TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane przez TomTom i CARIAD rozwiązanie nawigacyjne nowej generacji. Zaczynając od elektrycznych pojazdów klasy premium marki Audi, usługa jest ściśle zintegrowana z platformą pojazdu, zapewniając płynną obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i najbardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
CARIAD, firma programistyczna Grupy Volkswagen, opracowała UI/UX nawigacji oraz wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie dla klientów marek Grupy Volkswagen. Wykorzystując natywne dla chmury oprogramowanie nawigacyjne TomTom, kierowcy mają dostęp do routingu na poziomie pasa ruchu i informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym zależnych od pasa ruchu. Dzięki temu zapewniają zoptymalizowane wskazówki i dokładny, szacowany czas przybycia. Gdy połączenie transmisji danych nie jest możliwe, rozwiązanie przełącza się na oprogramowanie pokładowe, zapewniając ciągłą dostępność.
Nowe modele są wyposażone w usługę wyznaczania tras i zasięgu pojazdów elektrycznych, pomagając kierowcom skutecznie sprostać wymaganiom mobilności elektrycznej, zwłaszcza podczas dłuższych podróży. Rozwiązanie nawigacyjne uwzględnia natężenie ruchu, dostępność ładowarek EV w czasie rzeczywistym, a nawet styl jazdy kierowcy, aby zidentyfikować optymalne przystanki ładowania i uwzględnić je w czasie podróży. W trakcie całej trasy system monitoruje zasięg pojazdu, aby w razie potrzeby dostosować ją, zapewniając komfortowe korzystanie z pojazdu elektrycznego.
„Łącząc kompetencje CARIAD dotyczące oprogramowania i integracji z doświadczeniem TomTom
w zakresie technologii lokalizacji, wprowadzamy system nawigacji nowej generacji do pojazdów Grupy Volkswagen” - powiedział Thomas Günther, Chief Launch Officer, CARIAD. „Wspólnie opracowaliśmy innowacyjne rozwiązanie, które płynnie integruje się z cyfrowym kokpitem i oferuje kierowcy niezawodne, szybkie oraz intuicyjne doświadczenie w pojeździe”.
„Jesteśmy dumni, że możemy świętować kolejny kamień milowy z Volkswagen Group, jednym
z wiodących producentów samochodów na świecie”, powiedział Benoit Joly, Senior Vice President, Automotive Sales, TomTom. „Obecnie technologie TomTom są już zintegrowane w milionach pojazdów Grupy Volkswagen i z niecierpliwością czekamy na dalsze, wspólne innowacje w celu poprawy wrażeń kierowcy”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.