Thales – godny zaufania dostawca technologii biometrycznych
- Firma Thales dostarcza wysoce precyzyjne metody biometrycznej identyfikacji i uwierzytelniania, których zastosowanie jest wydajne i bezpieczne, co jest szczególnie istotne w czasie trwającej pandemii COVID-19.
- Rozwiązania firmy Thales są w pełni zgodne z RODO i umożliwiają bezdotykowy przebieg procesów związanych m.in. z zarządzaniem dostępem fizycznym, bezpieczeństwem na lotniskach, przepływem pasażerów czy kontrolami granicznymi.
- W najnowszym dokumencie przedstawiającym swoją wizję firma Thales podkreśla istotę odpowiedzialnego wykorzystywania technologii rozpoznawania twarzy w celu promowania podejścia zgodnego z etyką.
W ciągu ostatnich 30 lat na wielu światowych rynkach Thales zbudował niekwestionowaną pozycję lidera technologii biometrycznych. Firma regularnie bierze udział w testach dokładności swoich algorytmów i opracowuje nowe mechanizmy bezpieczeństwa w celu lepszego zwalczania nadużyć oraz nieustannego zwiększania skuteczności technologii rozpoznawania wizerunku twarzy. Thales pragnie jednak podkreślić, że powszechna akceptacja dla stosowania technologii biometrycznych powinna być ściśle związana z ich odpowiedzialnym i transparentnym wykorzystaniem. To kluczowy czynnik do szerokiej akceptacji tych technologii – podkreśla Thales, publikując najnowszy dokument, w którym przedstawia swoje stanowisko na temat technologii rozpoznawania wizerunku twarzy.
W dobie światowej transformacji cyfrowej technologie biometryczne, w tym rozpoznawanie wizerunku twarzy, szybko uwydatniły swój potencjał, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i wygodę, których dziś oczekuje się od nowoczesnych rozwiązań. Choć jesteśmy dopiero w początkowym stadium powszechnego wdrażania tych technologii, stanowią one doskonałe rozwiązanie w czasach pandemii, zapewniając bezdotykowy przebieg wielu operacji. Uwierzytelnianie za pomocą biometrycznego rozpoznawania twarzy umożliwia łatwe i bezpieczne wykonywanie takich czynności jak przekraczanie granic, rejestracja w usługach cyfrowych czy uzyskiwanie fizycznego dostępu do budynków bez klucza bądź karty magnetycznej.
Thales przoduje w trenowaniu algorytmów1 w celu dostosowania ich do nowej rzeczywistości, w której codziennością są obecne na twarzach maski. Dzięki algorytmom głębokiego uczenia sieci neuronowych opracowana przez firmę technologia wykazuje skuteczność na poziomie ponad 99,3 proc. w przypadku twarzy bez maski, a ok. 97 proc. – dla osób w masce2. Co więcej, Thales wdrożył złożone mechanizmy wykrywania żywotności w celu identyfikacji kradzieży tożsamości i prób podszywania się dzięki rozpoznawaniu nieautentycznych wizerunków twarzy (zdjęć, filmów, masek itp.). Oprócz osiągnięć technicznych rozwiązania Thales charakteryzuje zgodność z obowiązującymi przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych (np. RODO), a grupa, prezentując swoją wizję, wyraźnie podkreśla konieczność wdrażania „etycznej biometrii”.
„Nasze zaangażowanie w zakresie technologii wykracza daleko poza jakość i dokładność prezentowanych rozwiązań. Dziś głównym zadaniem jest nie tylko opracowywanie nowych rozwiązań, lecz także takie ich zaprojektowanie, by były wykorzystywane etycznie, zgodnie z celem firmy Thales i oczekiwaniami ludzi – podkreśla Youzec Kurp, wiceprezes firmy Thales ds. Tożsamości i Rozwiązań Biometrycznych. – Jako że biometria dotyczy danych niezwykle wrażliwych, kluczowe jest wzywanie do jej wykorzystywania w sposób bardziej transparentny i etyczny. Dzięki temu zbudujemy zaufanie niezbędne do tego, byśmy mogli z zadowoleniem stosować takie innowacje w życiu codziennym”.
1 Algorytmy te wykorzystuje w swoich technologiach, takich jak Face Recognition Platform (FRP), Cogent Automatic Biometric Identification System (CABIS), Mobile Biometric Identification (MBI), Cogent Mugshot System (CMS) i Software Development Kits (SDK).
2 Gdy zdjęcie referencyjne jest dobrej jakości (jak w paszporcie czy dowodzie osobistym), a maska nie zakrywa oczu.
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.