TomTom dołączył do Fundacji Autoware
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś przystąpienie do Fundacji Autoware (ang. Autoware Foundation). Jest ona organizacją non-profit wspierającą projekty open-source, które przyspieszają rozwój technologii wspomagających jazdę autonomiczną.
Firma TomTom będzie wspierać Fundację Autoware, tworząc gotowy interfejs open-source do TomTom AutoStream. Pozwoli to użytkownikom i twórcom oprogramowania Autoware na skalowanie swoich aplikacji poprzez dostęp do globalnego zasięgu map wysokiej rozdzielczości firmy TomTom. AutoStream to innowacyjna usługa dostarczania map, która przesyła je do samochodu w czasie rzeczywistym, dzięki czemu automatyczne pojazdy mogą jeździć z najbardziej aktualną wersją mapy.
„Autoware jest prawdziwym liderem w dziedzinie dostarczania oprogramowania typu open-source dla jazdy autonomicznej,” powiedział Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom. „Dołączenie do Fundacji Autoware umożliwi firmie TomTom dostęp do sieci światowych liderów w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy oraz, co najważniejsze, zapewni platformę do dalszego testowania i promowania systemu AutoStream i innych komponentów automatycznej mapy drogowej”.
Jako członek premium, TomTom będzie zasiadał w komitecie Fundacji Autoware i będzie miał wpływ na opracowywanie strategii jej działalności.
„Cieszymy się, że możemy powitać firmę TomTom w Fundacji Autoware. Dzięki takiemu partnerowi, z wiedzą i możliwościami w zakresie tworzenia oraz utrzymywania skalowalnych globalnie map wysokiej rozdzielczości, będziemy mogli dalej rozwijać i wdrażać oprogramowania Autoware na całym świecie", powiedział Shinpei Kato, członek Rady Dyrektorów w Fundacji Autoware.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.