów na autostradach, a w Europie także na drogach międzymiastowych. System ten prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 5% na pojazd, co przekłada się na zmniejszenie emisji CO2. W nowej generacji Mercedes-Benz Actros dostępna jest najnowsza technologia PPC. Publiczna premiera odbyła się na IAA 2018.
Jako pierwszy inteligentny system tempomatu w pojazdach użytkowych, PPC aktywnie steruje silnikiem, hamulcami i automatyczną skrzynią biegów. Dzięki Mapie ADAS firmy TomTom system zna topografię, krzywiznę, ograniczenie prędkości (w tym ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych) i znaki drogowe, co oznacza, że może reagować w sposób zapewniający najbardziej efektywne zużycie paliwa.
Elektroniczny horyzont Bosch jest wykorzystywany do zintegrowania wiedzy na temat drogi w strategii jazdy nowym Mercedes-Benz Actros. W nowy i innowacyjny sposób dostarcza wymaganych danych map zgodnie z protokołem ADAS, co pozwala na spokojną, bezpieczną i wydajną jazdę.
Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, powiedział: „Nowa technologia PPC wykorzystuje Mapę TomTom ADAS do wspomagania funkcji jazdy na drogach międzymiastowych - co nie tylko zapewnia bezpieczniejszą, wygodniejszą jazdę, ale także znaczne oszczędności paliwa i redukcję emisji CO2”.
Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.