TomTom i Microsoft wprowadzają nowe rozwiązanie z zakresu AI
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wspólnie z firmą Microsoft, że wprowadza korzyści generatywnej sztucznej inteligencji (AI) do globalnego przemysłu motoryzacyjnego.
Wykorzystując rozwój Microsoftu w obszarze AI, TomTom opracował w pełni zintegrowanego, opartego na sztucznej inteligencji, samochodowego asystenta konwersacyjnego. Umożliwia on bardziej zaawansowaną interakcję głosową z systemami informacyjno-rozrywkowymi, wyszukiwaniem lokalizacji i systemami sterowania pojazdem. Kierowcy mogą w sposób płynny i naturalny rozmawiać ze swoim pojazdem i poprosić asystenta opartego na sztucznej inteligencji o nawigację do określonej lokalizacji, znalezienie przystanków na trasie oraz głosowe sterowanie.
Rozwiązanie integruje usługę Microsoft Azure OpenAI, aby wykorzystać duże modele językowe (LLM), a także usługi Azure Kubernetes, Azure Cosmos DB i Azure Cognitive Services. Asystent głosowy może być zintegrowany z innymi samochodowymi systemami informacyjno-rozrywkowymi, umożliwiając klientom z branży motoryzacyjnej przyspieszenie czasu wprowadzenia na rynek konfigurowalnego interfejsu, przy jednoczesnym zachowaniu własności marki i doświadczeń kierowcy. Rozwiązanie jest również wbudowane w Digital Cockpit firmy TomTom – otwartą, modułową platformę informacyjno-rozrywkową dla pojazdów.
„Naszą wspólną wizją z Microsoft jest rozwój innowacji za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji i dostarczanie naszym klientom jeszcze lepszych rozwiązań" – mówi Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Wykorzystując naszą wiedzę w zakresie nawigacji i technologii, tworzymy przełomowy, nowy sposób interakcji ludzi z ich pojazdami. Dzięki temu, że obie firmy integrują to, co robią najlepiej, w jednym rozwiązaniu, zmieniamy wrażenia w pojeździe. Umożliwiamy kierowcom, aby pytali samochód o wszystko i mieli pewność, że otrzymają właściwe odpowiedzi".
„Dzięki sztucznej inteligencji nowej generacji mamy wyjątkową okazję, aby przyspieszyć innowacje w całym sektorze motoryzacyjnym” – powiedział Dominik Wee, Corporate Vice President for Manufacturing and Mobility, Microsoft. „W oparciu o naszą wieloletnią współpracę, łączymy postępy w zakresie sztucznej inteligencji w chmurze Microsoft z doświadczeniem TomTom w branży motoryzacyjnej, aby zapewnić kierowcom i producentom samochodów nowe narzędzia oparte na AI. Ta integracja umożliwi branży OEM oferowanie wysoce zróżnicowanych i unikalnych doświadczeń w kokpicie, przy jednoczesnym zachowaniu unikalnej tożsamości marki”.
TomTom rozpoczął współpracę z Microsoft w 2016 r., kiedy to zasilał usługi lokalizacyjne Azure Maps. Później firmy rozszerzyły swoje partnerstwo o dane mapowe i usługi dla własnych map Microsoft. Kolejnym krokiem jest współpraca nad rozwiązaniami motoryzacyjnymi i innowacjami w zakresie generatywnych rozwiązań motoryzacyjnych opartych na sztucznej inteligencji oraz opracowanie cyfrowego kokpitu samochodowego i rozwiązań informacyjno-rozrywkowych z analizą w chmurze.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Infrastruktura
Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów

W najbliższych miesiącach mogą ruszyć duże inwestycje publiczne w drogownictwie, kolei, energetyce i obronności. To efekt aktywizacji KPO i przesunięcia części środków z komponentu klimatyczno-energetycznego do tzw. Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności. Dla branży wyzwaniem będzie nie tylko dostęp do materiałów i ich sprawne dostawy, ale także kwestie kadrowe, które już dziś sprawiają problemy w realizacji zadań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.