TomTom i Mitsubishi Electric pracują nad rozwojem zautomatyzowanej jazdy
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji i Mitsubishi Electric (TOKYO: 6503) ogłosiły dziś, że integrują swoje technologie, aby opracować nowe rozwiązania i rozwijać innowacje w obszarze zautomatyzowanej jazdy.
Dzięki tej współpracy, High Definition (HD) Map firmy TomTom zasilą Mitsubishi Electric High-Definition Locator, zapewniając bardzo dokładne dane wymagane do zautomatyzowanej jazdy. High-Definition Locator dostarczany przez Mitsubishi Electric, to wysoce precyzyjny system pozycjonowania pojazdów oparty na GPS, który wykorzystuje satelity quasi-zenith (QZSS), aby zapewnić najwyższą dokładność przez cały czas. W połączeniu z mapowaniem w wysokiej rozdzielczości, które zapewnia TomTom HD Map, system generuje dokładne informacje o pozycji pojazdu i dane drogowe o kluczowym znaczeniu dla zautomatyzowanej jazdy. Są to m.in. zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS).
TomTom przy tworzeniu map HD wykorzystuje wiele źródeł, w tym dane z sond GPS, przednich kamer oraz czujników pojazdów, aby umożliwić zautomatyzowanym systemom jazdy przewidywanie drogi. Technologia HD Map firmy TomTom, która jest już wykorzystywana w milionach pojazdów na drogach do autonomicznej jazdy o poziomach od 1 do 2 Plus, jest stale aktualizowana. Zapewnia bardzo szczegółową wizualizację drogi i umożliwia pojazdom autonomicznym precyzyjne określenie lokalizacji wszystkich elementów drogi, w tym linii środkowych pasów ruchu, znaków drogowych i innych obiektów, aby lepiej zrozumieć otoczenie.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z TomTom, ponieważ firma ta jest powszechnie uznawana za wiodącego dostawcę precyzyjnych i niezawodnych danych mapowych” – powiedział Michael Horani, Director of Advanced Development, Mitsubishi Electric Automotive America, Inc. „Dzięki tej współpracy pomagamy przyspieszyć innowacje w zakresie zautomatyzowanej jazdy i wykorzystujemy wiodące w branży, aktualne mapy w celu poprawy bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych”.
„Ponieważ kierowcy w coraz większym stopniu polegają na swoich samochodach, rola i zakres map cyfrowych muszą wykraczać poza nawigację zakręt po zakręcie i być tworzone specjalnie dla pojazdów autonomicznych” – powiedział Paul Hesen, VP Product Management, TomTom. „TomTom HD Map zostały zaprojektowane właśnie w tym celu. Nasze bardzo szczegółowe i dokładne mapy pomagają pojazdom zaplanować drogę i bezpiecznie podróżować po dowolnej trasie, dokonując wszelkich niezbędnych korekt, w tym zmiany pasów, zjazdów i włączania się do ruchu na autostradzie, umożliwiając dalszy rozwój autonomicznej jazdy od poziomu 2 Plus do poziomu 5”.
Informacje dla mediów:
Jeśli jesteś na targach CES, odwiedź nas w hali West W311&W312. Poproś o zaprezentowanie TomTom HD Map działającej na sprzęcie High-Definition Locator firmy Mitsubishi Electric i dowiedz się o innych projektach, nad którymi TomTom obecnie pracuje wraz ze swoimi partnerami.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Medycyna
Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.
Infrastruktura
Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.