TomTom dostarczy ulepszoną nawigację do pojazdów IVECO
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, został wybrany przez IVECO, markę należącą do Iveco Group, wiodącego na rynku producenta lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, do zasilania jej rozwiązania nawigacyjnego w pojazdach na całym świecie.
Nowy, lekki pojazd użytkowy IVECO Daily, elektryczny eDaily i ciężarówka S-Way będą wyposażone w pełen pakiet nawigacyjny TomTom. Obejmuje on mapy, niestandardowe trasy dla ciężarówek, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i usługi connected. Rozwiązanie jest dodatkowo wzbogacone o zaawansowaną łączność, zaprojektowaną w celu maksymalizacji czasu pracy i umożliwienia bezprzewodowych aktualizacji. Dzięki temu obsługa staje się wydajna i wygodna zarówno dla kierowców, jak i operatorów. Otrzymują oni rozwiązanie, które zapewnia dokładność tras, skraca czas podróży i poprawia komfort użytkowania.
„Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z IVECO, aby opracować nowe rozwiązania, które zaspokoją stale zmieniające się potrzeby kierowców i operatorów flot oraz całej branży logistycznej” - powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Zapewniając firmom płynny dostęp do aktualnych i precyzyjnych danych lokalizacyjnych, umożliwiamy ulepszoną nawigację dla flot w pełni elektrycznych, mieszanych lub zasilanych gazem, aby pomóc zoptymalizować ich działania”.
„W IVECO nieustannie dążymy do ulepszania naszej oferty usług, aby zapewnić kompletne rozwiązania w zakresie mobilności, które zaspokajają konkretne potrzeby naszych klientów” - powiedział Lorenzo Marangio, Head of IVECO Service Solutions. „Wykorzystując wiodące w branży mapy, oprogramowanie nawigacyjne i informacje o ruchu drogowym TomTom, możemy zaoferować zaawansowane rozwiązanie, dostosowane do lepszej optymalizacji dostaw floty, poprawy doświadczenia kierowcy oraz zwiększenia ogólnej wydajności biznesowej naszych klientów”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.