Triggo ogłasza Konkurs graficzny na wizję elektrycznego pojazdu miejskiego
Triggo S.A., polska spółka, która opracowała unikatowy w skali świata elektryczny pojazd miejski
- ogłosiła konkurs na wizję nadwozia. Motywacją projektu jest zachęcenie studentów oraz osób wkraczających na rynek pracy do rozwijania umiejętności w czasach pandemii. Autorowi najlepszej pracy firma zaoferuje wygraną pieniężną, a w przypadku szczególnego wyróżnienia się - również zatrudnienie.
Triggo to miejski pojazd elektryczny, rozwijany przez polską myśl techniczną. Dzięki innowacyjnej konstrukcji przedniego zawieszenia o zmiennej geometrii (opatentowanej na głównych rynkach światowych) pozwala oszczędzić czas bezpowrotnie tracony każdego dnia w korkach oraz na poszukiwaniu miejsca parkingowego w zatłoczonym częściach miasta. Triggo posiada dwa tryby jazdy - drogowy, w którym szerokość pojazdu wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna to 90 km/h oraz manewrowy - aktywowany za pomocą dedykowanego przycisku na kierownicy, który powoduje złożenie przednich kół w czasie poniżej 2 sekund. Umożliwia to upodobnienie się Triggo szerokością do motocykla (86 cm) i płynne przejechanie przez napotkany korek czy bezproblemowe parkowanie niemalże wszędzie. W trybie manewrowym prędkość maksymalna ograniczona jest do 25 km/h. Pojazd od początku projektowany jest z myślą wykorzystania
w platformach Mobility-as-a-Service odpowiadających wymaganiom stawianym przez mieszkańców dużych miast. Docelowym planem Spółki jest wyposażenie Triggo w moduł autonomii aby oferować kompletne rozwiązanie dopasowane do rynku usług Robo-Taxi (automatycznej taksówki). Konstrukcja pojazdu jest rozwijana przez Triggo S.A. w podwarszawskich Łomiankach.
- Wyszliśmy z inicjatywą Konkursu dla młodych i zdolnych osób w odpowiedzi na niełatwą sytuację na rynku pracy, wywołaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Chcemy zachęcić do rozwoju osobistego, promując edukację w czasach społecznej kwarantanny. Głównym założeniem Konkursu jest zebranie wizji artystycznych na temat Triggo, jesteśmy ciekawi jak pojazd będący naszym życiem codziennym od paru lat mogą widzieć inni. To również okazja do tego, aby wyłonić najbardziej kreatywne i uzdolnione osoby. Autorowi najlepszej pracy zaoferujemy wygraną pieniężną, a w przypadku szczególnego wyróżnienia się
- również zatrudnienie. Nie narzucamy żadnych ograniczeń w zakresie techniki ani formy - chętnie poznamy projekty Triggo w wersjach cabrio, cargo, bądź kombi. Wszystkie ciekawe i innowacyjne pomysły będą mile widziane. - mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu i Założyciel Triggo S.A.
Szczegóły konkursu zawarto w dedykowanym wydarzeniu na profilu Triggo w portalu Facebook (https://www.facebook.com/triggosa/). Najważniejsze z nich to:
- IDEA - Konkurs na najlepszą pracę graficzną, przedstawiającą indywidualną wizję artystyczną nadwozia miejskiego pojazdu Triggo,
- UCZESTNICY - wszystkie zainteresowane osoby. Zarówno początkujący (w tym młodzież, studenci
i absolwenci kierunków artystycznych i graficznych) jak i osoby z doświadczeniem, freelancerzy, przedstawiciele zawodów kreatywnych, związanych z technikami cyfrowymi, mediami, wideo), - CEL - ściśle artystyczny, efekty prac nie będą wykorzystywane przy produkcji i komercjalizacji Triggo,
- NAGRODY - Nagroda Główna (pieniężna), Wyróżnienia, możliwość stałej współpracy, gadżety firmowe,
- TERMIN - zgłoszenie prac do 20 maja na adres triggo@triggo.pl,
- INNE SZCZEGÓŁY (w tym regulamin, formularz zgłoszeniowy i wymagania dotyczące przygotowywanego projektu) w ww. wydarzeniu.
