Usługa danych w chmurze to przyszłość dla nowoczesnych przedsiębiorstw
Przetwarzanie danych w chmurze zyskuje na popularności wśród małych i średnich przedsiębiorstw, umożliwiając wielu firmom dostęp do oprogramowania użytkowego za pośrednictwem szybkiego łącza internetowego, bez konieczności inwestowania w specjalistyczny sprzęt. Kiedy technologia chmury pojawiła się na rynku, nie było jasne, jak jej konsekwencje wpłyną na świat biznesu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych sześciu lat w Stanach Zjednoczonych liczba małych firm korzystających z chmury obliczeniowej wzrośnie z obecnych 37% do 80%.
Przetwarzaniu w chmurze przypisuje się wzrost konkurencyjności dzięki redukcji kosztów, większej elastyczności i optymalnemu wykorzystaniu zasobów. Oto kilka sytuacji, w których przetwarzanie w chmurze jest wykorzystywane do osiągania celów biznesowych:
1. Infrastruktura jako usługa (IaaS) i platforma jako usługa (PaaS)
- Infrastruktura jako usługa (IaaS) zapewnia konsumentom podstawowe zasoby obliczeniowe, sieciowe i magazynowe przez Internet i na zasadzie płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem.
- Platforma jako usługa (PaaS) zapewnia klientom kompletną platformę (sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę) do tworzenia, uruchamiania i zarządzania aplikacjami bez kosztów, złożoności i braku elastyczności tworzenia platformy.
2. Chmura hybrydowa i wielochmurowa
- Chmura hybrydowa to typ przetwarzania w chmurze, który łączy infrastrukturę lokalną lub chmurę prywatną z chmurą publiczną w jedną, elastyczną infrastrukturę do uruchamiania aplikacji i obciążeń roboczych organizacji. Ta wyjątkowa mieszanka publicznych i prywatnych zasobów umożliwia przenoszenie danych i aplikacji między dwoma środowiskami.
- Technologia Multicloud idzie o krok dalej i umożliwia korzystanie z dwóch lub więcej chmur od różnych dostawców usług. Może to być dowolne połączenie infrastruktury, platformy lub oprogramowania jako usługi (IaaS, PaaS lub SaaS).
3. Analiza dużych zbiorów danych
Jednym z aspektów oferowanych przez wykorzystanie przetwarzania w chmurze jest możliwość wykorzystania analizy dużych zbiorów danych. Detaliści i dostawcy pozyskują obecnie informacje pochodzące z wzorców zakupów konsumentów, aby kierować swoje kampanie reklamowe i marketingowe do określonej grupy docelowej. Platformy sieci społecznościowych stanowią teraz podstawę do analizy wzorców zachowań, z których korzystają organizacje do uzyskiwania znaczących informacji.
4. Przechowywanie w chmurze
Chmura może zaoferować możliwość gromadzenia plików oraz uzyskiwania do nich dostępu, przechowywania i pobierania ich z dowolnego interfejsu internetowego. Interfejsy usług internetowych są zwykle proste – są dostępne w dowolnym czasie i miejscu, szybkie, skalowalne i bezpieczne. W tym scenariuszu organizacje płacą tylko za ilość pamięci masowej w chmurze, którą faktycznie zużywają. Istnieje również możliwość przechowywania danych w siedzibie firmy lub poza nią, w zależności od wymogów zgodności z przepisami.
5. Kopia zapasowa danych
Tworzenie kopii zapasowych danych zawsze było złożoną i czasochłonną operacją. Tworzenie kopii zapasowych w chmurze, choć nie jest panaceum, z pewnością jest dalekie od tego, czym było kiedyś. Teraz można automatycznie wysyłać dane do dowolnego miejsca w sieci, mając pewność, że ani brak bezpieczeństwa, czy dostępności nie będą stanowiły problemów.
Powyższa lista to tylko kilka scenariuszy przetwarzania w chmurze, która z pewnością stanowi zachętę do korzystania z tego typu technologii.
Przykładem korzystnego wdrożenia rozwiązań technologii chmury jest międzynarodowy operator telefonii komórkowej Vodafone. Koncentrując się na doświadczeniu klienta i wydajności, Vodafone stworzył proste rozwiązanie bazując na oprogramowaniu firmy Liferay. Dla Liferay personalizacja ma kluczowe znaczenie, dzięki czemu zapewnia prawdziwą cyfrową transformację.
„Zawsze wybieramy najlepszą technologię, która pomaga nam wyprzedzać konkurencję, a jednocześnie zapewnia naszym klientom najlepsze doświadczenia. Kluczowym wyróżnikiem w ramach doświadczenia klienta jest zapewnienie klientowi czegoś natychmiastowego i osobistego, ponieważ każdy klient ma teraz bardzo wysokie oczekiwania. Technologia jest bodźcem, ale transformacja cyfrowa jest bardziej zmianą kulturową w sposobie myślenia, tworzenia i świadczenia usług dla klientów”. – komentuje Innocenzo Procopio, Head Of Digital Channels Vodafone.
Produkty Liferay są oparte na projektach Open Source. Rozwiązania te są dostępne na licencji komercyjnej i obejmują usługi subskrypcyjne, szkolenia i profesjonalne usługi wspierające wszelkie wdrożenia, w tym aplikacje o znaczeniu krytycznym, które wymagają całodobowej pomocy technicznej.
Więcej informacji na temat wykorzystania rozwiązań firmy Liferay przez Vodafone: https://www.youtube.com/watch?v=EIOxvwfZFs0
O Liferay
Liferay pomaga organizacjom we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych za pomocą wielokanałowych platform intranetowych, internetowych oraz e-commerce. Oferujemy platformę typu „open source”, która jest niezawodna, innowacyjna i bezpieczna. Staramy się pozytywnie wpływać na nasze otoczenie poprzez działalność biznesową i technologię. Z systemów Liferay korzystają setki firm z branży finansowej, opieki zdrowotnej, ubezpieczeniowej, sprzedaży detalicznej, produkcji, czy instytucje publiczne.
Liferay. Jedna platforma. Nieograniczone rozwiązania.
Odwiedź nas na www.liferay.com.
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.