TomTom przedstawia rozszerzony pakiet technologii EV
Firma TomTom (TOM2) zwiększa swoje zaangażowanie na rzecz czystszego świata poprzez przyspieszenie rewolucji w obszarze pojazdów elektrycznych, we współpracy z partnerami i innowacyjną technologią. Holenderska marka zaprezentowała szereg ulepszeń w swoim pakiecie dla pojazdów elektrycznych (EV), w tym unowocześnione funkcje zasięgu i wyznaczania tras oraz wiodące w branży dane dotyczące punktów ładowania. Jest to następstwem niedawnych zapowiedzi współpracy z firmami Hubject i Eco-Movement, która ma na celu poprawę wrażeń kierowców z jazdy pojazdami elektrycznymi. Nowa funkcja TomTom Routing and Range będzie dostępna w wybranych modelach elektrycznych klientów TomTom jeszcze w tym roku za pośrednictwem bezprzewodowej aktualizacji (eng. over-the-air). Funkcja ta zostanie szerzej udostępniona wraz z wprowadzeniem opartej na chmurze nawigacji TomTom Navigation for Automotive.
„Jeśli chcemy przyszłości z czystszym powietrzem, musimy napędzać rewolucję pojazdów elektrycznych od samego początku. Oznacza to zmniejszenie przeszkód utrudniających wybór tych samochodów i przyjęcie postawy 360°, która odróżnia nas od konkurencji”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Nie jest zaskoczeniem, że nasz bogaty pakiet zintegrowanych technologii lokalizacyjnych dla pojazdów elektrycznych jest wybierany przez wiodących producentów samochodów, aby napędzać tę rewolucję”.
Przewidywanie zasięgu pojazdów elektrycznych uwzględnia aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także dane historyczne i dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Podczas gdy prognozy zasięgu wielu modeli elektrycznych znacznie się wahają, zawyżając, a następnie zaniżając zasięg o ponad 30%, TomTom, wspólnie z OEM, zademonstrowali jednocyfrową dokładność zasięgu dla podróży na odległość co najmniej 180 km. Ta niezwykle precyzyjna prognoza przedstawiona na mapie TomTom sprawi, że kierowcy będą wiedzieć, jak daleko dojedzie ich pojazd.
Pełne naładowanie nie zawsze wystarcza na długą podróż. Uzyskanie informacji na temat tego kiedy, gdzie i jak długo ładować, może okazać się niełatwym zadaniem. Dlatego TomTom EV Routing automatycznie podaje kierowcom zoptymalizowane trasy w oparciu o zasięg i sposób ładowania pojazdu, sytuację na drodze oraz pochodzące z wiodącej w branży bazy danych informacje o punktach ładowania w czasie rzeczywistym. Ładowanie zazwyczaj nie odbywa się w tym samym tempie, co oznacza, że kilka krótszych postojów może okazać się lepszym rozwiązaniem. Wyznaczanie tras dla aut elektrycznych zapewnia kierowcom bezproblemowe, błyskawiczne przeliczenie trasy, która umożliwia najszybsze dotarcie do miejsca docelowego.
TomTom Navigation for Automotive to najnowsza usługa nawigacyjna firmy TomTom. Jest to rozwiązanie hybrydowe, które oferuje lepszą integrację z pojazdami niż kiedykolwiek wcześniej. W przypadku pojazdów elektrycznych usługa ta przynosi korzyści w postaci obsługi takich funkcji, jak wstępne przygotowanie akumulatora z informacjami o zbliżającym się ładowaniu. Dzięki temu można uzyskać jego optymalne działanie w trybie szybkiego ładowania, co skraca czas oczekiwania na ładowarkę, wydłuża żywotność akumulatora i obniża całkowity koszt posiadania.
Podobnie jak w przypadku systemu TomTom Navigation for Automotive, pakiet EV firmy TomTom jest dostępny w postaci łatwych w użyciu interfejsów API do prostej integracji z aplikacjami towarzyszącymi i stronami internetowymi, umożliwiając producentom OEM i partnerom z branży e-mobilności tworzenie spójnych rozwiązań, w ramach własnej marki.
Kierowcy mogą również znaleźć dostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych w aplikacji TomTom GO Navigation (dostępnej do pobrania w Google Play, App Store i Huawei AppGallery) oraz w najnowszej nawigacji TomTom GO Discover.
Mio MiVue C590 – doskonała jakość nagrań w super cenie
Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.