TomTom dostarczy ulepszoną nawigację do pojazdów IVECO
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, został wybrany przez IVECO, markę należącą do Iveco Group, wiodącego na rynku producenta lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, do zasilania jej rozwiązania nawigacyjnego w pojazdach na całym świecie.
Nowy, lekki pojazd użytkowy IVECO Daily, elektryczny eDaily i ciężarówka S-Way będą wyposażone w pełen pakiet nawigacyjny TomTom. Obejmuje on mapy, niestandardowe trasy dla ciężarówek, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i usługi connected. Rozwiązanie jest dodatkowo wzbogacone o zaawansowaną łączność, zaprojektowaną w celu maksymalizacji czasu pracy i umożliwienia bezprzewodowych aktualizacji. Dzięki temu obsługa staje się wydajna i wygodna zarówno dla kierowców, jak i operatorów. Otrzymują oni rozwiązanie, które zapewnia dokładność tras, skraca czas podróży i poprawia komfort użytkowania.
„Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z IVECO, aby opracować nowe rozwiązania, które zaspokoją stale zmieniające się potrzeby kierowców i operatorów flot oraz całej branży logistycznej” - powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Zapewniając firmom płynny dostęp do aktualnych i precyzyjnych danych lokalizacyjnych, umożliwiamy ulepszoną nawigację dla flot w pełni elektrycznych, mieszanych lub zasilanych gazem, aby pomóc zoptymalizować ich działania”.
„W IVECO nieustannie dążymy do ulepszania naszej oferty usług, aby zapewnić kompletne rozwiązania w zakresie mobilności, które zaspokajają konkretne potrzeby naszych klientów” - powiedział Lorenzo Marangio, Head of IVECO Service Solutions. „Wykorzystując wiodące w branży mapy, oprogramowanie nawigacyjne i informacje o ruchu drogowym TomTom, możemy zaoferować zaawansowane rozwiązanie, dostosowane do lepszej optymalizacji dostaw floty, poprawy doświadczenia kierowcy oraz zwiększenia ogólnej wydajności biznesowej naszych klientów”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.