TomTom uruchamia RoadCheck
TomTom (TOM2), wiodący specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś uruchomienie TomTom RoadCheck, pionierskiego produktu dla pojazdów zautomatyzowanych, który pozwala producentom samochodów decydować o tym, w jakich miejscach aktywacja funkcji automatycznej jazdy pojazdów będzie bezpieczna dla kierowców.
Bezpieczna jazda automatyczna nie zawsze jest możliwa - w okresach niesprzyjającej pogody, w tunelach oraz w zmiennych warunkach, np. podczas robót drogowych. Dzięki RoadCheck producenci samochodów mogą korzystać z danych map w wysokiej rozdzielczości (HD) firmy TomTom, aby zdefiniować system ODD (ang. Operational Design Domain) do funkcji zautomatyzowanej jazdy pojazdów. Umożliwia to im zarządzanie obszarami, w których te funkcje mogą być bezpiecznie wykorzystywane.
Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom, powiedział: „Dzięki umożliwieniu producentom samochodów kontrolowania, gdzie można aktywować automatyczne funkcje jazdy, firma TomTom odpowiada na kluczowe wyzwanie branży, które zostało podkreślone przez naszych partnerów i klientów. TomTom RoadCheck - pierwsza taka technologia w branży - sprawi, że bezpieczna, autonomiczna jazda szybciej stanie się rzeczywistością”.
Oferta firmy TomTom w zakresie automatyzacji pojazdów obejmuje teraz TomTom HD Map, TomTom ADAS Map, usługę dotyczącą zagrożeń, TomTom AutoStream, TomTom Vehicle Horizon i TomTom RoadCheck.
„Dzięki wprowadzeniu systemu TomTom RoadCheck, jako pierwsi zaoferowaliśmy producentom samochodów kompletną usługę mapowania dla bezpiecznej, zautomatyzowanej jazdy”, dodał Willem Strijbosch.
TomTom RoadCheck zostanie wdrożony w 2021 r. w modelu produkcyjnym przez wiodącego, światowego producenta samochodów, na początku w Stanach Zjednoczonych.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.