TomTom wybiera Eco-Movement
TomTom (TOM2) ogłosił dziś zawarcie umowy z Eco-Movement, wiodącą platformą danych dotyczących punktów ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w Europie. Pakiet EV oraz interfejsy API Maps TomTom zostały teraz wzbogacone o wysokiej jakości informacje o ładowaniu, dostarczane przez Eco-Movement w czasie rzeczywistym, zapewniając kierowcom i menedżerom flot pojazdów elektrycznych dokładne informacje o punktach użyteczności publicznej (POI) szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Kierowcy pojazdów wyposażonych w usługę TomTom EV charging points będą mogli korzystać z licznych udogodnień, w tym szczegółowych adresów, pomocnych informacji o godzinach otwarcia, prędkości ładowania, akceptowanych kartach i abonamentach, a także dostępności punktów ładowania w czasie rzeczywistym.
„Nasza umowa z Eco-Movement zapewni kierowcom pojazdów elektrycznych korzystających z pakietu EV TomTom bezproblemową nawigację. Od zoptymalizowanych tras po odpowiednie, dostępne i działające punkty ładowania, które są zgodne z potrzebami kierowcy - TomTom zawsze pomaga zwiększyć komfort jazdy”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Dzięki rosnącej liczbie łatwych w użyciu rozwiązań nawigacyjnych dla pojazdów elektrycznych, wiodącemu na świecie zasięgowi punktów ładowania oraz ultraszybkim danym o dostępności w czasie rzeczywistym, TomTom realizuje działania z zakresu e-mobilności na rzecz bezemisyjnej przyszłości”.
Wysokiej jakości usługa wyznaczania punktów użyteczności publicznej (POI) od TomTom dodatkowo ulepszy wrażenia z jazdy. Najnowsza technologia TomTom EV Routing and Range wykorzystuje szeroki katalog czynników, aby zaplanować najlepszą trasę, precyzyjnie przewidzieć zasięg i obliczyć wiarygodny szacowany czas przybycia. Kryteria te biorą pod uwagę aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także informacje o ruchu drogowym i punktach ładowania.
Punkty POI dla pojazdów elektrycznych są udostępniane deweloperom za pośrednictwem interfejsów API Maps TomTom. Umowa z Eco-Movement zwiększa zakres rozwiązań, jakie deweloperzy mogą proponować firmom posiadającym floty pojazdów elektrycznych. Użytkownicy będą mogli znaleźć wszystkie EV POI za pośrednictwem Search API. Interfejs API Extended Routing, który zapewnia funkcję Long Distance EV Routing, uwzględnia natomiast wszystkie dostępne na trasie możliwości ładowania.
„Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z firmą TomTom i zapewnić jeszcze większej liczbie kierowców dostęp do naszych bezcennych informacji o stacjach ładowania”, powiedział Roderick van den Berg, CEO w Eco-Movement. „W Eco-Movement wyobrażamy sobie świat, w którym samochody elektryczne są standardem, a ładowanie przebiega sprawnie i wydajnie. Naszą misją jest dostarczanie najlepszych i najbardziej istotnych informacji o punktach ładowania dla kierowców samochodów elektrycznych i ekosystemu EV”.
Kierowcy mogą również znaleźć dostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych w aplikacji TomTom GO Navigation (dostępnej do pobrania w Google Play, App Store i Huawei AppGallery) oraz w najnowszej nawigacji TomTom GO Discover.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.