Termoizolacja – oszczędności na każdym etapie
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Szacuje się, że termomodernizowane budynki zużywają nawet do 60 procent mniej energii. Izolacja termiczna pozwala więc na znaczne ograniczenie strat ciepła, a co za tym idzie, efektywnie przyczynia się do zmniejszenia wydatków na poczet ogrzewania. Wykonanie tego typu prac nie musi być drogie - decydując się na teoretycznie droższe, ale i lepsze jakościowo, materiały na jej przeprowadzenie, możemy teraz bardzo dużo zaoszczędzić.
Dzięki skutecznej termoizolacji ciepło nie „ucieka” przez mury budynku. Nie ma więc konieczności dostarczania go ze zwiększoną częstotliwością do wnętrza domu. Niezwykle istotne są materiały, które zostaną wykorzystane do jej wykonania. Odpowiednio dobrane zatrzymują ciepło w zimie i chłód w lecie, zapobiegając przenikaniu energii przez ściany, podłogi i dachy. W efekcie nie jest ona marnowana na ogrzewanie lub klimatyzację, a koszty spowodowane stratami ciepła ulegają znacznemu zmniejszeniu. – Tutaj warto wybrać płyty styropianowe o maksymalnie niskim współczynniku przewodzenia ciepła, o niskiej wartości lambda. Jest ona charakterystyczna dla styropianów pasywnych, których nazwa nawiązuje do budownictwa pasywnego, czyli wykorzystującego minimalną ilość energii. Ten rodzaj styropianu łatwo rozpoznać – ma ciemnoszary kolor, uzyskiwany w efekcie dodatku grafitu, który poprawia jego właściwości izolacyjne - wyjaśnia Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.
Mniej znaczy lepiej
Dla przykładu płyty Passive λ Pro 31 firmy Styropmin charakteryzują się współczynnikiem przewodzenia ciepła na poziomie zaledwie λ ≤ 0,031. To jedna z najniższych wartości wśród styropianów dostępnych na rynku. Pozwala to w wyraźny sposób zmniejszyć grubość płyt do izolacji, a więc także ścian. - Dom, w którym wykorzystano tego rodzaju płyty, nagrzewa się łatwiej i szybciej za sprawą oddziaływania promieni słonecznych, co pozwala na znaczne zmniejszenie wydatków na ogrzewanie. Są też inne korzyści płynące z wykorzystania cieńszych płyt. Pomimo wyższej ceny styropianu pasywnego w porównaniu do standardowego, zużyjemy go mniej, a właściwości termoizolacyjne będą lepsze. Przełoży się to więc na znaczną oszczędność - nie tylko na etapie budowy, ale przede wszystkim podczas późniejszej eksploatacji budynku – dodaje Dariusz Pruszkowski.
Możliwość dofinasowania
Wyższa cena nie musi być jednak teraz przeszkodą w wyborze. – Aby uniknąć wysokich rachunków w za ogrzewanie, a jednocześnie zaoszczędzić na etapie prac termoizolacyjnych warto skorzystać z rządowego programu „Czyste Powietrze”. Wybierając taki produkt jak grafitowy styropian Passive λ Pro 31 Styropmin, który jest wpisany na listę ZUM – uprawniającą do benefitów, zyskujemy na każdym etapie – podsumowuje Dariusz Pruszkowski. Termoizolacja i dofinansowanie do niej przysługuje właścicielom domów jednorodzinnych, na trzech poziomach dofinansowania w zależności od wysokości dochodów i podejmowanych działań termomodernizacyjnych. Konieczne jest przygotowanie odpowiednich dokumentów, a także złożenie wniosków do końca czerwca 2027 roku. Program trwa do 2030 roku, a inwestycję należy zrealizować w ciągu 24 miesięcy od daty zawarcia umowy.
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.