USB-C, USB-A oraz Lightning w jednym kablu Montis

Barbara Trepka
2moro
Mazowiecka 125/1
30-023 Kraków
basia|2moro.pl| |basia|2moro.pl
503 119 029
2moro.pl
Poręczny kabel 4w1 dla wygody ładowania i przesyłania danych
Na co dzień korzystamy z wielu różnych urządzeń elektronicznych. Każde z nich ma różne porty - bardziej nowoczesny USB-C, starszy, ale wciąż używany USB-A czy przeznaczony dla urządzeń marki Apple Lightning. Czy do ich ładowania oraz przesyłania danych trzeba kupować oddzielne kable? Może to być zarówno wyzwanie dla portfela, jak i zagracanie szuflad dodatkowymi kablami.
Okazuje się, że niekoniecznie. Rozwiązaniem mogą być kable z różnymi końcówkami. Umożliwiają ono podpinanie różnych urządzeń z różnymi portami.
Taki właśnie kabel 4w1 poleca marka Montis. MT128 ma jedno złącze USB-A, jedno Lightning oraz dwa USB-C (złącza główne).
Oferuje różne moce i prąd ładowania w zależności od typu złącza: 20 W dla połączenia Lightning do USB-C, 65 W dla USB-C do USB-C oraz 5A 2A dla USB-A do USB-C i USB-A do Lightning. Obsługiwany standard USB to 2.0. Oznacza to, że maksymalna prędkość przesyłanych danych to 480 Mb/s.
Konstrukcja kabla jest bardzo wygodna w użytkowaniu. Jeśli chcemy odsłonić złącze USB-C, odpinamy którąś górną część ze złączem USB-A lub Lightning. Kabel Montis MT128 ma długość 1 metra. Nadaje się w sam raz do domu czy użytku biurowego. Za jego wytrzymałość odpowiada nylonowy oplot.
Najważniejsze cechy kabla 4w1 Montis MT128:
-
cztery złącza: dwa USB-C, jedno USB-A oraz Lightning;
-
wygodna konstrukcja;
-
standard USB 2.0;
-
długość 1 metra;
-
obsługa różnych prędkości i napięć ładowania;
-
wytrzymały oplot.
Szukasz sprzętu w dobrej cenie? Poznaj sekret laptopów poleasingowych

Nowa bezprzewodowa klawiatura Hama WK-300 z przyciskiem Assist AI

Dlaczego warto wybrać monitor OLED?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.