TomTom współpracuje z Hubject
TomTom (TOM2), wiodący, niezależny specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś przedłużenie współpracy z Hubject, specjalistą ds. rozwiązań cyfrowych w dziedzinie e-mobilności. Hubject stworzył największą na świecie platformę dla dostawców usług ładowania pojazdów elektrycznych. Pakiet EV oraz interfejsy API Maps TomTom będą teraz wzbogacone o informacje dotyczące lokalizacji punktów ładowania, typów złączy oraz, co ważne, ich dostępności, co pomoże kierowcom i menedżerom flot pojazdów elektrycznych oszczędzać czas i unikać stresu.
„Firma TomTom nieustannie udoskonala mapy i usługi dla pojazdów elektrycznych, eliminując bariery utrudniające korzystanie z tego typu samochodów, dążąc w ten sposób do realizacji swojej wizji świata wolnego od emisji,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Umowa z firmą Hubject oznacza, że nawigacja TomTom oferuje kierowcom pojazdów elektrycznych dostęp do największej w branży liczby punktów ładowania, dzięki czemu mogą oni być spokojni o zasięg swojego pojazdu oraz o to, gdzie mogą go naładować”.
Dzięki tej umowie łączna, globalna liczba punktów ładowania na mapach TomTom wynosi prawie 450 tys. Ponad 175 tys. z tych punktów dostarcza kierowcom informacji o aktualnej dostępności za pośrednictwem usługi TomTom EV charging points.
Wysokiej jakości usługa wyznaczania punktów użyteczności publicznej (POI) od TomTom dodatkowo ulepszy wrażenia z jazdy. Najnowsza technologia TomTom EV Routing and Range wykorzystuje szeroki katalog czynników, aby zaplanować najlepszą trasę, precyzyjnie przewidzieć zasięg i obliczyć wiarygodny szacowany czas przybycia. Kryteria te biorą pod uwagę aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także informacje o ruchu drogowym i punktach ładowania.
Punkty POI dla pojazdów elektrycznych są udostępniane deweloperom za pośrednictwem interfejsów API Maps TomTom. Umowa z Hubject zwiększa zakres rozwiązań, jakie deweloperzy mogą proponować firmom posiadającym floty pojazdów elektrycznych. Użytkownicy będą mogli znaleźć wszystkie EV POI za pośrednictwem Search API. Interfejs API Extended Routing, który zapewnia funkcję Long Distance EV Routing, uwzględnia natomiast wszystkie dostępne na trasie możliwości ładowania.
„Cieszymy się z nawiązania współpracy z firmą TomTom, dzięki której informacje o największych na świecie platformach EV będą dostępne dla jeszcze większej liczby kierowców pojazdów elektrycznych,” powiedział Christian Hahn, CEO Hubject. „Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z podobnie myślącą firmą, skoncentrowaną na dostarczaniu rozwiązań, które pozwolą przezwyciężyć wyzwania związane z popularyzacją pojazdów elektrycznych”.
Kierowcy mogą również znaleźć dostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych w aplikacji TomTom GO Navigation (dostępnej do pobrania w Google Play, App Store i Huawei AppGallery) oraz w najnowszej nawigacji TomTom GO Discover.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.