TomTom wprowadza na rynek Virtual Horizon
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił uruchomienie TomTom Virtual Horizon. Jest to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie od jednego dostawcy, które pomoże producentom samochodów spełnić wymagania dotyczące inteligentnego wspomagania prędkości (ISA), upraszczając rozwój i przyspieszając wejście na rynek.
Systemy ISA informują i zachęcają kierowców do wolniejszej jazdy po przekroczeniu dozwolonej prędkości. Przepisy, przyjęte przez Komisję Europejską (KE) pod koniec maja br. nakazują, aby wszystkie nowo homologowane modele pojazdów osobowych i użytkowych sprzedawane w Unii Europejskiej były wyposażone w system ISA do lipca 2022 r. Do lipca 2024 r. wszystkie nowe pojazdy osobowe i użytkowe sprzedawane w UE będą musiały być wyposażone w system ISA. Podobne przepisy dotyczące ISA rozważane są w Izraelu, Islandii, Norwegii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Nowe wymogi w zakresie bezpieczeństwa są efektem badań, które wykazały, że rozwiązania techniczne pomagające kierowcom w zmniejszeniu prędkości jazdy mają ogromny wpływ na ograniczenie liczby wypadków i obrażeń z nimi związanych.
Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej, wszystkie systemy będą wymagały bardzo dokładnych informacji o znakach ograniczenia prędkości w całej Unii Europejskiej. Jak zauważa KE, „systemy wykorzystujące połączenie systemu kamer, globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) i aktualnych map cyfrowych są uważane za najnowocześniejsze, o największej wydajności i niezawodności w świecie rzeczywistym".
„Aby spełnić wymagania ISA, producenci samochodów potrzebują aktualnych i dokładnych danych mapowych dostarczanych do funkcji ISA w sposób łatwy do zintegrowania. TomTom oferuje im kompleksową usługę - TomTom Virtual Horizon, czyli kompletne i ekonomiczne rozwiązanie oparte na mapach z najdokładniejszymi danymi o ograniczeniach prędkości,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „TomTom Virtual Horizon ułatwi producentom samochodów spełnienie wszelkich nowych wymogów ISA, ale co najważniejsze, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach”.
TomTom Virtual Horizon oferuje producentom samochodów kompleksowe rozwiązanie obejmujące precyzyjne pozycjonowanie, inteligentne przewidywanie trasy oraz usługi horyzontalne, które mogą być zgodne ze standardowymi protokołami branżowymi. Oprogramowanie jest oparte na zaufanych mapach firmy TomTom dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które zasilają miliony zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie.
TomTom Virtual Horizon obsługuje wszystkie atrybuty drogowe mapy TomTom ADAS, w tym ograniczenia prędkości, znaki drogowe, informacje o nachyleniach, łukach, pasach ruchu i sygnalizacji świetlnej, umożliwiając wdrożenie funkcji L0-L2 ADAS, ale można go również elastycznie zoptymalizować pod kątem zgodności z ISA wyłącznie w zakresie ograniczeń prędkości. Oprogramowanie jest dostarczane w formacie danych preferowanym przez producentów samochodów, co ułatwia jego wdrożenie. Wykorzystuje ono łączność internetową, jeśli jest dostępna, lub działa w trybie offline, minimalizując koszty sprzętu pokładowego.
Z technologii TomTom korzysta już wiele marek i modeli samochodów na całym świecie.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.