TomTom wprowadza na rynek Virtual Horizon
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił uruchomienie TomTom Virtual Horizon. Jest to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie od jednego dostawcy, które pomoże producentom samochodów spełnić wymagania dotyczące inteligentnego wspomagania prędkości (ISA), upraszczając rozwój i przyspieszając wejście na rynek.
Systemy ISA informują i zachęcają kierowców do wolniejszej jazdy po przekroczeniu dozwolonej prędkości. Przepisy, przyjęte przez Komisję Europejską (KE) pod koniec maja br. nakazują, aby wszystkie nowo homologowane modele pojazdów osobowych i użytkowych sprzedawane w Unii Europejskiej były wyposażone w system ISA do lipca 2022 r. Do lipca 2024 r. wszystkie nowe pojazdy osobowe i użytkowe sprzedawane w UE będą musiały być wyposażone w system ISA. Podobne przepisy dotyczące ISA rozważane są w Izraelu, Islandii, Norwegii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Nowe wymogi w zakresie bezpieczeństwa są efektem badań, które wykazały, że rozwiązania techniczne pomagające kierowcom w zmniejszeniu prędkości jazdy mają ogromny wpływ na ograniczenie liczby wypadków i obrażeń z nimi związanych.
Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej, wszystkie systemy będą wymagały bardzo dokładnych informacji o znakach ograniczenia prędkości w całej Unii Europejskiej. Jak zauważa KE, „systemy wykorzystujące połączenie systemu kamer, globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) i aktualnych map cyfrowych są uważane za najnowocześniejsze, o największej wydajności i niezawodności w świecie rzeczywistym".
„Aby spełnić wymagania ISA, producenci samochodów potrzebują aktualnych i dokładnych danych mapowych dostarczanych do funkcji ISA w sposób łatwy do zintegrowania. TomTom oferuje im kompleksową usługę - TomTom Virtual Horizon, czyli kompletne i ekonomiczne rozwiązanie oparte na mapach z najdokładniejszymi danymi o ograniczeniach prędkości,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „TomTom Virtual Horizon ułatwi producentom samochodów spełnienie wszelkich nowych wymogów ISA, ale co najważniejsze, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach”.
TomTom Virtual Horizon oferuje producentom samochodów kompleksowe rozwiązanie obejmujące precyzyjne pozycjonowanie, inteligentne przewidywanie trasy oraz usługi horyzontalne, które mogą być zgodne ze standardowymi protokołami branżowymi. Oprogramowanie jest oparte na zaufanych mapach firmy TomTom dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które zasilają miliony zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie.
TomTom Virtual Horizon obsługuje wszystkie atrybuty drogowe mapy TomTom ADAS, w tym ograniczenia prędkości, znaki drogowe, informacje o nachyleniach, łukach, pasach ruchu i sygnalizacji świetlnej, umożliwiając wdrożenie funkcji L0-L2 ADAS, ale można go również elastycznie zoptymalizować pod kątem zgodności z ISA wyłącznie w zakresie ograniczeń prędkości. Oprogramowanie jest dostarczane w formacie danych preferowanym przez producentów samochodów, co ułatwia jego wdrożenie. Wykorzystuje ono łączność internetową, jeśli jest dostępna, lub działa w trybie offline, minimalizując koszty sprzętu pokładowego.
Z technologii TomTom korzysta już wiele marek i modeli samochodów na całym świecie.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.