TomTom uruchamia RoadCheck
TomTom (TOM2), wiodący specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś uruchomienie TomTom RoadCheck, pionierskiego produktu dla pojazdów zautomatyzowanych, który pozwala producentom samochodów decydować o tym, w jakich miejscach aktywacja funkcji automatycznej jazdy pojazdów będzie bezpieczna dla kierowców.
Bezpieczna jazda automatyczna nie zawsze jest możliwa - w okresach niesprzyjającej pogody, w tunelach oraz w zmiennych warunkach, np. podczas robót drogowych. Dzięki RoadCheck producenci samochodów mogą korzystać z danych map w wysokiej rozdzielczości (HD) firmy TomTom, aby zdefiniować system ODD (ang. Operational Design Domain) do funkcji zautomatyzowanej jazdy pojazdów. Umożliwia to im zarządzanie obszarami, w których te funkcje mogą być bezpiecznie wykorzystywane.
Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom, powiedział: „Dzięki umożliwieniu producentom samochodów kontrolowania, gdzie można aktywować automatyczne funkcje jazdy, firma TomTom odpowiada na kluczowe wyzwanie branży, które zostało podkreślone przez naszych partnerów i klientów. TomTom RoadCheck - pierwsza taka technologia w branży - sprawi, że bezpieczna, autonomiczna jazda szybciej stanie się rzeczywistością”.
Oferta firmy TomTom w zakresie automatyzacji pojazdów obejmuje teraz TomTom HD Map, TomTom ADAS Map, usługę dotyczącą zagrożeń, TomTom AutoStream, TomTom Vehicle Horizon i TomTom RoadCheck.
„Dzięki wprowadzeniu systemu TomTom RoadCheck, jako pierwsi zaoferowaliśmy producentom samochodów kompletną usługę mapowania dla bezpiecznej, zautomatyzowanej jazdy”, dodał Willem Strijbosch.
TomTom RoadCheck zostanie wdrożony w 2021 r. w modelu produkcyjnym przez wiodącego, światowego producenta samochodów, na początku w Stanach Zjednoczonych.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.