Transformacja cyfrowa i digitalizacja w sektorze faktoringowym
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Postępująca i coraz bardziej zaawansowana transformacja cyfrowa przedsiębiorstw dotyka także branżę faktoringową. Głównym celem digitalizacji jest zapewnienie klientom wygody oraz szybkiej i sprawnej obsługi, a samemu rynkowi wzrostu, tym bardziej że zainteresowanie usługą nadal utrzymuje się na wysokim poziomie.
Wiodące firmy faktoringowe konsekwentnie implementują nowe rozwiązania i produkty, mimo że dynamika wzrostu w sektorze nie jest tak imponująca jak w ostatnich latach. Wdrożenie innowacyjnych narzędzi ma nie tylko usprawnić komfort nawiązywania współpracy, ale również dotrzeć z ofertą do zupełnie nowych odbiorców, którzy do tej pory w ogóle nie korzystali z usługi faktoringu. Digitalizacja oraz transformacja cyfrowa sprawiają, że biznes w coraz większym zakresie przenosi się z kanałów tradycyjnych do szeroko pojętego online'u. Wystarczy wspomnieć o zdalnym zawieraniu umów, przez Internet, w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Poza tym wdrażane są szybkie płatności, a także automatyzacja w zakresie samych rozliczeń.
Skraca się również czas oczekiwania na środki. Firmy faktoringowe coraz szybciej rozpatrują wnioski, wprowadzając wiele usprawnień, mających docelowo jeszcze bardziej podnieść komfort korzystania z faktoringu, także w obszarze codziennego zgłaszania nowych dokumentów płatniczych. Istnieją rozwiązania, które pozwalają przedsiębiorcom otrzymać środki za wystawione faktury w ciągu zaledwie kilku godzin.
Udział rynkowy BNP Paribas Faktoring wynosi prawie 20%. Celem biznesowym jest natomiast wydłużenie relacji z klientem. Im więcej informacji będzie on w stanie zdobyć samodzielnie, tym więcej czasu jego opiekun uzyska na rozmowę na temat potencjalnych kierunków rozwoju współpracy. W kontekście dostarczenia przez klienta danych, firma stawia na automatyzację oraz ograniczenie wymogów dotyczących dokumentów. Z perspektywy faktoranta, oznacza to zarówno mniej uciążliwy proces przedłużenia limitu, jak i jego skrócenie. Całość będzie praktycznie zamykać się w ciągu 24 godzin.
Sposobem na wydłużenie wspomnianych relacji jest wdrożenie inteligentnych algorytmów oraz automatycznych procesów do obsługi faktoringu. Przykładem może być nasz system faktoringowy e-trade, czyli system online dedykowany do obsługi transakcji faktoringowych. Charakteryzuje się swobodną wymianą danych pomiędzy klientem a faktorem przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości, intuicyjnością w zakresie obsługi oraz wieloma raportami sprawozdawczymi, z możliwością definiowania pod konkretne potrzeby faktoranta. Celem cyfryzacji jest również automatyzacja środowiska pracy. Ponadto, zmiany obejmują wewnętrzne procesy oceny ryzyka kredytowego transakcji, niezbędnego do przedłużenia limitu. Wymaga on zaangażowania klienta pod względem dostarczenia wymaganych przez faktora danych – mówi Eliza Wyrzykowska, członkini zarządu w BNP Paribas Faktoring.
Klienci, którzy po raz pierwszy korzystają z faktoringu, priorytetowo traktują otrzymanie przelewu za fakturę w możliwie najkrótszym terminie. Nie są zainteresowani momentem wydania decyzji kredytowej czy podpisania umowy. Nadrzędną potrzebą jest szybki dostęp do gotówki. W wielu przypadkach czas otrzymania środków wydłuża się ze względu na oczekiwanie na zatwierdzenie cesji wierzytelności lub potwierdzenie faktury przez odbiorcę. Jest to jednak czynnik zupełnie niezależny zarówno od faktora, jak i faktoranta.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Ailleron Innovation Forum 2025: Przyszłość finansów zaczyna się tutaj
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.