TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że na drogi wyjeżdżają pierwsze modele marek Grupy Volkswagen wyposażone we wspólnie opracowane przez TomTom i CARIAD rozwiązanie nawigacyjne nowej generacji. Zaczynając od elektrycznych pojazdów klasy premium marki Audi, usługa jest ściśle zintegrowana z platformą pojazdu, zapewniając płynną obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i najbardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
CARIAD, firma programistyczna Grupy Volkswagen, opracowała UI/UX nawigacji oraz wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie dla klientów marek Grupy Volkswagen. Wykorzystując natywne dla chmury oprogramowanie nawigacyjne TomTom, kierowcy mają dostęp do routingu na poziomie pasa ruchu i informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym zależnych od pasa ruchu. Dzięki temu zapewniają zoptymalizowane wskazówki i dokładny, szacowany czas przybycia. Gdy połączenie transmisji danych nie jest możliwe, rozwiązanie przełącza się na oprogramowanie pokładowe, zapewniając ciągłą dostępność.
Nowe modele są wyposażone w usługę wyznaczania tras i zasięgu pojazdów elektrycznych, pomagając kierowcom skutecznie sprostać wymaganiom mobilności elektrycznej, zwłaszcza podczas dłuższych podróży. Rozwiązanie nawigacyjne uwzględnia natężenie ruchu, dostępność ładowarek EV w czasie rzeczywistym, a nawet styl jazdy kierowcy, aby zidentyfikować optymalne przystanki ładowania i uwzględnić je w czasie podróży. W trakcie całej trasy system monitoruje zasięg pojazdu, aby w razie potrzeby dostosować ją, zapewniając komfortowe korzystanie z pojazdu elektrycznego.
„Łącząc kompetencje CARIAD dotyczące oprogramowania i integracji z doświadczeniem TomTom
w zakresie technologii lokalizacji, wprowadzamy system nawigacji nowej generacji do pojazdów Grupy Volkswagen” - powiedział Thomas Günther, Chief Launch Officer, CARIAD. „Wspólnie opracowaliśmy innowacyjne rozwiązanie, które płynnie integruje się z cyfrowym kokpitem i oferuje kierowcy niezawodne, szybkie oraz intuicyjne doświadczenie w pojeździe”.
„Jesteśmy dumni, że możemy świętować kolejny kamień milowy z Volkswagen Group, jednym
z wiodących producentów samochodów na świecie”, powiedział Benoit Joly, Senior Vice President, Automotive Sales, TomTom. „Obecnie technologie TomTom są już zintegrowane w milionach pojazdów Grupy Volkswagen i z niecierpliwością czekamy na dalsze, wspólne innowacje w celu poprawy wrażeń kierowcy”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.