Komunikaty PR

TomTom i Microsoft wprowadzają nowe rozwiązanie z zakresu AI

2023-12-19  |  10:30
Biuro prasowe

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wspólnie z firmą Microsoft, że wprowadza korzyści generatywnej sztucznej inteligencji (AI) do globalnego przemysłu motoryzacyjnego.

Wykorzystując rozwój Microsoftu w obszarze AI, TomTom opracował w pełni zintegrowanego, opartego na sztucznej inteligencji, samochodowego asystenta konwersacyjnego. Umożliwia on bardziej zaawansowaną interakcję głosową z systemami informacyjno-rozrywkowymi, wyszukiwaniem lokalizacji i systemami sterowania pojazdem. Kierowcy mogą w sposób płynny i naturalny rozmawiać ze swoim pojazdem i poprosić asystenta opartego na sztucznej inteligencji o nawigację do określonej lokalizacji, znalezienie przystanków na trasie oraz głosowe sterowanie.

Rozwiązanie integruje usługę Microsoft Azure OpenAI, aby wykorzystać duże modele językowe (LLM), a także usługi Azure Kubernetes, Azure Cosmos DB i Azure Cognitive Services. Asystent głosowy może być zintegrowany z innymi samochodowymi systemami informacyjno-rozrywkowymi, umożliwiając klientom z branży motoryzacyjnej przyspieszenie czasu wprowadzenia na rynek konfigurowalnego interfejsu, przy jednoczesnym zachowaniu własności marki i doświadczeń kierowcy. Rozwiązanie jest również wbudowane w Digital Cockpit firmy TomTom – otwartą, modułową platformę informacyjno-rozrywkową dla pojazdów.

„Naszą wspólną wizją z Microsoft jest rozwój innowacji za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji i dostarczanie naszym klientom jeszcze lepszych rozwiązań" – mówi Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Wykorzystując naszą wiedzę w zakresie nawigacji i technologii, tworzymy przełomowy, nowy sposób interakcji ludzi z ich pojazdami. Dzięki temu, że obie firmy integrują to, co robią najlepiej, w jednym rozwiązaniu, zmieniamy wrażenia w pojeździe. Umożliwiamy kierowcom, aby pytali samochód o wszystko i mieli pewność, że otrzymają właściwe odpowiedzi".

„Dzięki sztucznej inteligencji nowej generacji mamy wyjątkową okazję, aby przyspieszyć innowacje w całym sektorze motoryzacyjnym” – powiedział Dominik Wee, Corporate Vice President for Manufacturing and Mobility, Microsoft. „W oparciu o naszą wieloletnią współpracę, łączymy postępy w zakresie sztucznej inteligencji w chmurze Microsoft z doświadczeniem TomTom w branży motoryzacyjnej, aby zapewnić kierowcom i producentom samochodów nowe narzędzia oparte na AI. Ta integracja umożliwi branży OEM oferowanie wysoce zróżnicowanych i unikalnych doświadczeń w kokpicie, przy jednoczesnym zachowaniu unikalnej tożsamości marki”. 

TomTom rozpoczął współpracę z Microsoft w 2016 r., kiedy to zasilał usługi lokalizacyjne Azure Maps. Później firmy rozszerzyły swoje partnerstwo o dane mapowe i usługi dla własnych map Microsoft. Kolejnym krokiem jest współpraca nad rozwiązaniami motoryzacyjnymi i innowacjami w zakresie generatywnych rozwiązań motoryzacyjnych opartych na sztucznej inteligencji oraz opracowanie cyfrowego kokpitu samochodowego i rozwiązań informacyjno-rozrywkowych z analizą w chmurze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III Biuro prasowe
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.