TomTom prezentuje nawigację opartą na chmurze
TomTom (TOM2), wiodący, niezależny specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wprowadzenie na rynek TomTom Navigation for Automotive, hybrydowego rozwiązania nawigacyjnego opartego na chmurze, opracowanego dla branży motoryzacyjnej.
Nawigacja TomTom jest popularna wśród producentów samochodów jak żadna inna. Jej najnowsza wersja jest oparta na chmurze i umożliwia korzystanie z superszybkich i aktualnych funkcji wyznaczania i wyszukiwania tras oraz dokładnych map, a jednocześnie oferuje w pełni funkcjonalny tryb offline. Gdy nie można pobrać danych w czasie rzeczywistym, rozwiązanie przełącza się na swoje oprogramowanie pokładowe i mapy, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach.
„Dzięki dostarczaniu danych w chmurze w sercu nowej nawigacji TomTom Navigation for Automotive połączyliśmy bezpieczeństwo i wygodę systemu montowanego w desce rozdzielczej z zawsze aktualną i superszybką aplikacją na smartfona,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive.
Kierowcy będą mogli korzystać z nowego interfejsu użytkownika, zaprojektowanego zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i łatwości obsługi. Intuicyjny interfejs może być wyświetlany na konsoli środkowej, panelu przyrządów, wyświetlaczu head-up (HUD) i ekranach pasażera w różnych rozmiarach i proporcjach. Takie zintegrowane podejście oznacza, że ważne informacje, takie jak instrukcje nawigacyjne dotyczące zakrętów i pasa ruchu, a także ostrzeżenia o ruchu drogowym i zagrożeniach, mogą być wyświetlane na ekranie HUD pojazdu lub na panelu przyrządów, zwiększając bezpieczeństwo i komfort kierowcy. Może on również korzystać z nawigacji TomTom za pośrednictwem łatwej w obsłudze pomocy głosowej - Amazon Alexa, Cerence lub Houndify.
Nawigacja nowej generacji od TomTom może być zintegrowana z czujnikami pojazdu, dzięki czemu ma możliwość wyświetlania istotnych informacji związanych z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy oraz potrzebą tankowania lub ładowania samochodu. Dynamiczne mapowanie zasięgu pomaga kierowcom w jego wizualizacji - jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów elektrycznych. Jeśli zasięg jest niewystarczający, aby dojechać do wybranego celu, kierowca otrzymuje ostrzeżenie o konieczności znalezienia dostępnych miejsc ładowania oraz porównanie ich kosztów. Wybrany punkt jest następnie dodawany do trasy kierowcy.
Antoine Saucier dodał: „Nieustannie dążymy do zapewnienia bezpieczniejszych dróg, łatwiejszego prowadzenia pojazdów i czystszego powietrza. Nowa, w pełni wyposażona i wbudowana w system pojazdu nawigacja TomTom jest gotowa już dziś, aby wykorzystać możliwości zautomatyzowanych i elektrycznych samochodów przyszłości”.
Producenci samochodów mogą wdrożyć nową nawigację TomTom w sposób szybki i efektywny kosztowo. Technologię tę można łatwo zintegrować z dowolnym systemem multimedialnym w pojeździe, co udowodniło już wielu wiodących producentów. To adaptowalne rozwiązanie może współpracować z różnymi markami, liniami samochodowymi - podstawowymi, seryjnymi lub premium - oraz typami pojazdów, w dowolnym miejscu na świecie. Rozwiązanie jest oferowane jako jeden wstępnie zintegrowany pakiet i dostarczane za pośrednictwem łatwych w użyciu zestawów SDK i interfejsów API.
Rozwiązanie TomTom Navigation for Automotive będzie wdrażane w wielu markach i liniach samochodów przez wiodących producentów na całym świecie.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny
Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Ochrona środowiska
Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń

Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.