Toyota inwestuje w wodorowe samochody dostawcze w Chinach
Toyota wraz z pięcioma chińskimi koncernami postanowiła zbudować masowy rynek wodorowych samochodów dostawczych w Państwie Środka i zakłada spółkę joint venture United Fuel Cell System R&D (FCRD). Jej zadaniem będzie opracowanie ogniw paliwowych i układów napędowych do bezemisyjnych, wodorowych samochodów dostawczych na chiński rynek.
Ruszają badania nad wodorowymi samochodami użytkowymi
Nowa spółka R&D skupi się na rozwoju elektrycznych napędów na ogniwa paliwowe do pojazdów użytkowych. Udziałowcami United Fuel Cell System R&D są Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec.
Toyota i SinoHytec wniosą do tej współpracy doświadczenie w rozwoju napędów wodorowych oraz technologie ogniw paliwowych. Pozostali udziałowcy to producenci samochodów dostawczych, dysponujący dużą wiedzą w zakresie projektowania i produkcji tych pojazdów oraz znajomością rynku. Wspólnie za pośrednictwem spółki FCRD skupią się na opracowaniu atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów elektrycznych aut dostawczych zasilanych wodorem.
„FCRD ma ogromne znaczenie dla globalnej strategii wodorowej Toyoty. W żadnym innym kraju motoryzacja wodorowa nie rozwija się tak szybko jak w Chinach. Jestem przekonany, że wspólnie z naszymi partnerami możemy zwiększyć wykorzystanie samochodów na ogniwa paliwowe w tym kraju. Jak już wielokrotnie podkreślałem, w promowaniu zelektryfikowanych samochodów bardzo ważna jest współpraca z partnerami. Dzięki kooperacji z ważnymi producentami pojazdów użytkowych oraz z dysponującą znacznymi możliwościami technologicznymi firmą SinoHytec stworzymy fundamenty masowego rynku FCV w Chinach” – zapewnił Shigeki Terashi, wiceprezydent i COO Toyota Motor Corporation.
Toyota wspiera rozwój wodorowej motoryzacji w Chinach
Współpraca Toyoty i jej partnerów wpisuje się w chińską politykę rozwijania czystego transportu, a także w długofalową strategię Toyota Environmental Challenge 2050, której celem jest wyeliminowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko do 2050 roku.
„Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę” – dodał Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.
United Fuel Cell System R&D skupi się na opracowaniu planów produktowych oraz jednej podstawowej struktury, na której zostanie oparta seria zunifikowanych komponentów, np. modułów ogniw paliwowych czy jednostek sterujących. Takie podejście, które już raz zaowocowało sukcesem w postaci architektury TNGA (Toyota New Global Architecture), skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Chodzi o to, by wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych. Szerokie stosowanie aut na ogniwa paliwowe pozwoli obniżyć emisję CO2 i ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w miastach.
Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65% udziałów, 15% spółki będzie należało do SinoHytec i po 5% do pozostałych partnerów. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.
Chiny inwestują w motoryzację wodorową
Rynek samochodów wodorowych rośnie w Chinach w tempie niespotykanym gdziekolwiek na świecie. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów użytkowych. Jest to efekt rządowej strategii Technology Roadmap for Energy-Saving and New Energy Vehicles ogłoszonej w Chinach w 2016 roku. Toyotę oraz jej partnerów łączy przekonanie, że masowy rynek samochodów wodorowych powstanie dzięki skoordynowanym działaniom całej branży i nie wystarczą tutaj indywidualne działania poszczególnych firm.
„Chiny to jeden z najszybciej rozwijających się rynków FCEV. Nowa firma R&D stanie się platformą dla wspólnych badań i prac rozwojowych, w której zostaną połączone mocne strony każdego z partnerów – zaawansowana technologia ogniw paliwowych Toyoty, ogromny potencjał SinoHytec w integracji systemów oraz gruntowna znajomość chińskiego rynku motoryzacyjnego i doświadczenie w produkcji wszystkich czterech chińskich koncernów motoryzacyjnych. Jesteśmy przekonani, że w nadchodzących latach uda się zbudować gospodarkę opartą na wodorze i przyspieszyć bezemisyjną rewolucję w Chinach i na całym świecie” – powiedział Zhang Xiyong, dyrektor generalny BAIC GROUP.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.