TomTom prezentuje nawigację opartą na chmurze
TomTom (TOM2), wiodący, niezależny specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wprowadzenie na rynek TomTom Navigation for Automotive, hybrydowego rozwiązania nawigacyjnego opartego na chmurze, opracowanego dla branży motoryzacyjnej.
Nawigacja TomTom jest popularna wśród producentów samochodów jak żadna inna. Jej najnowsza wersja jest oparta na chmurze i umożliwia korzystanie z superszybkich i aktualnych funkcji wyznaczania i wyszukiwania tras oraz dokładnych map, a jednocześnie oferuje w pełni funkcjonalny tryb offline. Gdy nie można pobrać danych w czasie rzeczywistym, rozwiązanie przełącza się na swoje oprogramowanie pokładowe i mapy, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach.
„Dzięki dostarczaniu danych w chmurze w sercu nowej nawigacji TomTom Navigation for Automotive połączyliśmy bezpieczeństwo i wygodę systemu montowanego w desce rozdzielczej z zawsze aktualną i superszybką aplikacją na smartfona,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive.
Kierowcy będą mogli korzystać z nowego interfejsu użytkownika, zaprojektowanego zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i łatwości obsługi. Intuicyjny interfejs może być wyświetlany na konsoli środkowej, panelu przyrządów, wyświetlaczu head-up (HUD) i ekranach pasażera w różnych rozmiarach i proporcjach. Takie zintegrowane podejście oznacza, że ważne informacje, takie jak instrukcje nawigacyjne dotyczące zakrętów i pasa ruchu, a także ostrzeżenia o ruchu drogowym i zagrożeniach, mogą być wyświetlane na ekranie HUD pojazdu lub na panelu przyrządów, zwiększając bezpieczeństwo i komfort kierowcy. Może on również korzystać z nawigacji TomTom za pośrednictwem łatwej w obsłudze pomocy głosowej - Amazon Alexa, Cerence lub Houndify.
Nawigacja nowej generacji od TomTom może być zintegrowana z czujnikami pojazdu, dzięki czemu ma możliwość wyświetlania istotnych informacji związanych z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy oraz potrzebą tankowania lub ładowania samochodu. Dynamiczne mapowanie zasięgu pomaga kierowcom w jego wizualizacji - jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów elektrycznych. Jeśli zasięg jest niewystarczający, aby dojechać do wybranego celu, kierowca otrzymuje ostrzeżenie o konieczności znalezienia dostępnych miejsc ładowania oraz porównanie ich kosztów. Wybrany punkt jest następnie dodawany do trasy kierowcy.
Antoine Saucier dodał: „Nieustannie dążymy do zapewnienia bezpieczniejszych dróg, łatwiejszego prowadzenia pojazdów i czystszego powietrza. Nowa, w pełni wyposażona i wbudowana w system pojazdu nawigacja TomTom jest gotowa już dziś, aby wykorzystać możliwości zautomatyzowanych i elektrycznych samochodów przyszłości”.
Producenci samochodów mogą wdrożyć nową nawigację TomTom w sposób szybki i efektywny kosztowo. Technologię tę można łatwo zintegrować z dowolnym systemem multimedialnym w pojeździe, co udowodniło już wielu wiodących producentów. To adaptowalne rozwiązanie może współpracować z różnymi markami, liniami samochodowymi - podstawowymi, seryjnymi lub premium - oraz typami pojazdów, w dowolnym miejscu na świecie. Rozwiązanie jest oferowane jako jeden wstępnie zintegrowany pakiet i dostarczane za pośrednictwem łatwych w użyciu zestawów SDK i interfejsów API.
Rozwiązanie TomTom Navigation for Automotive będzie wdrażane w wielu markach i liniach samochodów przez wiodących producentów na całym świecie.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.