Komunikaty PR

TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji

2024-11-07  |  11:50
Biuro prasowe

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane przez TomTom i CARIAD rozwiązanie nawigacyjne nowej generacji. Zaczynając od elektrycznych pojazdów klasy premium marki Audi, usługa jest ściśle zintegrowana z platformą pojazdu, zapewniając płynną obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i najbardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

CARIAD, firma programistyczna Grupy Volkswagen, opracowała UI/UX nawigacji oraz wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie dla klientów marek Grupy Volkswagen. Wykorzystując natywne dla chmury oprogramowanie nawigacyjne TomTom, kierowcy mają dostęp do routingu na poziomie pasa ruchu i informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym zależnych od pasa ruchu. Dzięki temu zapewniają zoptymalizowane wskazówki i dokładny, szacowany czas przybycia. Gdy połączenie transmisji danych nie jest możliwe, rozwiązanie przełącza się na oprogramowanie pokładowe, zapewniając ciągłą dostępność.

Nowe modele są wyposażone w usługę wyznaczania tras i zasięgu pojazdów elektrycznych, pomagając kierowcom skutecznie sprostać wymaganiom mobilności elektrycznej, zwłaszcza podczas dłuższych podróży. Rozwiązanie nawigacyjne uwzględnia natężenie ruchu, dostępność ładowarek EV w czasie rzeczywistym, a nawet styl jazdy kierowcy, aby zidentyfikować optymalne przystanki ładowania i uwzględnić je w czasie podróży. W trakcie całej trasy system monitoruje zasięg pojazdu, aby w razie potrzeby dostosować ją, zapewniając komfortowe korzystanie z pojazdu elektrycznego.

„Łącząc kompetencje CARIAD dotyczące oprogramowania i integracji z doświadczeniem TomTom
w zakresie technologii lokalizacji, wprowadzamy system nawigacji nowej generacji do pojazdów Grupy Volkswagen” - powiedział Thomas Günther, Chief Launch Officer, CARIAD. „Wspólnie opracowaliśmy innowacyjne rozwiązanie, które płynnie integruje się z cyfrowym kokpitem i oferuje kierowcy niezawodne, szybkie oraz intuicyjne doświadczenie w pojeździe”.

„Jesteśmy dumni, że możemy świętować kolejny kamień milowy z Volkswagen Group, jednym
z wiodących producentów samochodów na świecie”, powiedział Benoit Joly, Senior Vice President, Automotive Sales, TomTom. „Obecnie technologie TomTom są już zintegrowane w milionach pojazdów Grupy Volkswagen i z niecierpliwością czekamy na dalsze, wspólne innowacje w celu poprawy wrażeń kierowcy”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III Biuro prasowe
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.