USA i rynki międzynarodowe na celowniku polskiej firmy

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Może się wydawać, że największe kłopoty w trudnych czasach mogą mieć te najmłodsze firmy, które debiutują na rynku, jednak to właśnie one mają największe możliwości, żeby szybko adaptować się do warunków. Przykładem tego jest firma ExpertSender, która dostarcza narzędzie do wysyłki kampanii marketingowych online na całym świecie od 2009 roku.
Globalny sukces po trudnych początkach
Prace nad platformą przypadły na czas kryzysu, dlatego pierwotne założenia musiały być zmienione. Trudno w takim momencie pozyskać zarówno inwestorów, jak i użytkowników, ponieważ zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania marketingowe było bardzo małe. Mimo to doświadczenie zespołu w pracy w międzynarodowych korporacjach i duży potencjał projektu zaowocował rozpoczęciem prac nad narzędziem. Dzięki temu polska firma bez zewnętrznego inwestowania mogła rozpocząć swoją działalność w USA.
Światowy kryzys na początku naszej drogi trochę wszystko skomplikował, ponieważ musieliśmy zmienić grupę odbiorców platformy. Jednak jedna rzecz pozostała niezmienna - celem od początku była Ameryka. Znajomość tego rynku pozwoliła nam przekonać tamtejsze organizacje, żeby zaufały firmie z Polski. Oferowaliśmy nasze narzędzie do darmowych testów. To była ogromna i ryzykowna inwestycja, która na szczęście się opłaciła. Teraz wiedza i doświadczenie zdobyte właśnie tam pozwalają nam oferować konkurencyjny produkt zarówno na rodzimym rynku jak i na całym świecie - dodaje Krzysztof Jarecki, prezes ExpertSender
Po USA przyszedł czas na Rosję, gdzie obecnie ExpertSender jest drugim najczęściej wybieranym narzędziem do wysyłki maili. Kolejne były też Chiny, Brazylia i Polska. Dziś firma obsługuje ponad 1000 marek na całym świecie, a 2019 rok był dla niej rekordowy, ponieważ przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.
ExpertSender: technologia i produkt
Platforma według początkowych założeń miała mieć zestaw różnych możliwości, ale ze względu na zmianę biznesową musieliśmy wybrać i dopracować najważniejsze funkcjonalności systemu. Jak się później okazało właśnie to przygotowanie było kluczem do sukcesu. Dodatkowo przed startem systemu testowali go klienci. Wszystko było sprawdzone i to na wielu milionach wysłanych maili na wersji beta. - dodaje Łukasz Kalita, Dyrektor ds. Technologicznych w ExpertSender
Dziś platforma dostarcza wysoce spersonalizowane, oparte na dużej ilości danych kampanie marketingowe za pomocą takich kanałów jak: e-maili, SMS, powiadomienia w aplikacjach mobilnych, czy pop-upy na stronach internetowych. To przekłada się na 20 miliardów wiadomości przesyłanych rocznie. Największym beneficjentem tego rozwiązania jest e-commerce. Dzięki niemu przychody sklepów on-line w takich branżach jak: odzież i moda, elektronika, kosmetyki, gastronomia, motoryzacja, czy usługi transportowe rosną nawet kilkadziesiąt procent.
Dodatkowo platforma została przygotowana z myślą o firmach, które posiadają duże bazy danych lub prowadzą wysoko wolumenowe kampanie mailowe , dlatego zarówno kiedyś jak i dziś jest niezwykle stabilna. Stale jest też rozwijana w takich obszarach jak: personalizacja, chatboty, czy mobile.
Pracownicy kluczem do sukcesu
ExpertSender to też ponad 100 pracowników na całym świecie, którzy odpowiadają za kontakt z klientem. To wysokiej klasy eksperci z Polski, Brazylii, Rosji, Chin i innych miejsc na świecie, którzy dzięki swojemu doświadczeniu zawodowemu w branży marketingowej i technologicznej potrafią doradzić klientowi co jest dla niego najlepszym rozwiązaniem. To też osoby, które przeszły z dużych międzynarodowych korporacji, ponieważ chcą pracować dla polskiej firmy i rozwijać ją na całym świecie.
Nasz zespół to osoby, które od wielu lat tu pracują. To doświadczeni specjaliści, którzy najlepiej znają platformę i jej możliwości, a co więcej z całych serc w nią wierzą. Właśnie to bezpośrednio przekłada się na satysfakcję naszych klientów, którzy wiedzą, że jesteśmy dla nich wsparciem i zawsze mogą na nas polegać. Dzięki temu systematycznie ich przybywa, a my razem z naszymi klientami co roku notujemy coraz lepsze wyniki i wysyłamy coraz więcej wiadomości - podsumowuje Anna Flis, Dyrektor Operacyjny w ExpertSender
Rysunek 1 – najważniejsze wydarzenia w firmie ExpertSender
Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości Krzysztofa Jareckiego, Łukasza Kality i Anny Flis można pobrać tutaj.
ExpertSender jest prekursorem kampanii e-mail z ponad 11-letnim doświadczeniem. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za pomocą wysyłki kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.
Firma współpracuje z takimi markami jak: Answear, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, National Geographic.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.