TomTom współpracuje z Hubject
TomTom (TOM2), wiodący, niezależny specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś przedłużenie współpracy z Hubject, specjalistą ds. rozwiązań cyfrowych w dziedzinie e-mobilności. Hubject stworzył największą na świecie platformę dla dostawców usług ładowania pojazdów elektrycznych. Pakiet EV oraz interfejsy API Maps TomTom będą teraz wzbogacone o informacje dotyczące lokalizacji punktów ładowania, typów złączy oraz, co ważne, ich dostępności, co pomoże kierowcom i menedżerom flot pojazdów elektrycznych oszczędzać czas i unikać stresu.
„Firma TomTom nieustannie udoskonala mapy i usługi dla pojazdów elektrycznych, eliminując bariery utrudniające korzystanie z tego typu samochodów, dążąc w ten sposób do realizacji swojej wizji świata wolnego od emisji,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Umowa z firmą Hubject oznacza, że nawigacja TomTom oferuje kierowcom pojazdów elektrycznych dostęp do największej w branży liczby punktów ładowania, dzięki czemu mogą oni być spokojni o zasięg swojego pojazdu oraz o to, gdzie mogą go naładować”.
Dzięki tej umowie łączna, globalna liczba punktów ładowania na mapach TomTom wynosi prawie 450 tys. Ponad 175 tys. z tych punktów dostarcza kierowcom informacji o aktualnej dostępności za pośrednictwem usługi TomTom EV charging points.
Wysokiej jakości usługa wyznaczania punktów użyteczności publicznej (POI) od TomTom dodatkowo ulepszy wrażenia z jazdy. Najnowsza technologia TomTom EV Routing and Range wykorzystuje szeroki katalog czynników, aby zaplanować najlepszą trasę, precyzyjnie przewidzieć zasięg i obliczyć wiarygodny szacowany czas przybycia. Kryteria te biorą pod uwagę aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także informacje o ruchu drogowym i punktach ładowania.
Punkty POI dla pojazdów elektrycznych są udostępniane deweloperom za pośrednictwem interfejsów API Maps TomTom. Umowa z Hubject zwiększa zakres rozwiązań, jakie deweloperzy mogą proponować firmom posiadającym floty pojazdów elektrycznych. Użytkownicy będą mogli znaleźć wszystkie EV POI za pośrednictwem Search API. Interfejs API Extended Routing, który zapewnia funkcję Long Distance EV Routing, uwzględnia natomiast wszystkie dostępne na trasie możliwości ładowania.
„Cieszymy się z nawiązania współpracy z firmą TomTom, dzięki której informacje o największych na świecie platformach EV będą dostępne dla jeszcze większej liczby kierowców pojazdów elektrycznych,” powiedział Christian Hahn, CEO Hubject. „Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z podobnie myślącą firmą, skoncentrowaną na dostarczaniu rozwiązań, które pozwolą przezwyciężyć wyzwania związane z popularyzacją pojazdów elektrycznych”.
Kierowcy mogą również znaleźć dostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych w aplikacji TomTom GO Navigation (dostępnej do pobrania w Google Play, App Store i Huawei AppGallery) oraz w najnowszej nawigacji TomTom GO Discover.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.