TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane przez TomTom i CARIAD rozwiązanie nawigacyjne nowej generacji. Zaczynając od elektrycznych pojazdów klasy premium marki Audi, usługa jest ściśle zintegrowana z platformą pojazdu, zapewniając płynną obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i najbardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
CARIAD, firma programistyczna Grupy Volkswagen, opracowała UI/UX nawigacji oraz wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie dla klientów marek Grupy Volkswagen. Wykorzystując natywne dla chmury oprogramowanie nawigacyjne TomTom, kierowcy mają dostęp do routingu na poziomie pasa ruchu i informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym zależnych od pasa ruchu. Dzięki temu zapewniają zoptymalizowane wskazówki i dokładny, szacowany czas przybycia. Gdy połączenie transmisji danych nie jest możliwe, rozwiązanie przełącza się na oprogramowanie pokładowe, zapewniając ciągłą dostępność.
Nowe modele są wyposażone w usługę wyznaczania tras i zasięgu pojazdów elektrycznych, pomagając kierowcom skutecznie sprostać wymaganiom mobilności elektrycznej, zwłaszcza podczas dłuższych podróży. Rozwiązanie nawigacyjne uwzględnia natężenie ruchu, dostępność ładowarek EV w czasie rzeczywistym, a nawet styl jazdy kierowcy, aby zidentyfikować optymalne przystanki ładowania i uwzględnić je w czasie podróży. W trakcie całej trasy system monitoruje zasięg pojazdu, aby w razie potrzeby dostosować ją, zapewniając komfortowe korzystanie z pojazdu elektrycznego.
„Łącząc kompetencje CARIAD dotyczące oprogramowania i integracji z doświadczeniem TomTom
w zakresie technologii lokalizacji, wprowadzamy system nawigacji nowej generacji do pojazdów Grupy Volkswagen” - powiedział Thomas Günther, Chief Launch Officer, CARIAD. „Wspólnie opracowaliśmy innowacyjne rozwiązanie, które płynnie integruje się z cyfrowym kokpitem i oferuje kierowcy niezawodne, szybkie oraz intuicyjne doświadczenie w pojeździe”.
„Jesteśmy dumni, że możemy świętować kolejny kamień milowy z Volkswagen Group, jednym
z wiodących producentów samochodów na świecie”, powiedział Benoit Joly, Senior Vice President, Automotive Sales, TomTom. „Obecnie technologie TomTom są już zintegrowane w milionach pojazdów Grupy Volkswagen i z niecierpliwością czekamy na dalsze, wspólne innowacje w celu poprawy wrażeń kierowcy”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.