TomTom przedstawia rozszerzony pakiet technologii EV
Firma TomTom (TOM2) zwiększa swoje zaangażowanie na rzecz czystszego świata poprzez przyspieszenie rewolucji w obszarze pojazdów elektrycznych, we współpracy z partnerami i innowacyjną technologią. Holenderska marka zaprezentowała szereg ulepszeń w swoim pakiecie dla pojazdów elektrycznych (EV), w tym unowocześnione funkcje zasięgu i wyznaczania tras oraz wiodące w branży dane dotyczące punktów ładowania. Jest to następstwem niedawnych zapowiedzi współpracy z firmami Hubject i Eco-Movement, która ma na celu poprawę wrażeń kierowców z jazdy pojazdami elektrycznymi. Nowa funkcja TomTom Routing and Range będzie dostępna w wybranych modelach elektrycznych klientów TomTom jeszcze w tym roku za pośrednictwem bezprzewodowej aktualizacji (eng. over-the-air). Funkcja ta zostanie szerzej udostępniona wraz z wprowadzeniem opartej na chmurze nawigacji TomTom Navigation for Automotive.
„Jeśli chcemy przyszłości z czystszym powietrzem, musimy napędzać rewolucję pojazdów elektrycznych od samego początku. Oznacza to zmniejszenie przeszkód utrudniających wybór tych samochodów i przyjęcie postawy 360°, która odróżnia nas od konkurencji”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Nie jest zaskoczeniem, że nasz bogaty pakiet zintegrowanych technologii lokalizacyjnych dla pojazdów elektrycznych jest wybierany przez wiodących producentów samochodów, aby napędzać tę rewolucję”.
Przewidywanie zasięgu pojazdów elektrycznych uwzględnia aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także dane historyczne i dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Podczas gdy prognozy zasięgu wielu modeli elektrycznych znacznie się wahają, zawyżając, a następnie zaniżając zasięg o ponad 30%, TomTom, wspólnie z OEM, zademonstrowali jednocyfrową dokładność zasięgu dla podróży na odległość co najmniej 180 km. Ta niezwykle precyzyjna prognoza przedstawiona na mapie TomTom sprawi, że kierowcy będą wiedzieć, jak daleko dojedzie ich pojazd.
Pełne naładowanie nie zawsze wystarcza na długą podróż. Uzyskanie informacji na temat tego kiedy, gdzie i jak długo ładować, może okazać się niełatwym zadaniem. Dlatego TomTom EV Routing automatycznie podaje kierowcom zoptymalizowane trasy w oparciu o zasięg i sposób ładowania pojazdu, sytuację na drodze oraz pochodzące z wiodącej w branży bazy danych informacje o punktach ładowania w czasie rzeczywistym. Ładowanie zazwyczaj nie odbywa się w tym samym tempie, co oznacza, że kilka krótszych postojów może okazać się lepszym rozwiązaniem. Wyznaczanie tras dla aut elektrycznych zapewnia kierowcom bezproblemowe, błyskawiczne przeliczenie trasy, która umożliwia najszybsze dotarcie do miejsca docelowego.
TomTom Navigation for Automotive to najnowsza usługa nawigacyjna firmy TomTom. Jest to rozwiązanie hybrydowe, które oferuje lepszą integrację z pojazdami niż kiedykolwiek wcześniej. W przypadku pojazdów elektrycznych usługa ta przynosi korzyści w postaci obsługi takich funkcji, jak wstępne przygotowanie akumulatora z informacjami o zbliżającym się ładowaniu. Dzięki temu można uzyskać jego optymalne działanie w trybie szybkiego ładowania, co skraca czas oczekiwania na ładowarkę, wydłuża żywotność akumulatora i obniża całkowity koszt posiadania.
Podobnie jak w przypadku systemu TomTom Navigation for Automotive, pakiet EV firmy TomTom jest dostępny w postaci łatwych w użyciu interfejsów API do prostej integracji z aplikacjami towarzyszącymi i stronami internetowymi, umożliwiając producentom OEM i partnerom z branży e-mobilności tworzenie spójnych rozwiązań, w ramach własnej marki.
Kierowcy mogą również znaleźć dostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych w aplikacji TomTom GO Navigation (dostępnej do pobrania w Google Play, App Store i Huawei AppGallery) oraz w najnowszej nawigacji TomTom GO Discover.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.