Upfield buduje roślinną przyszłość
Yellowcups
Przewóz 34/p. 3
30-716 Kraków
anna.trela|yellowcups.pl| |anna.trela|yellowcups.pl
+48 733 070 360
yellowcups.pl/
Firma znana z produktów roślinnych, takich jak Delma, Rama, Flora, Kasia czy Violife, otworzy Centrum Nauk o Żywności.
Upfield, światowy producent żywności pochodzenia roślinnego m.in. do smarowania i pieczenia oraz oliwy z oliwek, kremów, past i serów, ogłosił plan otwarcia nowoczesnego Centrum Nauk o Żywności. Wartość inwestycji jest szacowana na 50 mln euro. Działanie to odzwierciedla ambitne dążenia firmy – Upfield stawia sobie za cel rozwój kategorii najwyższej jakości produktów z roślin, dostępnych w opakowaniach powstających w sposób zrównoważony.
Zgodnie z założeniami, Centrum Nauk o Żywności ma powstać w holenderskim mieście Wageningen, a jego otwarcie nastąpi jeszcze przed końcem 2021 r. Upfield planuje również stworzenie nowego globalnego biura w Amsterdamie.
Produkty tworzone z myślą o ludziach i planecie
Konsumenci coraz częściej poszukują produktów z roślinnym składem. Zwracają także uwagę na ich jakość, uważnie czytając etykiety. Odpowiedzią na potrzeby konsumentów są produkty, które znajdują się w portfolio Upfield. Firma jest światowym producentem produktów roślinnych cechujących się doskonałym smakiem, m.in. wegańskich serów, roślinnych alternatyw śmietany dla restauracji i cukierni czy dostępnych na polskim rynku produktów marek Rama, Flora, Flora ProActiv, Delma oraz kostki do pieczenia Kasia.
„Plan otwarcia Centrum Nauk o Żywieniu obrazuje nasze zaangażowanie w rozwój kategorii produktów roślinnych, który opiera się na pionierskich badaniach. Nasze liczne osiągnięcia w tej dziedzinie są imponujące. Od momentu, gdy dwa lata temu powstał Upfield, wprowadziliśmy nowe, wyróżniające się na rynku produkty — roślinne sery, śmietanę i produkty do smarowania. Nowe Centrum Nauk o Żywności Upfield pozwoli nam przyspieszyć realizację naszego ambitnego planu i opracowywać jeszcze więcej rozwiązań, które pozwolą cieszyć się wspaniałym smakiem naturalnych, roślinnych produktów, korzystnych zarówno dla zdrowia konsumentów, jak i dla planety. Jako światowy lider w żywieniu roślinnym jesteśmy bardzo podekscytowani tym, jakie znaczenia ta inwestycja ma dla przyszłości całej kategorii produktów roślinnych”, powiedział David Haines, CEO Grupy Upfield.
Globalne plany rozwoju
Holenderskie Wageningen, gdzie planowo ma powstać Centrum Nauk o Żywności Upfield, uważane jest za europejską Dolinę Krzemową przemysłu spożywczego i światowej klasy centrum innowacji w dziedzinie żywności. Wybierając tę lokalizację na miejsce nowego Centrum Nauki o Żywności, firma będzie mogła korzystać z niezwykle wartościowego zaplecza naukowego. W sąsiedztwie znajduje się m.in. Wageningen University & Research Centre (WUR) – uczelnia uznawana za wiodący na świecie ośrodek w dziedzinie zdrowej żywności i przemysłu rolno-spożywczego.
„Inwestycja, której celem jest utworzenie Centrum Nauk o Żywności Upfield, będzie oznaczała dostęp do najnowocześniejszego sprzętu, technologii oraz wyspecjalizowanego grona ekspertów i firm. Centrum pozwoli nam na wprowadzanie kolejnych innowacji, dając możliwość rozwoju kategorii naturalnej żywności pochodzenia roślinnego. To ekscytujące być częścią firmy, która wierzy w znaczenie nauki o żywności oraz rozwój wysokiej jakości produktów roślinnych i na ten cel przeznacza duże środki finansowe”, mówi John Verbakel, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju Upfield.
Firma Upfield zobowiązała się również do otwarcia nowego globalnego biura w Amsterdamie – z planem realizacji inwestycji do końca 2021 r. Nowo wybudowana centrala pozwoli połączyć dwie główne siedziby firmy, które aktualnie znajdują się w Amsterdamie i Rotterdamie. Przeniesienie usprawni współpracę między zespołami pracującymi obecnie w różnych lokalizacjach. Przestrzeń będzie także oferować nowoczesne środowisko pracy, które odzwierciedla cel i misję Upfield – dążenie do budowania lepszej przyszłości ludzi i planety, opartej na roślinach.
Upfield na świecie
Jako firma Upfield dążymy do tego, by oferując produkty roślinne o wyjątkowym smaku, stworzone z myślą o naszej plancie, uczynić ludzi zdrowszymi i szczęśliwszymi. Jako globalny roślinny producent oferujemy konsumentom na całym świecie asortyment ponad 100 doskonale znanych marek, takich jak m.in. Flora, Rama, Blue Band, Proactiv, Becel, I Can’t Believe It’s Not Butter, Country Crock and Violife. Nasze produkty sprzedajemy w ponad 95 krajach i posiadamy 17 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Od 1871 roku tworzymy kategorię produktów do smarowania, korzystając z wieloletniego doświadczenia i wiedzy. Koncentrujemy się na dostarczaniu zdrowych roślinnych produktów najwyższej jakości o świetnym smaku. W ten sposób realizujemy naszą misję tworzenia „lepszej przyszłości opartej na roślinach”. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą stronę internetową: www.upfield.com.
Upfield w Polsce
Upfield zatrudnia w Polsce ponad 400 osób. Większość stanowią pracownicy fabryki Upfield w Katowicach, z której świeża Delma, Flora, Rama i Kasia oraz wiele innych produktów z naturalnych olejów roślinnych trafia do sklepów w całej Europie. Produkty Upfield są również wykorzystywane przez szefów kuchni w ponad 6000 polskich restauracjach i hotelach (dane za 2019 r.).
Roślinne produkty Upfield:
- nie zawierają częściowo utwardzonych olejów, które są źródłem szkodliwych tłuszczów „trans”,
- nie zawierają cholesterolu,
- mogą stanowić źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych w diecie ze względu na swoje roślinne pochodzenie,
- są alternatywą dla masła z krowiego mleka, ponieważ mogą zawierać nawet do 80% mniej tłuszczów nasyconych (w zależności od produktu),
- bazują na olejach roślinnych, które są bogate w Omega 3 i Omega 6.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.