TomTom uruchamia RoadCheck
TomTom (TOM2), wiodący specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś uruchomienie TomTom RoadCheck, pionierskiego produktu dla pojazdów zautomatyzowanych, który pozwala producentom samochodów decydować o tym, w jakich miejscach aktywacja funkcji automatycznej jazdy pojazdów będzie bezpieczna dla kierowców.
Bezpieczna jazda automatyczna nie zawsze jest możliwa - w okresach niesprzyjającej pogody, w tunelach oraz w zmiennych warunkach, np. podczas robót drogowych. Dzięki RoadCheck producenci samochodów mogą korzystać z danych map w wysokiej rozdzielczości (HD) firmy TomTom, aby zdefiniować system ODD (ang. Operational Design Domain) do funkcji zautomatyzowanej jazdy pojazdów. Umożliwia to im zarządzanie obszarami, w których te funkcje mogą być bezpiecznie wykorzystywane.
Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom, powiedział: „Dzięki umożliwieniu producentom samochodów kontrolowania, gdzie można aktywować automatyczne funkcje jazdy, firma TomTom odpowiada na kluczowe wyzwanie branży, które zostało podkreślone przez naszych partnerów i klientów. TomTom RoadCheck - pierwsza taka technologia w branży - sprawi, że bezpieczna, autonomiczna jazda szybciej stanie się rzeczywistością”.
Oferta firmy TomTom w zakresie automatyzacji pojazdów obejmuje teraz TomTom HD Map, TomTom ADAS Map, usługę dotyczącą zagrożeń, TomTom AutoStream, TomTom Vehicle Horizon i TomTom RoadCheck.
„Dzięki wprowadzeniu systemu TomTom RoadCheck, jako pierwsi zaoferowaliśmy producentom samochodów kompletną usługę mapowania dla bezpiecznej, zautomatyzowanej jazdy”, dodał Willem Strijbosch.
TomTom RoadCheck zostanie wdrożony w 2021 r. w modelu produkcyjnym przez wiodącego, światowego producenta samochodów, na początku w Stanach Zjednoczonych.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.