TomTom i Mitsubishi Electric pracują nad rozwojem zautomatyzowanej jazdy
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji i Mitsubishi Electric (TOKYO: 6503) ogłosiły dziś, że integrują swoje technologie, aby opracować nowe rozwiązania i rozwijać innowacje w obszarze zautomatyzowanej jazdy.
Dzięki tej współpracy, High Definition (HD) Map firmy TomTom zasilą Mitsubishi Electric High-Definition Locator, zapewniając bardzo dokładne dane wymagane do zautomatyzowanej jazdy. High-Definition Locator dostarczany przez Mitsubishi Electric, to wysoce precyzyjny system pozycjonowania pojazdów oparty na GPS, który wykorzystuje satelity quasi-zenith (QZSS), aby zapewnić najwyższą dokładność przez cały czas. W połączeniu z mapowaniem w wysokiej rozdzielczości, które zapewnia TomTom HD Map, system generuje dokładne informacje o pozycji pojazdu i dane drogowe o kluczowym znaczeniu dla zautomatyzowanej jazdy. Są to m.in. zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS).
TomTom przy tworzeniu map HD wykorzystuje wiele źródeł, w tym dane z sond GPS, przednich kamer oraz czujników pojazdów, aby umożliwić zautomatyzowanym systemom jazdy przewidywanie drogi. Technologia HD Map firmy TomTom, która jest już wykorzystywana w milionach pojazdów na drogach do autonomicznej jazdy o poziomach od 1 do 2 Plus, jest stale aktualizowana. Zapewnia bardzo szczegółową wizualizację drogi i umożliwia pojazdom autonomicznym precyzyjne określenie lokalizacji wszystkich elementów drogi, w tym linii środkowych pasów ruchu, znaków drogowych i innych obiektów, aby lepiej zrozumieć otoczenie.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z TomTom, ponieważ firma ta jest powszechnie uznawana za wiodącego dostawcę precyzyjnych i niezawodnych danych mapowych” – powiedział Michael Horani, Director of Advanced Development, Mitsubishi Electric Automotive America, Inc. „Dzięki tej współpracy pomagamy przyspieszyć innowacje w zakresie zautomatyzowanej jazdy i wykorzystujemy wiodące w branży, aktualne mapy w celu poprawy bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych”.
„Ponieważ kierowcy w coraz większym stopniu polegają na swoich samochodach, rola i zakres map cyfrowych muszą wykraczać poza nawigację zakręt po zakręcie i być tworzone specjalnie dla pojazdów autonomicznych” – powiedział Paul Hesen, VP Product Management, TomTom. „TomTom HD Map zostały zaprojektowane właśnie w tym celu. Nasze bardzo szczegółowe i dokładne mapy pomagają pojazdom zaplanować drogę i bezpiecznie podróżować po dowolnej trasie, dokonując wszelkich niezbędnych korekt, w tym zmiany pasów, zjazdów i włączania się do ruchu na autostradzie, umożliwiając dalszy rozwój autonomicznej jazdy od poziomu 2 Plus do poziomu 5”.
Informacje dla mediów:
Jeśli jesteś na targach CES, odwiedź nas w hali West W311&W312. Poproś o zaprezentowanie TomTom HD Map działającej na sprzęcie High-Definition Locator firmy Mitsubishi Electric i dowiedz się o innych projektach, nad którymi TomTom obecnie pracuje wraz ze swoimi partnerami.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Prawo
UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.