W założeniach Konkursu, wizualizacja może zostać wykonana w jednej z trzech technik: rysunku odręcznego, projektu w technice cyfrowej 2D oraz 3D. W wariantach płaskich należy przedstawić pojazd
w 4 rzutach: rzut z przodu, rzut z boku, rzut z tyłu oraz dowolnie wybrany rzut aksjonometryczny. Bardziej dokładne wymagania techniczne zostały zawarte w regulaminie Konkursu.
- 2020 rok zapowiada się dla Triggo bardzo dobrze. Skończyliśmy pierwsze egzemplarze prototypów z serii PB4, są to już przedprodukcyjne wersje pojazdu z funkcjonalnościami produktu finalnego. W porównaniu
z zaprezentowaną z końcem 2018 roku wersją PB3 widzimy skokowy postęp technologiczny, konstrukcyjny,
a przede wszystkim wzrost wrażeń z jazdy, nieporównywalnych z innymi pojazdami. Pracujemy nad uzyskaniem homologacji oraz założeniami do rozpoczęcia produkcji komercyjnej i dystrybucji w 2021 roku.
Z kolei w II połowie bieżącego roku chcemy organizować pilotaże w warunkach drogowych prowadzone
z partnerami z rynku usług Mobility-as-a-Service - uzupełnia Rafał Budweil.
Model biznesowy Triggo zakłada komercjalizację pojazdu w dwóch obszarach. Pierwszym jest polski
i europejski rynek współdzielonego transportu - car sharing, zwłaszcza w kontekście pojazdów elektrycznych. Trendy globalne zmierzają do popularyzacji rozwiązań skupionych wokół idei przyjaznych dla środowiska aut elektrycznych (wg analityków Deloitte, w 2040 roku na świecie co drugi samochód osobowy będzie dysponować napędem elektrycznym).
- Naszym II filarem rozwoju jest idea robo-taxi, czyli przyszłościowy rynek usług przewozów osób
z wyłączeniem pracy kierowcy. To połączenie wysokich przychodów w pojedynczych przejazdach (model Uber, Bold) z wysoką nominalnie marżą brutto (projekty car sharing). Klucz stanowi autonomia sterowania, dzięki której możliwy jest wprost średniej liczby przejazdów poszczególnych pojazdów przy ograniczeniu pracy ludzkiej - podsumowuje Prezes Zarządu Triggo S.A.
Rafał Budweil dodaje, iż Triggo już dzisiaj dysponuje systemami sterowania drive-by-wire, czyli gotowym punktem wyjścia do instalacji modułów pracy autonomicznej. Rynek światowych rozwiązań typu robo-taxi może czekać boom wraz z legalizacją i popularyzacją systemów autonomii jazdy. Polskie prawo (Ustawa
o Elektromobilności) już teraz zezwala na testowanie pojazdów autonomicznych w warunkach ruchu drogowego.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Infrastruktura
Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej wchodzi w życie. Najważniejszym zadaniem przygotowanie społeczeństwa na zagrożenia
1 stycznia weszła w życie większość zapisów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. MSWiA i MON, autorzy przepisów, podkreślają, że pozwolą one stworzyć nowy system reagowania na różnego typu zagrożenia w czasie pokoju i wojny. Legislacja to jednak pierwszy etap tego procesu, który teraz wymaga wysiłków w praktyce, również w obszarze edukacji społeczeństwa. Kwestie ochrony ludności i obrony cywilnej mają być jednym z priorytetów polskiej prezydencji w UE w obszarze spraw wewnętrznych.
Prawo
Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
Z badania Komisji Zdrowia Publicznego „Lancet” ds. hazardu wynika, że na całym świecie stanowi on większe zagrożenie dla zdrowia publicznego, niż do tej pory sądzono. Jego szybki rozwój za pośrednictwem telefonów komórkowych i internetu sprawia, że kasyno można mieć dziś w kieszeni, dlatego zdaniem naukowców należy go traktować podobnie jak tytoń i alkohol. Zaburzenia związane z hazardem dotykają niemal 16 proc. dorosłych korzystających z kasyn online lub automatów, coraz częściej narażone są na nie także dzieci.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.